بازاریابی مجدد گوگل ادوردز چگونه کار می‌کند؟

بازاریابی مجدد گوگل ادوردز چگونه کار می‌کند؟

بازاریابی مجدد چیست؟

بازاریابی مجدد گوگل ادوردز (Google AdWords Remarketing) مدلی از تبلیغات آنلاین محسوب می‌شود که به صاحبان وب‌سایت‌ها کمک می‌کند تا آگهی‌های هدفمند خود را که کاربران قبلاً مشاهده کرده‌اند، ببینند.

کاربران گذشته این تبلیغات را در زمان وب‌گردی، تماشای ویدئوهای وب‌سایت‌ها یا مرور اخبار سایت خبری مشاهده می‌کنند. این تبلیغات کمک می‌کند تا نام و برند تجاری شما در ذهن کاربر نقش ببندد و برای دیدن اطلاعات جدید، دوباره به وب‌سایت شما بازگردد.

بازاریابی مجدد گوگل ادوردز که به‌عنوان هدف‌گیری مجدد (Retargeting) نیز شناخته می‌شود، می‌تواند نرخ تبدیل و ROI را به‌طور چشم‌گیری افزایش دهد. این افزایش به این دلیل است که کاربرانی که قبلاً به سایت شما سر زده‌اند، با نام تجاری شما آشنا هستند. همچنین امکان دارد همین کاربران برای مشاهدۀ دوباره، خرید مجدد یا انجام سایر اقدامات به وب‌سایتتان سر بزنند.

بازاریابی مجدد گوگل ادوردز چگونه کار می‌کند؟

اگر قبلاً از تبلیغات در گوگل استفاده کرده باشید، می‌دانید که برای انجام تبلیغات، فقط کافی است که یک تکه کد بازاریابی مجدد را به وب‌سایت خود اضافه کنید. مشاهده‌کنندگان وب‌سایت شما از طریق کوکی‌های مرورگر به مخاطبان بازاریابی‌تان اضافه می‌شوند. همچنین شما می‌توانید این کدها را در هر صفحه‌ از وب‌سایتتان و در هر نوع دسته‌بندی دلخواهتان اضافه کنید.

حتما بخوانید: remarketing در گوگل ادوردز

برای اینکه بتوانید این موضوع را بهتر درک کنید، برایتان مثالی آورده‌ایم. یک فروشگاه الکترونیکی را که لوازم آشپزخانه می‌فروشد، در نظر بگیرید. ممکن است شما یک مخاطب بازاریابی برای کالای «توستر» (toaster) مبتنی بر افرادی که از وب‌سایت شما بازدید می‌کنند، ایجاد کرده باشید. پس شما می‌توانید به‌راحتی تبلیغات هدفمند فروش توستر خود را برای این نوع از کاربران نشان دهید. شما می‌دانید این دسته از کاربران، برای خرید توستر در بازار شما هستند. برای اینکه بتوانید آن‌ها را دوباره بازگردانید، می‌توانید به آن‌ها پیشنهاد جذابی مثل «ارسال رایگان» بدهید.[/vc_column_text][us_single_image image=”2500″ align=”center”][vc_column_text]شما می‌توانید تبلیغات گوگل را به بازدیدکنندگان قبلی سایت خود، با استفاده از بازاریابی مجدد نشان دهید. این در حالی است که این کاربران درحال مرور سایت‌های شریک گوگل در شبکه‌ی نمایش گوگل (Google Display Network) هستند.

زمانی که قصد اجرای اولین کمپین بازاریابی مجدد خود را دارید، گوگل به شما این پیشنهاد را می‌دهد تا روی هرکسی که سایت شما را مشاهده می‌کند، هدف‌گذاری کنید. فقط باید این نکته‌ی ضروری را بدانید که این اتفاق، هزینه‌های بازاریابی مجدد شما را افزایش می‌دهد و شما دیگر قادر به ساخت تبلیغات هدفمند نیستید. اگر هدف‌گذاری شما دقیق و هدفمند باشد، ارتباط با آگهی شما افزایش می‌یابد و هزینه‌های هر کلیکتان نیز کاهش پیدا می‌کند.

