بازگشت به دیجیتال مارکتینگ

بازگشت به دیجیتال مارکتینگ

بازگشت به دیجیتال مارکتینگ … شاید برای شما هم پیش اومده باشه که در حین رانندگی به یکباره متوجه بشید که ساعتهاست که یک مسیری رو اشتباه میرفتید. و حالا باید کلی وقت و انرژی بزارید تا به مسیر اصلی برگردید. در واقع برای یک کارآموز دیجیتال مارکتینگ که با وجود داشتن مدرک IT چند سال از این فضا دور بوده میتونیم همین مثال بالا رو بزنیم. هشت سال از آخرین باری که در مورد بازاریابی اینترنتی حتی فکر کرده بودم میگذره و حالا به واسطه یک دوست قدیمی و با تشویق های او دوباره به این فضا برگشتم.

در ابتدای بازگشت به دیجیتال مارکتینگ:

در ابتدا فکر میکردم که این مباحث تقریبا همون مباحث دروس دانشگاهی مثل تجارت الکترونیک و غیره است. اما اولین روزی که با یک سرچ ساده در گوگل و مطالعه جزوات دیجیتال مارکتینگ مواجه شدم، بسیار شوکه شدم.

واقعا باورش سخت بود که این فضا چند برابر تکنولوژی های دیگه پیشرفت داشته و اونقدر باز و گسترده است که انگار ده ها سال گذشته . در ابتدا ترس موجب شد که یک رفتار انفعالی نسبت به این موضوع داشته باشم. ولی باز هم بواسطه همان دوست قدیمی و البته نیاز ذهنی و مادی خودم چند قدمی به این فضا وارد شدم و متوجه شدم که شیرینی و جذابیت آن به همان مقدار گستردگی و دشواری اش افزایش یافت.

شاید هم این احساس من بود که هر لحظه این فضا جذابتر میشد. چرا که از قبل ودر زمان دانشکده استعداد و علاقه خودم رو در این زمینه پرورش داده بودم و به اشتباه چند سال از آن دور بودم. بگذریم…

شروع کار و مهمترین کار

شروع کار با آموزش به صورت مجازی در مورد گوگل ادوردز و از طریق ویدئوهای  آموزشی Vdigimarketing بود.

حتما بخوانید: ویدیوهای آموزشی وی دیجیتال مارکتینگ

کاملا کاربردی و با زبانی ساده و روان. سپس آموزش وردپرس ابتدایی و شرکت در سمینارها و آموزشهای دیگه. حالا دیگه آروم آروم با مباحث گوناگون دیجیتال مارکتینگ حتی در حد ابتدایی آشنا شدم و قراره با مطالعه جزوه هایی در زمینه سئو و تولید محتوا بتونم به صورت هندلینگ با تعدادی کارشناس حرفه ای و تعدادی فری لنسر در ارتباط باشم.در واقع انجام چند کار همزمان میتونه خیلی وقتم رو بگیره و باید حواسم باشه که بتونم همه رو با هم پیش ببرم. گاهی اتفاق میوفته که در حال مطالعه مطلبی آموزشی در مورد ورد پرس هستم ولی با یک تماس از طرف دوستان در مورد مطلبی دیگه هزاران پرسش توی ذهن خودم ایجاد میشه و بعد گذشت دقایقی سر از مباحث دیگه در میارم.

فعالیتهای یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ

در مورد فعالیتهای یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ مقالات و صحبتهای زیادی شده . فعالیتهایی مثل بهینه سازی موتورهای جستجو ، بازاریابی محتوایی ، تجارت الکترونیک، کتاب الکترونیک، تبلیغات نمایشی  و …

در اصل عمده ترین کار یک دیجیتال مارکتر تمرکز روی وب سایت و مولفه های وابسته به وب میتونه باشه. مهمترین فاکتور فعالیت در این زمینه داشتن حداقل آگاهی ها از هر یک از موارد وب سایت هست. به عنوان مثال کار در زمینه ی بهینه سازی موتورهای جستجو برای شروع بسیار با ریسک بالا انجام میشه و از اونجایی که این مدل کار در آینده باید نتیجه بخش باشه، مخصوصا برای کارفرما بنابراین باید قبل از ایجاد تعهد، از طریق گذراندن دوره های مربوطه و مخصوصا طی دوره کارآموزی میزان خطرپذیری را به حداقل رساند.

