آموزش رایگان صفر تا صد گوگل ادز

تنظیم هوشمندانه CPA برای کمپین تبلیغاتی گوگل ادوردز

عناوین مطلب
تنظیم هوشمندانه CPA برای کمپین تبلیغاتی گوگل ادوردز

برای تنظیم هوشمندانه CPA برای کمپین تبلیغاتی گوگل ادوردز باید بدانید که کمپین‌‌های تبلیغاتی گوگل ادوردز یکی از ابزارهایی هستند که شما می‌توانید با استفاده از آن‌ها یک فضای رقابتی برای حرفه خود ایجاد کنید. اگر تا‌به‌حال در چنین فضایی تبلیغات نکردید، به شما توصیه می‌کنیم برای یک بار هم که شده طعم شیرین یک تبلیغ نتیجه‌گرا را بچشید. در ابتدای امر سؤال خیلی از شما عزیزان ممکن است این باشد که برای راه‌اندازی کمپین تبلیغاتی چه هزینه‌ای باید پرداخت کنم یا چطور می‌توانم هزینه تبلیغات خودم را به‌صورت هوشمندانه مدیریت کنم.

حتماً بخوانید: چگونگی راه‌اندازی کمپین تبلیغاتی

به نظر من بهتر است که ابتدا با مفهومی کلیدی در تبلیغات گوگل ادوردز آشنا شوید. CPA  یا همان هزینه به ازای هر فعالیت مثل انجام یک خرید، فعالیتی است که برای شما سودآوری داشته باشد.

تعیین هدفمند استراتژی پرداخت هزینه هر فعالیت (CPA) به شما این اجازه را می‌دهد تا هزینه‌هایتان را در راستای دستیابی به تبدیل بیشتر از سوی کمپین تبلیغاتی خودتان تنظیم کنید؛ یعنی مشخص کنید که به ازای هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید چه میزان تبدیل مایل هستید بدست بیاورید. براساس تاریخچه داده‌های تبدیل‌ شما در تبلیغات گوگل ادوردز،  گوگل از طریق الگوریتم خود تعیین می‌کند که کدام تبدیل هدفمند است و کدام یک نیست. بدین ترتیب هزینه‌ها در راستای دستیابی به تبدیلی که هدفمند و تأثیرگذار هستند، بهینه می شوند.

در این مقاله، ما بررسی می‌کنیم که چگونه می‌توانید CPA خود را به نحوی برای هزینه‌های تبلیغات خود هدفگذاری کنید که احتمال تأثیرگذاری بیشتری روی عملکرد کمپین شما داشته باشد.

چطور بهترین استراتژی پرداخت گوگل ادوردز را انتخاب کنیم؟

گاهی اوقات ما در راستای دستیابی به یکسری از اهدافمان در نتایج تبلیغات گوگل ادوردز، تصمیماتی اتخاذ می‌کنیم که بر مبنای آن تصمیمات، استراتژی پرداخت هزینه تبلیغات گوگل ادوردز را شکل می‌دهیم. بر طبق این استراتژی جدید، مشخص می‌کنیم که کدام کمپین‌ها و گروه‌های تبلیغاتی در وضعیت مورد نظر ما قرار بگیرند. برای مثال به‌عنوان یک کاربر انتظار دارید که با پرداخت هزینه مشخص، تبلیغ شما بیشترین کلیک را دریافت کند یا بیشترین بازدید که به خرید منجر شود دریافت کند. این‌ها همان تصمیماتی هستند که در تعیین استراتژی پرداخت هزینه شما تأثیرگذارند.

به‌عبارتی تصمیمات و اعمالی که مایل هستید روی تبلیغاتتان پیاده‌سازی شود ارزیابی می‌شوند تا استراتژی پرداخت مشخصی برای آن‌ها اتخاذ شود. فرض کنید دو گروه تبلیغاتی ایجاد کرده‌اید که هزینه CPA هر گروه را 6 دلار در نظر گرفته‌اید. در این حالت این دو گروه به‌صورت جداگانه فعالیت می کنند تا حداکثر تبدیل خود را به دست آورند.

