آموزش رایگان صفر تا صد گوگل ادز

چگونه در مدیریت اکانت بیزینس فیسبوک مهارت کسب کنیم ؟

عناوین مطلب
چگونه در مدیریت اکانت بیزینس فیسبوک مهارت کسب کنیم ؟

در این پست کارشناسان وی دیجیتال مارکتینگ به شما آموزش می دهند که چگونه در مدیریت اکانت بیزینس فیسبوک مهارت کسب کنیم ؟ پس در ادامه با ما همراه باشید:

آشنایی با پلتفرم فیسبوک در دیجیتال مارکتینگ

فیسبوک یکی از پلتفرمهای پرکاربرد در دنیای دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات آنلاین است و تاکنون در این عرصه بازخورد بی‌نهایت خوبی داشته است. آیا شما از Facebook Business manager یا همان اکانت بیزینس فیسبوک استفاده‌ کرده‌اید؟ اگر تاکنون از مزیت پورتال فیسبوک به عنوان صاحبان کسب و کارها و آژانسها استفاده نمی‌کردید، بهتر است به آن فکر کنید!

حتما بخوانید: جامع ترین راهنمای طراحی تبلیغات بنری و ویدیویی در فیسبوک

احتمالا شما دلایل زیادی برای به تعویق انداختن یادگیری اکانت بیزینس فیسبوک دارید. شاید هنوز یک تازه کار هستید و نمی‌خواهید فعلا ابزار دیگری را یاد بگیرید. یا شاید شما تبلیغ کننده فعالی هستید که در حال حاضر چون حسابهای تبلیغاتی، صفحات و داده‌های زیادی دارید، زمان اضافی برای یادگیری ابزار جدید برایتان باقی نمی‌ماند.

facebook-business10

شما هر کسی که هستید و در هر زمینه‌ای که فعالیت دارید، ما در این مقاله تمام تلاش خود را کردیم تا شما را متقاعد کنیم که اکنون زمانی است که شما باید به مدیریت کسب و کار خود از طریق فیسبوک بپردازید.

ما در این مقاله توضیح خواهیم داد که Facebook Business Manager چیست، نحوه شروع کار در آن چگونه است، ویژگی‌های اصلی آن چیست و چگونه استفاده از Facebook Business Manager به نفع تجارت شما خواهد بود.

با انگیزه و انرژی بالا شروع می‌کنیم تا بهترین و کاملترین اطلاعات را در اختیارتان بگذاریم.

 

Facebook Business Manager یا اکانت بیزینس فیسبوک چیست؟

بیایید با تعریف خود فیسبوک از BM شروع کنیم:

Business Manager (BM)  یا اکانت بیزینس فیسبوک به تبلیغ کنندگان اجازه می‌دهد تا تلاشهای مارکتینگ خود را در یک مکان مشخص مدیریت کنند و داده‌ها و اطلاعات را با تیم خود، آژانسهای شریک و فروشندگان خود به اشتراک بگذارند.”

آنها حتی این تعریف را ساده‌تر هم بیان می‌کنند که “همه چیز را در یک مکان با Business Manager (BM) مدیریت کنید.”

facebook-business2

 

از نظر تاریخی، وقتی تبلیغات فیسبوک شروع به کار کرد، نیازی به اکانت بیزینس فیسبوک نبود زیرا متوسط مشاغل احتمالا تنها یک جفت حساب کاربری تبلیغات و صفحات فیسبوک داشتند که توسط تعدادی کارمند مدیریت می‌شدند.

با گذشت زمان تعداد داده‌های در دسترس افزایش یافت و همین امر ضرورت استفاده از یک پرتال مدیریت را فراهم نمود.

در واقع در دراز مدت گزینه بسیار خوبی است چرا که می‌توانید کمپینهای بسیار پیچیده‌ی باورنکردنی را خودتان از طریق یک پلتفرم ارزان اجرا کنید.