عمده ترین روش برای فعالیت یک کارشناس دیجیتال مارکتینک برای انجام  امور وبسایت استفاده از روش آزمون وخطا در حوزه مدیریت و بهینه سازی وبسایت می باشد. من از طریق دوره کارآموزی به این نکته پی بردم که حتی بزرگترین و با تجربه ترین اساتید این حوزه هم اغلب از طریق آزمون و خطا به هدف نهایی و نتیجه کار می رسند. در واقع دلیل اصلی این آزمون وخطا گستردگی فضای دیجیتال مارکتینگ و تغییرات دائمی در نرم افزارها و مخصوصا الگوریتم های موتورهای جستجو می باشد.

بارها مشاهده شده که شخصی که سالهاست مدیریت وب سایت های گوناگون را برعهده داشته به موردی بر میخورد که ممکن است راه حل آن را از طریق یک کارشناس تازه وارد پیدا کند.

مهمترین خصوصیت یک دیجیتال مارکتر

با توجه به تجریه ی شخصی در این زمینه، باید بگم که در ابتدای ورود به دیجیتال مارکتینگ باید خصوصیات زیادی داشت. اما مهمترین ویژگی برای شروع پر قدرت در این راه، تمرکز و آمادگی ذهنی می باشد. تفکیک موارد از هم و اینکه چه اصول و آموزشهایی در چه بخشی نیاز هست. فهم درست همه ی اینها نیازمند آمادگی و تمرکز می باشد.

در واقع من یک مثال حقیقی برای اون دسته از کارآموزهایی هستم که تازه پا به این عرصه گذاشتن و ممکنه اول خیلی براشون سخت باشه. مهمترین کار آمادگی ذهنی و بعد هم آموزش و کسب تجربه است.

در انتها:

در انتهای باید توضیح داد که فعالیت در یک زمینه ی کاری در حوزه ی دیجیتال مارکتینگ خطر پذیر و با ریسک بالاست چرا که در واقع درصد بالایی از مشتریان نیازمند خدمات گوناگون از طریق وبسایت و یا استارتاپ شما هستند.

به امید خدا در مقالات آتی در این  مورد صحبت خواهیم کرد.

چقدر این پست مفید بود؟

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

اشتراک مقاله:

حسین افسان
حسین متخصص تبلیغات گوگل ماست و تجربه زیادی هم توی تبلیغات فیسبوک داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مقالات وی دیجیتال مارکتینگ

99. آشنایی با کامیونیتی گوگل ادز و امکان پرسش و پاسخ

کامیونیتی گوگل ادز محیطی است که به کاربران امکان می‌دهد، تا اطلاعات و تجارب خود در زمینه تبلیغات را به اشتراک بگذارند و از دیگران سوالات خود را مطرح کنند. در این محیط می‌توانید از تجربیات دیگران بهره‌مند شده و سوالات خود را مطرح کنید تا جواب‌های کاربردی برای بهبود استراتژی تبلیغاتی‌تان در گوگل ادز بدست آورید.

98. بررسی گزینه های Pagespeed Insight برای افزایش سرعت صفحه و کم کردن هزینه گوگل ادز

Pagespeed Insight یک ابزار قدرتمند است که به شما کمک می‌کند سرعت بارگذاری صفحات وبتان را ارتقاء داده و همچنین هزینه‌های تبلیغات در گوگل ادز را کاهش دهید. با استفاده از این ابزار، می‌توانید به بهبود عملکرد وب‌سایت خود پرداخته تا تجربه کاربری بهتری داشته باشید و در عین حال، هزینه تبلیغات خود را به حداقل برسانید.

97. آموزش اجمالی UX در گوگل ادز

در گوگل ادز، UX یا تجربه کاربری، به بهبود رابطه بین مخاطبان و تبلیغات اختصاص دارد. این فرآیند شامل طراحی صفحات کاربری جذاب و بهینه، بهبود تجربه مشاهده تبلیغات و ارتقاء کیفیت کلی تجربه کاربری در تبلیغات گوگل است. تمرکز بر UX به کاربران کمک می‌کند تا با تبلیغات بهتر ارتباط برقرار کنند و به شرکت‌ها در دستیابی به اهداف تبلیغاتی کمک می‌کند.