اما وقتی شما تصمیم می‌گیرید که برای کمپین و گروه تبلیغاتی خود یک استراتژی پرداخت تعیین کنید، درواقع می‌گویید که من می‌خواهم با فلان هزینه چنین نتایجی حاصل شود. حال اینکه تصمیمات ابتدایی ما در تعیین استراتژی هستند که مشخص می‌کنند کدام تبلیغ به نتیجه مورد نظر می‌رسد و دیگر تبلیغات به‌صورت جداگانه عمل نخواهند کرد و استراتژی جدیدی که مدنظر قرار داده‌اید به تبلیغات شما در راستای کسب ماکزیمم نتیجه کمک خواهد کرد.

اگر تبدیل‌های یک گروه تبلیغاتی در مقایسه با دیگر گروه‌های تبلیغاتی بیشتر است، پس شما می‌توانید استراتژی‌های پرداخت هزینه متفاوتی را با CPA هدف مشابه ایجاد کنید. با این شیوه استراتژی پرداخت هزینه، شما می‌توانید هزینه‌های خود را بدون اینکه به مدیریت جداگانه‌ای نیاز باشد در چندین کمپین تبلیغاتی کنترل کنید.

تنظیم CPA هدفمند در کمپین تبلیغاتی

مرحله اول: به بخش Shared Library در حساب کاربری تبلیغات گوگل ادوردز خود بروید.

تنظیم هوشمندانه CPA برای کمپین تبلیغاتی گوگل ادوردز

مرحله دوم: روی استراتژی پرداخت هزینه (Bid Strategies) کلیک کنید.

 

bid-strategies-adwords

مرحله سوم: نوع استراتژی پرداخت هزینه خود را از منوی کشویی انتخاب کنید (در این پست CPA هدف را انتخاب کرده‌ایم).

 

target-CPA-bidding-strategy

مرحله 4: نام پرونده را وارد کنید، مقادیر CPA هدف را انتخاب کنید و کمپین‌هایی را که می‌خواهید بر طبق این استراتژی پرداخت فعال کنید انتخاب کنید.

تنظیم هوشمندانه CPA برای کمپین تبلیغاتی گوگل ادوردز

 

مرحله 5: شما می‌توانید از قسمت «Advanced Options» تنظیمات را تغییر دهید، محدودیت‌های حداکثر و حداقل پرداخت هزینه را تنظیم کنید (حداکثر و حداقل هزینه هر کلیک در تبلیغات گوگل ادوردز باید در این استراتژی پرداخت تنظیم شود). توصیه می‌شود که شما حداکثر هزینه را تنظیم کنید. حدود هزینه باید به نحوی باشد که هزینه‌های جاری شما از این حد تجاوز نکند.

تنظیم هوشمندانه CPA برای کمپین تبلیغاتی گوگل ادوردز

با استفاده از این مراحل می‌توانید CPA هدف را به استراتژی پرداخت هزینه خود بیفزایید و آن را بین گروه‌های تبلیغاتی یا کمپین‌های موردنظر خود به اشتراک بگذارید.

نکته: CPA هدف، فقط کمپین‌ها و گروه‌های تبلیغاتی تعیین‌شده را تحت پوشش قرار می‌دهد. بنابراین اگر CPA موردنظر شما 10 دلار است و CPA موردنظر برای موبایل 7 دلار است، پس اگر شما باید هزینه موبایل را تا -30% تنظیم کنید، پس CPA خود را هم باید این‌گونه تنظیم کنید. اگر CPA موردنظر برای موبایل 14 دلار است، شما باید تنظیمات پرداخت هزینه موبایل را تا 40درصد درنظر بگیرید. به‌عبارتی باید تغییرات قیمتی خود را همواره به میزان مشخصی در همه تبلیغات خود در شبکه‌ها اعمال کنید؛ یعنی روی تمام کمپین‌ها و تبلیغات موجود در آن استراتژی اعمال خواهد شد.

حتماً بخوانید: تغییرات برای کاهش هزینه‌های هر کلیک در گوگل ادوردز

یک استراتژی پرداخت هزینه موجود را براساس یک سری تصمیمات هدفمند ویرایش کنید:

مرحله اول: انتخاب کمپین یا گروه تبلیغاتی که مایل هستید استراتژی قیمت‌گذاری آن را ویرایش کنید.