اگر در حال راه‌اندازی اولین کمپینهای تبلیغاتی خود هستید، بهتر است بدانید که زمان مناسب برای تبلیغات فیسبوک چه زمانی است و یاد بگیرید که چگونه می‌توانید حساب کاربری تبلیغات فیسبوک، صفحه فیسبوک و Business Manager خود را آماده به کار کنید. اگر آماده هستید پس عمیقتر به نحوه عملکرد Facebook Business Manager می‌پردازیم. همراه ما باشید تا بیشتر در این باره اطلاعات کسب کنید.

راهنمای 2019 برای Facebook Business Manager

بیایید با منوی دست چپ در بخش Facebook Business Manager شروع کنیم و گزینه‌های موجود در سال 2019 را بررسی کنیم:

facebook-business3

اگر دقت کنید می‌توانید ببینید 14 نوع دارایی(asset) مهم وجود دارد که از کارمندان و پارتنرهای آژانس گرفته تا حسابهای تبلیغاتی، حسابهای اینستاگرام، پیجهای فیسبوک، اپلیکیشنها، کاتالوگهای محصول و بسیاری موارد دیگر را دربر می‌گیرد. پس از آن طیف وسیعی از تنظیمات مانند بلک لیستها و ادغامشان برای تبلیغات بالقوه به همراه موارد دیگر مانند پرداخت حساب تبلیغ و یک راهنمای کمکی وجود دارد.

مدیریت همه این موارد در یک مکان از یک منو بسیار آسانتر از پخش شدن آنها در پرتالهای مختلف است.

همچنین می‌توانید تمام تنظیمات، ادغامها و ابزارهای موجود در Business Manager را در مرحله بعد از منوی بالا سمت راست ببینید.

تصویر زیر از منوی حساب BM است که 26 ابزار مختلف موجود را نشان می‌دهد:

facebook-business4

در این مرحله ممکن است از داشتن این همه گزینه بصورت یکجا احساس نگرانی کنید اما نگران نباشید، لازم نیست همه ابزارها را به یکباره استفاده کنید، بعضی از آنها به هیچ وجه مورد استفاده قرار نمی‌گیرند و برخی دیگر فقط به ندرت قابل دسترسی هستند.

نکته مهمی که باید در نظر بگیرید این است که همه چیز را فقط در دو منو در اختیار داشته باشید، داشتن نظم در این مرحله آسانتر از پراکندگی ابزارهای مختلف در کل فیسبوک است.

بنابراین اگر جایی گیر کنید، تنها از نوار جستجو در بالای حساب خود استفاده کنید، بدین ترتیب همه ابزارهای موجود خود، کمپینهای تبلیغاتی و تبلیغات خود را در یک جا خواهید داشت.

facebook-business5

 

چرا از Facebook Business Manager (FBM) استفاده می‌کنیم؟

ما شش دلیل را برای استفاده از از اکانت بیزینس فیسبوک بیان می کنیم:

 

دلیل شماره 1: اکثر تبلیغ کنندگان اکنون مجبورند از آن استفاده کنند

در سه ماهه آخر سال 2018، فیسبوک با استفاده از مخاطبان سفارشی ایجاد شده از لیستهای ایمیل، کاربرد BM را اجباری کرد.

هر تبلیغ کننده‌ای که به دنبال به حداکثر رساندن عملکرد خود است باید از مخاطبان سفارشی از طریق ایمیل استفاده کند، به عنوان مثال برای کارهایی چون پرورش مشتری بالقوه یا جذب مشتری برای خرید.

از طرف دیگر، لیست مخاطبان فعال را می‌توان از کمیپنهای جستجوی ترافیکی کم بازده خارج کرد.

اگرچه مخاطبان می‌توانند از طریق پیکسل فیسبوک هم ایجاد شوند، اما این مخاطبان تنها 180 روز در دسترس خواهند بود در حالی که مخاطبان ایمیل می‌توانند همواره مورد استفاده قرار ‌گیرند.

بنابراین، اگر می‌خواهید از تبلیغات خود نهایت استفاده را ببرید، باید به Facebook Business Manager بروید.

