آشنایی با افزونه های تبلیغات در گوگل

آشنایی با افزونه های تبلیغات در گوگل

در این مطلب در مورد افزونه های تبلیغات در گوگل صحبت خواهیم کرد. گوگل ادوردز یکی از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ است که امروزه به عنوان یک روش پربازده تبلیغات شناخته می شود. یکی از امکانات متعددی که گوگل ادوردز در اختیار کاربران قرار می دهد، افزونه های آن است. افزونه های تبلیغات در گوگل می توانند بسیار مفید واقع شوند ولی باید در استفاده از آن ها دقت کنید. استفاده نابجا از افزونه های تبلیغ در گوگل می تواند هزینه های شما را نابود کند.

مقدمه‌ای درباره‌ی تبلیغات در گوگل

انجام تبلیغات در گوگل یکی از بهترین و پرسودترین راه های تبلیغات اینترنتی است. وقتی جستجویی در گوگل انجام می دهید بالای نتایج ظاهر شده اصلی، مواردی بالای آن ها ظاهر می شود که کنار آن ها کلمه Ad نوشته شده است. این تبلیغات همان تبلیغات گوگل هستند.

حتما بخوانید: تبلیغ در گوگل یکی از موثرترین روش های دیجیتال مارکتینگ است

افزونه های تبلیغات در گوگل

سیستم تبلیغات گوگلی یا همان گوگل ادوردز امکانات بسیاری در اختیار کاربران خود قرار می دهد که یکی از این امکانات، افزونه های گوگل ادوردز هستند. با استفاده از افزونه های گوگل ادوردز می توانید قسمت های کاربردی زیادی را به تبلیغ خود اضافه کنید و آن را جذاب تر کنید. برجسته تر شدن متن تبلیغ یکی از مهم ترین مزایای افزونه های تبلیغات در گوگل است. افزونه های تبلیغاتی گوگل عبارتند از:

  • افزونه لینک سایت یا sitelink
  • افزونه مکان یا location extension
  • افزونه اجتماعی یا social extension
  • افزونه تولیدات یا product extension
  • افزونه تماس تلفنی یا call extension

حتما بخوانید: آموزش ویدیویی ساخت اد اکستنشن ها در کمپین گوگل ادوردز

در ادامه به معرفی هر یک از این افزونه ها و ویژگی های این افزونه ها می پردازیم.

افزونه لینک سایت

اگر به دنبال افزایش شدید بازدید سایت و شاخص CTR هستید، می توانید از افزونه لینک سایت استفاده کنید. افزونه لینک سایت یکی از بهترین افزونه های تبلیغات در گوگل است و می تواند مشتریان سایت شما را تا حد زیادی افزایش دهد. نحوه عملکرد این افزونه به این صورت است که زمانی که کاربر بر روی لینک کلیک می کند، به صورت مستقیم وارد صفحه موردنظر از سایت شما می شود و نیازی به گشتن در داخل سایت نیست.

لینک هایی که به این صورت استفاده می شوند، sitelink نامیده می شوند و در زیر لینک اصلی تبلیغ یا آدرس سایت شما قرار می گیرند. برای مثال اگر شما یک وب سایت فروش لباس داشته باشید، می توانید برگه های فروش پیراهن مردانه، شلوار مردانه، مانتو و … را در زیر تبلیغ خود به نمایش درآورید تا کاربران بتوانند به صورت مستقیم وارد این لینک ها شوند.

افزونه اجتماعی

یکی دیگر از افزونه های تبلیغات در گوگل، افزونه شبکه های اجتماعی است. شما با استفاده از این افزونه می توانید تبلیغ خود را به صورت مستقیم به شبکه های اجتماعی متصل کنید. با توجه به حضور فعال اکثر افراد در شبکه های اجتماعی این افزونه می تواند تأثیر خوبی بر روی افزایش مشتریان شما داشته باشد.

