چه نوع صفحه‌ فرود یا landing page باعث جذب مخاطبان می‌شود؟

چه نوع صفحه‌ فرود یا landing page باعث جذب مخاطبان می‌شود؟

افرادی که به صفحه‌ فرود شما سوق داده می‌شوند، از هدف مشخصی در ذهن خود برخوردارند. شاید قصد خرید محصولی را دارند یا اینکه به‌دنبال کسب اطلاعات هستند. اما اگر صفحه‌ی شما نیازهای آن‌ها را به‌سرعت برآورده نسازد، مشتریان بالقوه‌ی شما چندان تمایلی به ماندن در سایت شما نخواهند داشت.

ما در وزیری دیجیتال مارکتینگ با کارفرمایانی در تماس هستیم که اهمیت صفحات فرود را گاهاً تنها در داشتن تصاویر زیبا می‌بینند بنابراین کمپین‌های تبلیغاتی گوگل ادوردز به موفقیت چندانی نمی‌رسد. بهتر دانستیم در اینجا مواردی را که تضمین می‌کند صفحه‌ فرود شما مخاطب را به خود جذب می‌کند، توضیح دهیم.

صفحه‌ فرود به صفحه‌ای گفته می‌شود که افراد از نقطه‌ای هدایت می‌شوند و در آن «فرود» می‌آیند. صفحه‌ی فرود لزوماً صفحه‌ی اصلی وب‌سایت شما نیست.

قدم اول: ببینید مردم از چه طریقی به صفحه‌ فرود شما دسترسی پیدا می‌کنند.

از ابزارهایی همچون Google Analytics استفاده کنید تا بدانید بازدیدکننده‌های شما از کجا به سایت شما هدایت شده‌اند (موتورهای جست‌و‌جو، جست‌و‌جوی کلیدواژه‌ها و…).

قدم دوم: ببینید بعد از رسیدن به وب‌سایت شما چه کاری انجام می‌دهند.

از ابزار Page analytics برای فهمیدن این موضوع استفاده کنید که افراد بر چه چیزی در صفحه‌ فرود شما کلیک می‌کنند. این تحلیل به شما نشان خواهد داد آیا صفحه‌ی شما نیازهای مخاطب را برآورده ساخته است یا نه. برای مثال، به‌خاطر شلوغ‌بودن صفحه، آیا مردم در پیداکردن چیزی که می‌خواهند به مشکل برمی‌خورند؟

راهنمایی‌هایی برای صفحات فرود

• از رنگ‌ها و تصاویر برای جلب توجه مشتریان به صفحه‌ی خود استفاده کنید.
• مواردی در سایت تعبیه کنید که افراد را به انجام عمل (خرید، خواندن اطلاعات بیشتر و…) ترغیب کند.
• صفحه‌ی خود را متناسب با لینکی طراحی کنید که افراد برای رسیدن به سایت شما بر آن کلیک کرده‌اند.
• مطمئن شوید که صفحه‌ی شما برای کاربران موبایل نیز بهینه شده است.
• با کاهش حجم محتوای خود، بارگذاری صفحه را برای کاربر راحت کنید.

landing page 2

 

قدم سوم: رویکردهای متفاوت را آزمایش کنید.

از این تحلیل‌ها استفاده کنید تا متوجه شوید چه رویکردی برای بهبود تأثیر صفحه‌ فرود شما مناسب‌تر است. برای مثال، شاید لازم باشد CTA خود را جابه‌جا کرده یا بعضی از تصاویر را حذف کنید. با استفاده از ابزاری همچون Content Experiments این ایده‌ها را آزمایش کرده و نتایج را اندازه‌گیری کنید.

به‌علاوه می‌توانید از یک Pop up و CTA استفاده کنید تا کاربران را به‌سمت پرکردن پرسش‌نامه‌ای درباره‌ی تجربه‌ی کار با سایت شما هدایت کند. از آن‌ها بپرسید چرا از سایت بازدید کرده‌اند؟ آیا چیزی که می‌خواسته‌اند را پیدا کرده‌اند و اگر نه، چرا؟

چک‌لیستی برای صفحه‌ فرود شما

• سایت‌ها و کلیدواژه‌هایی که بازدید‌کننده‌ها را به سایت من هدایت می‌کند، می‌شناسم؛
• از analytics استفاده کردم تا رفتار بازدیدکننده‌ها را در سایتم بفهمم؛
• سرعت بارگذاری صفحه‌ فرود را آزمایش کرده و آن را برای موبایل بهینه کردم؛
• ایده‌هایی درباره‌ی چگونگی بهبود صفحاتم دارم؛
• یکی از ایده‌ها را برای آزمایش‌کردن انتخاب کرده‌ام؛
• پرسش‌نامه‌ای درباره‌ی رضایت مشتری، برای صفحه‌ی فرودم ایجاد کرده‌ام.

زمانی که صفحات فرود خود را مشخص کردید، آن‌ها را زیر نظر بگیرید و بفهمید که عملکردشان چگونه بوده است. شاید نیاز باشد این صفحات را در آینده به‌روز کنید. تجربیات و سوالات خود را درباره‌ی ساخت صفحات فرود با ما به اشتراک بگذارید.

چقدر این پست مفید بود؟

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

اشتراک مقاله:

حسین افسان
حسین متخصص تبلیغات گوگل ماست و تجربه زیادی هم توی تبلیغات فیسبوک داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مقالات وی دیجیتال مارکتینگ

85. معرفی و بررسی اجمالی گوگل مرچند سنتر

گوگل مرچند سنتر یک ابزار تحلیل و مدیریت داده است که به کسب و کارها امکان می‌دهد اطلاعات متنوع خود را مرتب کرده و تحلیل کنند. این سرویس از ابزارهای مختلف برای تجزیه و تحلیل داده، پیش‌بینی الگوهای رفتاری و ارائه گزارشات جامع برای بهبود تصمیم‌گیری‌ها استفاده می‌کند. گوگل مرچند سنتر کسب و کارها را در بهره‌وری و بهبود عملکرد کمک می‌کند.

65. بررسی قسمت Conversions زیرشاخه Measurement و مدیریت و دسته‌بندی کانورژن‌ها

قسمت Conversions در بخش Measurement اکانت گوگل، به شما امکان می‌دهد تا تعداد تبدیل‌ها و اهداف کمپین‌هایتان را مدیریت و دسته‌بندی کنید. با این قابلیت، می‌توانید به صورت دقیق عملکرد تبلیغات خود را اندازه‌گیری کنید و کانورژن‌ها را بر اساس اهداف خاص دسته‌بندی کرده و عملکرد کمپین‌های گوگل خود را بهینه کنید.

59. آشنایی با گوگل تگ منیجر و آنالیتیکس و کاربرد در کمپین گوگل ادز

گوگل تگ منیجر و آنالیتیکس ابزارهایی هستند که به شما کمک می‌کنند تا ردیابی و تجزیه و تحلیل دقیقی از عملکرد کمپین‌های گوگل ادز داشته باشید. با این ابزارها، می‌توانید اطلاعات مهمی مانند ترافیک و رفتار کاربران را اندازه‌گیری کرده و بهینه‌سازی کمپین‌هایتان را بر اساس داده‌های به دست آمده انجام دهید. استفاده از این ابزارها از اهمیت بالایی برای بهبود عملکرد تبلیغات شما برخوردار است.