دلیل شماره 2: مانع از نیاز به حسابهای رسانه‌های اجتماعی خاکستری می‌شود.

بدون Facebook Business Manager، جدا کردن پروفایل شخصی فیسبوک از دارایی‌های تجاری که توسط فیسبوک کنترل می‌کنید دشوار است.

در زیر گفتگوی جدیدی که با یکی از مالکین آژانس تبلیغاتی داشتیم را قرار می‌دهیم:

“ما بعنوان یک آَژانس تبلیغاتی که حسابهای رسانه‌های اجتماعی را اداره می‌کند، مشغول به کار هستیم. در حال حاضر تمامی حسابها را از طریق حساب شخصی فیسبوک خودمان مدیریت می‌کنیم که واقعا درست نیست. من نمی‌دانم که سایر آژانسها چگونه حسابهای فیسبوک خود را برای مدیریت مشتریانشان تنظیم می‌کنند؟ آیا شما اطلاعی دارید؟”

اینجاست که ما می‌گوییم شما 100 درصد به Facebook Business Manager (FBM) نیاز دارید.

احتمالا برای شما اتفاق افتاده است: کارکنان شما می‌خواهند پروفایل شخصی خود را جدا نگه دارند و از طرفی افزودن چندین کارمند به هر دارایی (asset) مشکل است.

این امر موجب شده است که شرکتهایی که از Facebook Business Manager استفاده نمی‌کنند، حسابهای خاکستری ” grey accounts” ایجاد کنند و در آنجا یک پروفایل شخصی جعلی با یک اشتراک مشترک برای همه کارمندان ایجاد کنند.

این امر کاملا مغایر با شرایط خدمات فیسبوک است:

“تعهد شما به فیسبوک و فضای آن (طبق مقررات فیسبوک)

ما این خدمات را به شما ارائه می‌دهیم تا تعهدات زیر را انجام دهید:

چه کسی می‌تواند از اکانت بیزینس فیسبوک استفاده کند:

وقتی افراد به تعهدات و اعمال خود پایبند هستند، ما در فیسبوک ایمنتر و پاسخگوتر هستیم. به همین دلیل باید:

  • باید از همان نامی که در زندگی روزمره خود بکار می‌برید استفاده کنید.
  • اطلاعات دقیق در مورد خودتان ارائه دهید
  • فقط یک حساب کاربری (برای خودتان) و چارت زمانبندی خود را برای اهداف شخصی‌تان ایجاد کنید
  • پسورد خود را به اشتراک نگذارید، دسترسی اکانت فیسبوک خود را به دیگران ندهید یا اکانت خود را به کس دیگری (بدون اجازه فیسبوک) منتقل نکنید.”

ما دیده‌ایم که فیسبوک پروفایلهای جعلی را غیرفعال می‌کند و این باعث شده است تا از دسترسی شرکتها به صفحات فیسبوک و  حسابهای تبلیغاتی آنها جلوگیری شود.

خوشبختانه این شرکتها موفق به دستیابی مجدد دسترسی خود شدند اما این یک ریسک بزرگ است و با انتقال اطلاعات به Facebook Business Manager می‌توان از این ریسک جلوگیری کرد.

دلیل شماره 3: شما پشتیبانی بهتری از فیسبوک دریافت می‌کنید

همانطور که پیش از این گفتیم ده‌ها نوع دارایی و ابزار وجود دارد که برای کارکرد درست باید همه آنها با یکدیگر ادغام شوند.

اگر مشکل فنی داشته باشید، اولین سوألی که واحد پشتیبانی Facebook Business  از شما می‌پرسد این است که آیا شما از Facebook Business Manager یا همان اکانت بیزینس فیسبوک استفاده می‌کنید؟

بعید به نظر می‌رسد که آنها قادر به ارائه کمکهای اساسی باشند مگر اینکه شما از ابزارهای پیشنهادی آنها استفاده کرده باشید.