شما همچنین قادر خواهید بود که فهرست‌های مختلف بازاریابی مجدد گوگل را برای کمپین‌های مختلف ایجاد کنید. برای مثال، شما می‌توانید به کاربرانی که از سایت شما خرید کرده‌اند، یک مدل پیشنهاد بدهید (مثلاً ۳۰درصد تخفیف بیشتر به خاطر خرید دوم) و به کسانی که می‌خواهند برای اولین‌بار خرید کنند، مدل دیگری پیشنهاد دهید.

چرا بازاریابی مجدد؟ مزایای بازاریابی مجدد تبلیغات گوگل چیست؟

یکی از روش‌ها و تکنیک‌های قدرتمند بازاریابی آنلاین، هدف‌گذاری مجدد تبلیغات گوگل است. این مدل تبلیغ به شما کمک می‌کند که با کاربرانی که از وب‌سایت شما بازدید می‌کنند، حتی پس از اینکه از سایت شما خارج شدند نیز در ارتباط باشید.

با ارائه‌ی بنر تبلیغاتی خود به بازدیدکنندگان سایت خود، حتی زمانی که درحال تماشای قسمت‌های دیگر وب‌سایت شما هستند، می‌توانید برندتان را در معرض دید قرار دهید و مخاطب هدف خود را بیشتر بشناسید. همچنین اعتماد به شما نیز می‌تواند افزایش پیدا کند و علاقه‌مندی‌شان به خرید از شما نیز بیشتر می‌شود.

بازاریابی مجدد نسبت به بازاریابی معمولی و عادی نرخ کلیک و نرخ تبدیل بیشتری است. همان‌طور‌که در شکل می‌بینید، کاربران قبلی سایت شما در مقایسه با کاربران جدید ۲تا۳ برابر نرخ کلیک بیشتری دارند.به‌علاوه، اثربخشی بازاریابی مجدد گوگل تنها با احساس بیشتر رشد می‌یابد. همچنین فرسودگی تبلیغات در مقایسه با دیگر تبلیغاتی که نمایش داده می‌شود، کمتر است.

برای اینکه بخواهید نرخ تبدیل را بهتر کنید، می‌توانید کمپین‌های بازاریابی مجدد و روش‌های هدف‌گذاری سنتی مانند هدف‌گذاری براساس جمعیت را با هم ترکیب کنید. البته این مهم را نیز باید در نظر بگیرید که کاربران می‌توانند با برنامه‌ی AdChoices، تبلیغات را نیز از بین ببرند.

بازاریابی مجدد گوگل ادوردز چقدر برای شما هزینه دارد؟

هزینه‌ی بازاریابی مجدد گوگل شما به این بستگی دارد که کمپین‌های شما چه نوع استراتژی‌ای در بازاریابی آنلاین اتخاذ می‌کنند. با‌این‌حال، به‌طوری طبیعی، بازاریابی مجدد گوگل از ابزارهای ارزان‌تر و دردسترس‌تر برای تبلیغات و بازاریابی دیجیتال است.

جدولی که ارائه شده است، به شما میانگین قیمت را نشان می‌دهد. تبلیغات مبتنی براساس جست‌وجو در صنایع رقابتی می‌تواند هزینه‌ی بیشتری را نیز در بر داشته باشد. نشان‌دادن و کلیک‌کردن در بازاریابی مجدد اجتماعی می‌تواند از ۲تا۱۰۰ برابر هزینه‌ی کمتری داشته باشد.[/vc_column_text][us_single_image image=”2505″ align=”center”][vc_column_text]برای اینکه در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید، می‌توانید بازاریابی مجدد گوگل را با هدف مبتنی بر متن، دسته‌بندی تبدیل، پوشش تکرار و دیگر روش‌های کاهش هزینه ترکیب کنید. این روش به شما کمک می‌کند تا بتوانید کمپین‌های بازاریابی مجدد هدف‌گذاری‌شده‌ی بیشتری ایجاد کنید و همچنین ارتباط تبلیغات خود را نیز افزایش دهید. علاوه‌براین، می‌تواند تبلیغات بیشتری از شما را به کاربرانی که علاقه‌مند کلیک‌کردن هستند، نشان دهد.

