چالشهای مشترک یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ با یک گارسون حرفه ای

چالشهای مشترک یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ با یک گارسون حرفه ای

در این مقاله کوتاه قصد داریم به چالشهای مشترک یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ و یک گارسون حرفه ای بپردازیم.

عنوانی که شاید برای خیلی ها تعجب آور باشه.

برای توضیح بیشتر در مورد عنوان بالا و اینکه چه موارد مشترکی میتونه بین این دو شغل وجود داشته باشه ذکر چند نکته و مثال ضروری است:

اولین نکته در مورد مشاغل

باید بدانیم بعضی از مشاغل مثل تدریس در دانشگاه و یا رانندگی از جمله کارهایی هستند که در یک زمان مشخص میتوانند به چند نفر خدمات ارائه کنند. یعنی یک راننده میتونه در آن واحد چند مسافر رو به مقصد جا به جا بکنه. و همینطور یک استاد دانشگاه میتونه در یک کلاس به تعدادی دانشجو آموزش بده.

دومین نکته ای که باید بدانید

بعضی از مشاغل دیگه هم هستند که در واقع در یک لحظه فقط یک سرویس رو به یک مشتری میتونند ارائه بدهند. مثل تعمیرکار لوازم منزل که مثلا در یک ساعت بخصوص تنها میتونه به یک مشتری خدمات بده.

حالا برای ارتباط و فهم عنوان مقاله بهتره یک مورد سوم هم در نظر بگیریم.

در واقع تعداد خیلی کمی از مشاغل هم هستند که خصوصیات هر دو مورد بالا را دارند. کارشناس دیجیتال مارکتینگ و گارسون حرفه ای از این دسته هستند. یعنی در بعضی مواقع برای پیشرفت خدماتشون مجبور هستند مانند دسته اول و در برخی مواقع جز دسته دوم باشند. در اینجاست که اشتراکات یک دیجیتال مارکتر و یه گارسون نمایان میشه.

یک گارسون حرفه ای گاهی باید با یک دست چند مدل غذا رو در یک زمان برای تعدادی از مشتریان رستوران حمل کنه و گاهی بنا بر شرایط باید یک ظرف غذا رو فقط برای یک مشتری سرو کنه.

در واقع شرایط زمانی و نوع مشتری اون رو با چالش مواجه میکنه.

حال با توضیحات بالا می تونیم متوجه بشیم که یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ در واقع برای ارائه خدمات چقدر باید چالشهای بزرگی رو پشت سر بذاره. گاهی لازم هست در یک بازه زمانی مشخص چند مشتری رو با هم پیش ببره و گاهی جهت تمرکز بیشتر باید در یک زمان خاص فقط روی یک مشتری تمرکز داشته باشه. که این رفتار خودش نیاز به تشخیص و آگاهی و از همه مهمتر هماهنگی زیادی داره که بیشتر به صورت کسب تجربه و به مرور زمان به دست میاد.

اما راه حل بهتر و کوتاهتر چیست؟

در اصل راه حل توسط گارسون حرفه ای به صورت ناخودآگاه حل شده. چگونه؟

مثلا فکر کنید یک گارسون قراره در طول نیم ساعت به تعداد زیادی مشتری رستوران خدمات بده. اون بدون اینکه بدونه داره بهترین کار رو تنهایی انجام میده. یعنی اول با ورود هر مشتری ابتدا منوی رستوران رو به مشتری میده سپس جهت دریافت سفارش به مشتری قبلی سر میزنه. و در این فاصله برای دریافت سفارش مشتری که از قبل تر اومده به قسمت آشپزخانه مراجه میکنه.

دقیقا کاری که یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ باید انجام بده. ابتدا منوی خدمات و قیمتها رو باید ارائه بده. سپس جهت پیگیری پروژه ی مشتری که ساعتی پیش یا روز قبل جهت بررسی بهش فرصت داده رو پیگیری بکنه. در این فاصله کار انجام شده توسط کارشناسان یا فری لنسرها رو برای عقد قرارداد یا تحویل آماده کنه.

و باید در نظر داشت که رمز موفقیت و کسب رضایت از همه مشتری ها در واقع یک چیز است: “صداقت”

در واقع در بخش خدمات دیجیتال مارکتینگ بهترین گزینه ایجاد رابطه ی صادقانه با مشتری است.

رابطه ای که در حال حاضر ما در شرکت وی دیجیتال مارکتینگ با تمام تلاش در پی آن هستیم. برای مثال مواردی همچون بروزرسانی تعرفه های دلاری و تحویل اکانت مدیریت در گوگل ادوردز میتونه نمونه ای از تلاشهای ما برای دسترسی به این رابطه ی صادقانه باشه.

در انتها یادآوری میکنیم که برای اینکه یک گارسون حرفه ای و یا یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ موفق باشید به غیر از کسب علم و تجربه نیاز مبرمی به ایجاد رابطه ی صادقانه با مشتری دارید.

چقدر این پست مفید بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

اشتراک مقاله:

حسین افسان
حسین متخصص تبلیغات گوگل ماست و تجربه زیادی هم توی تبلیغات فیسبوک داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مقالات وی دیجیتال مارکتینگ

85. معرفی و بررسی اجمالی گوگل مرچند سنتر

گوگل مرچند سنتر یک ابزار تحلیل و مدیریت داده است که به کسب و کارها امکان می‌دهد اطلاعات متنوع خود را مرتب کرده و تحلیل کنند. این سرویس از ابزارهای مختلف برای تجزیه و تحلیل داده، پیش‌بینی الگوهای رفتاری و ارائه گزارشات جامع برای بهبود تصمیم‌گیری‌ها استفاده می‌کند. گوگل مرچند سنتر کسب و کارها را در بهره‌وری و بهبود عملکرد کمک می‌کند.

65. بررسی قسمت Conversions زیرشاخه Measurement و مدیریت و دسته‌بندی کانورژن‌ها

قسمت Conversions در بخش Measurement اکانت گوگل، به شما امکان می‌دهد تا تعداد تبدیل‌ها و اهداف کمپین‌هایتان را مدیریت و دسته‌بندی کنید. با این قابلیت، می‌توانید به صورت دقیق عملکرد تبلیغات خود را اندازه‌گیری کنید و کانورژن‌ها را بر اساس اهداف خاص دسته‌بندی کرده و عملکرد کمپین‌های گوگل خود را بهینه کنید.

59. آشنایی با گوگل تگ منیجر و آنالیتیکس و کاربرد در کمپین گوگل ادز

گوگل تگ منیجر و آنالیتیکس ابزارهایی هستند که به شما کمک می‌کنند تا ردیابی و تجزیه و تحلیل دقیقی از عملکرد کمپین‌های گوگل ادز داشته باشید. با این ابزارها، می‌توانید اطلاعات مهمی مانند ترافیک و رفتار کاربران را اندازه‌گیری کرده و بهینه‌سازی کمپین‌هایتان را بر اساس داده‌های به دست آمده انجام دهید. استفاده از این ابزارها از اهمیت بالایی برای بهبود عملکرد تبلیغات شما برخوردار است.