افزونه مکان

برای کسب و کارهایی که نیاز دارند تا مشتری محل کسب و کار آن ها را بشناسد، استفاده از افزونه مکان یک راهکار بسیار مناسب است. استفاده از افزونه مکان بهترین و ساده ترین راه برای معرفی محل کسب و کارتان به کاربران و مشتریان است. شما می توانید مدتی از این افزونه به صورت آزمایش استفاده کنید و اگر تأثیر مثبت بر تعداد مشتری های شما داشت آن را حفظ کنید.

افزونه تولیدات

این افزونه با اینکه کاربرد کمتری نسبت به سایر افزونه های تبلیغات در گوگل دارد ولی می تواند تأثیر مثبتی بر تعداد مشتریان شما داشته باشد. با استفاده از این افزونه می توانید برخی از محصولات خود را در قسمت تبلیغات خود نشان دهید. یک روش رایج و مناسب این است که سایت ها در این قسمت محصولات پرفروش و خاص خود را به نمایش در می آورند.

افزونه تماس تلفنی

استفاده از افزونه تماس تلفنی باعث می شود که کاربران یک راه سریع و کوتاه برای ارتباط با شما داشته باشند. اگر از این افزونه استفاده کنید، در کنار تبلیغات شما یک گزینه برای تماس با شرکت شما در کنار تبلیغات قرار می گیرد و کاربر با کلیک بر روی آن به راحتی با شرکت شما تماس می گیرد. با توجه به اینکه در این روش برای تماس با شما نیاز به وارد شدن به سایت و گشتن در سایت نیست، می توانید در سریع ترین زمان ممکن مشتری بدست آورید.

حتما بخوانید: نحوه ساخت call extention برای تبلیغات در گوگل

نکته ای ک در مورد این افزونه تبلیغات در گوگل وجود دارد این است که زمانی که کاربر با شما تماس می گیرد همان هزینه یک کلیک از حساب شما کسر می شود. این افزونه فقط برای کاربران موبایل قابل نمایش خواهد بود و برای کسانی که با سیستم تبلیغات شما را می بینند، قابل مشاهده نیست.

چقدر این پست مفید بود؟

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

اشتراک مقاله:

حسین افسان
حسین متخصص تبلیغات گوگل ماست و تجربه زیادی هم توی تبلیغات فیسبوک داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مقالات وی دیجیتال مارکتینگ

85. معرفی و بررسی اجمالی گوگل مرچند سنتر

گوگل مرچند سنتر یک ابزار تحلیل و مدیریت داده است که به کسب و کارها امکان می‌دهد اطلاعات متنوع خود را مرتب کرده و تحلیل کنند. این سرویس از ابزارهای مختلف برای تجزیه و تحلیل داده، پیش‌بینی الگوهای رفتاری و ارائه گزارشات جامع برای بهبود تصمیم‌گیری‌ها استفاده می‌کند. گوگل مرچند سنتر کسب و کارها را در بهره‌وری و بهبود عملکرد کمک می‌کند.

65. بررسی قسمت Conversions زیرشاخه Measurement و مدیریت و دسته‌بندی کانورژن‌ها

قسمت Conversions در بخش Measurement اکانت گوگل، به شما امکان می‌دهد تا تعداد تبدیل‌ها و اهداف کمپین‌هایتان را مدیریت و دسته‌بندی کنید. با این قابلیت، می‌توانید به صورت دقیق عملکرد تبلیغات خود را اندازه‌گیری کنید و کانورژن‌ها را بر اساس اهداف خاص دسته‌بندی کرده و عملکرد کمپین‌های گوگل خود را بهینه کنید.

59. آشنایی با گوگل تگ منیجر و آنالیتیکس و کاربرد در کمپین گوگل ادز

گوگل تگ منیجر و آنالیتیکس ابزارهایی هستند که به شما کمک می‌کنند تا ردیابی و تجزیه و تحلیل دقیقی از عملکرد کمپین‌های گوگل ادز داشته باشید. با این ابزارها، می‌توانید اطلاعات مهمی مانند ترافیک و رفتار کاربران را اندازه‌گیری کرده و بهینه‌سازی کمپین‌هایتان را بر اساس داده‌های به دست آمده انجام دهید. استفاده از این ابزارها از اهمیت بالایی برای بهبود عملکرد تبلیغات شما برخوردار است.