برای بازاریابی مجدد ادوردز گوگل، بنرهای تبلیغاتی درست کنید.

زمانی که شما می‌خواهید در سیستم شبکه‌ی نمایش گوگل (Google Display Network) مجدداً بازاریابی کنید، می‌توانید از تبلیغات متنی، عکسی و ویدئویی استفاده کنید. اگر به‌دنبال ساخت بنر خلاقانه و جذاب هستید، می‌توانید از ابزار رایگان آگهی‌ساز گوگل (Google Display Ad Builder) بهره ببرید. شما می‌توانید از نمونه‌های آماده‌شده از قبل، متناسب با موضوعی که نیاز دارید، قالب خود را انتخاب کنید و حتی آن را به دلخواه خود تغییر بدهید.

همچنین می‌توانید از ابزاری مانند wordsteam نیز برای طراحی بنر استفاده کنید. نحوه‌ی عملکرد این ابزار به‌گونه‌ای است که وب‌سایت شما را اسکن می‌کند و متناسب با متن و عکس‌های موجود در وب‌سایت، یک بنر تبلیغاتی به شما تحویل می‌دهد.

منبع اصلی مقاله

تهیه شده توسط تحریریه وی دیجیتال مارکتینگ

 

چقدر این پست مفید بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

اشتراک مقاله:

حسین افسان
حسین متخصص تبلیغات گوگل ماست و تجربه زیادی هم توی تبلیغات فیسبوک داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مقالات وی دیجیتال مارکتینگ

85. معرفی و بررسی اجمالی گوگل مرچند سنتر

گوگل مرچند سنتر یک ابزار تحلیل و مدیریت داده است که به کسب و کارها امکان می‌دهد اطلاعات متنوع خود را مرتب کرده و تحلیل کنند. این سرویس از ابزارهای مختلف برای تجزیه و تحلیل داده، پیش‌بینی الگوهای رفتاری و ارائه گزارشات جامع برای بهبود تصمیم‌گیری‌ها استفاده می‌کند. گوگل مرچند سنتر کسب و کارها را در بهره‌وری و بهبود عملکرد کمک می‌کند.

65. بررسی قسمت Conversions زیرشاخه Measurement و مدیریت و دسته‌بندی کانورژن‌ها

قسمت Conversions در بخش Measurement اکانت گوگل، به شما امکان می‌دهد تا تعداد تبدیل‌ها و اهداف کمپین‌هایتان را مدیریت و دسته‌بندی کنید. با این قابلیت، می‌توانید به صورت دقیق عملکرد تبلیغات خود را اندازه‌گیری کنید و کانورژن‌ها را بر اساس اهداف خاص دسته‌بندی کرده و عملکرد کمپین‌های گوگل خود را بهینه کنید.

59. آشنایی با گوگل تگ منیجر و آنالیتیکس و کاربرد در کمپین گوگل ادز

گوگل تگ منیجر و آنالیتیکس ابزارهایی هستند که به شما کمک می‌کنند تا ردیابی و تجزیه و تحلیل دقیقی از عملکرد کمپین‌های گوگل ادز داشته باشید. با این ابزارها، می‌توانید اطلاعات مهمی مانند ترافیک و رفتار کاربران را اندازه‌گیری کرده و بهینه‌سازی کمپین‌هایتان را بر اساس داده‌های به دست آمده انجام دهید. استفاده از این ابزارها از اهمیت بالایی برای بهبود عملکرد تبلیغات شما برخوردار است.