مرحله دوم: روی منوی کشویی استراتژی پرداخت «Bid Strategy» کلیک کنید و گزینه تغییر استراتژی پرداخت «Change Bid Strategy» را انتخاب کنید.

تنظیم هوشمندانه CPA برای کمپین تبلیغاتی گوگل ادوردز

مرحله سوم: یک استراتژی پرداخت هزینه‌ از پیش تعیین شده را انتخاب کنید و روی کمپین‌ها یا گروه‌های تبلیغاتی انتخابی خود اعمال کنید.

تنظیم هوشمندانه CPA برای کمپین تبلیغاتی گوگل ادوردز

 

نکته: CPA هدف تنها در سطح کمپین یا گروه تبلیغاتی تنظیم شده است و در سطح کلمات کلیدی تعریف نشده است.

انتخاب استراتژی پرداخت هزینه براساس تصمیم‌گیری‌های هدفمند هنگام ایجاد کمپین تبلیغاتی گوگل ادوردز

مرحله اول: به بخش استراتژی هزینه بروید و استراتژی پرداخت خود را از منوی کشویی انتخاب کنید.

مرحله دوم: گزینه «Usean existing portfolio strategy» را انتخاب کنید و از گزینه‌های موجود یکی را انتخاب کنید.

تنظیم هوشمندانه CPA برای کمپین تبلیغاتی گوگل ادوردز

در انتها یادآور می‌شود چنانچه قصد تبلیغات در گوگل ادوردز را دارید، می‌توانید تمام موارد مربوط به این حوزه را با کارشناسان ما در میان بگذارید:

حتماً بخوانید: تبلیغات در گوگل را با متخصصان مورد تأیید گوگل انجام دهید

چقدر این پست مفید بود؟

میانگین امتیاز 4.3 / 5. تعداد آرا: 8

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

اشتراک مقاله:

حسین افسان
حسین متخصص تبلیغات گوگل ماست و تجربه زیادی هم توی تبلیغات فیسبوک داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مقالات وی دیجیتال مارکتینگ

85. معرفی و بررسی اجمالی گوگل مرچند سنتر

گوگل مرچند سنتر یک ابزار تحلیل و مدیریت داده است که به کسب و کارها امکان می‌دهد اطلاعات متنوع خود را مرتب کرده و تحلیل کنند. این سرویس از ابزارهای مختلف برای تجزیه و تحلیل داده، پیش‌بینی الگوهای رفتاری و ارائه گزارشات جامع برای بهبود تصمیم‌گیری‌ها استفاده می‌کند. گوگل مرچند سنتر کسب و کارها را در بهره‌وری و بهبود عملکرد کمک می‌کند.

65. بررسی قسمت Conversions زیرشاخه Measurement و مدیریت و دسته‌بندی کانورژن‌ها

قسمت Conversions در بخش Measurement اکانت گوگل، به شما امکان می‌دهد تا تعداد تبدیل‌ها و اهداف کمپین‌هایتان را مدیریت و دسته‌بندی کنید. با این قابلیت، می‌توانید به صورت دقیق عملکرد تبلیغات خود را اندازه‌گیری کنید و کانورژن‌ها را بر اساس اهداف خاص دسته‌بندی کرده و عملکرد کمپین‌های گوگل خود را بهینه کنید.

59. آشنایی با گوگل تگ منیجر و آنالیتیکس و کاربرد در کمپین گوگل ادز

گوگل تگ منیجر و آنالیتیکس ابزارهایی هستند که به شما کمک می‌کنند تا ردیابی و تجزیه و تحلیل دقیقی از عملکرد کمپین‌های گوگل ادز داشته باشید. با این ابزارها، می‌توانید اطلاعات مهمی مانند ترافیک و رفتار کاربران را اندازه‌گیری کرده و بهینه‌سازی کمپین‌هایتان را بر اساس داده‌های به دست آمده انجام دهید. استفاده از این ابزارها از اهمیت بالایی برای بهبود عملکرد تبلیغات شما برخوردار است.