از خودتان یک سوأل بپرسید:

آیا می‌خواهید اکنون کسب وکار خود را با یک برنامه ریزی جابه‌جایی راحت به Facebook Business Manager انتقال دهید یا می‌خواهید در صورت برخورد با مشکل فنی و تماس با بخش فنی فیسبوک دچار دست پاچگی شوید، چرا که یا حسابتان جعلی است یا از ابزارهای مشخص فیسبوک استفاده نکرده‌اید.

دلیل شماره 4: اگر زودتر به BM سوئیچ کنید، همه چیز راحتتر است

اگر فقط یک صفحه فیسبوک و یک حساب تبلیغاتی دارید، وارد کردن آن به اکانت بیزینس فیسبوک آسانتر است. به هرحال، با گذشت زمان تعداد دارایی‌های شرکت شما افزایش می‌یابد.

شاید شما یک اکانت اینستاگرام تنظیم کنید، سپس پیکسل فیسبوک ایجاد کنید، بعد تعدادی کارمند جدید اضافه کنید و غیره.

حتی با داشتن چند دارایی، کار شما می‌تواند پیچیده‌تر شود، چرا که باید مشخص کنید هر کارمند به چه دارایی‌هایی باید دسترسی داشته باشد.

facebook-business7

در موارد خیلی پیچیده و دشوار، مشاغلی را دیده‌ایم که سعی دارند 100 صفحه فیسبوک، 100 حساب تبلیغاتی و صدها نفر را به Business Manager منتقل کنند  که به یک پروژه پیچیده و وقت گیر تبدیل می‌شود.

اگر اکنون اطلاعات خود را انتقال دهید، بسیار آسانتر از انجام یک انتقال پیچیده‌تر در آینده خواهد بود.

دلیل شماره 5: امن‌تر است

مارکتینگ در حال تبدیل شدن به یک صنعت با گردش مالی بالا است و اغلب آژانسهای تبلیغاتی برای پروژه‌های کوتاه مدت گاهاً مشغول به فعالیت هستند. با گذشت زمان، این مسئله می‌تواند خطرات امنیتی ایجاد کند زیرا کارمندان سابق هنوز دسترسی دارند.

با داشتن کلیه دارایی‌ها، کارمندان و آژانسها در یک پورتال، امکان انجام یک رسیدگی ماهانه برای اطمینان از دسترسی مناسب توسط افراد مناسب وجود دارد.

نکته مهم این است که یک نفر از کارمندان مسئول بخش Facebook Business Manager و داشتن برنامه حسابرسی ماهانه برای آنها باشد.

هر باری که مشتری جدیدی جذب می‌کنیم، با استفاده از لیست کارمندان و لیست آژانسهایی که با آن در تماس بوده‌اند متوجه می‌شویم که به یک رسیدگی در دسترسی‌هایشان نیاز دارد. تنها استفاده از FBM کافی نیست، شما باید به طور ماهانه، بررسی‌های خود را انجام دهید.

Facebook Business Manager شامل یک بخش مرکزی امنیتی است که در آن می‌توانید احتیاج به احراز هویت دو عاملی برای همه کارمندان تعریف کنید (توصیه می‌شود) که به شما امکان می‌دهد تا با اطلاع از غیرفعال بودن کارمندان، به حسابرسی دسترسی‌های خود کمک کنید.

facebook-business8

دلیل شماره 6: این برنامه رایگان است

نه تنها هیچ هزینه‌ای برای استفاده از Facebook Business Manager پرداخت نمی‌کنید، بلکه این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا به ابزارهای سطح اقداماتی مهم (Enterprise) که اکنون برای همه تبلیغ کنندگان فیسبوک رایگان است دسترسی پیدا کنید.

به عنوان مثال ابزار فیسبوک آنالتیک وجود دارد که می‌توانید با آن یک گروه منبع رویدادی (ESG) متشکل از پیکسلها، صفحات و برنامه‌ها را ایجاد کنید و به شما این امکان را می‌دهد چندین نوع داده را با هم در یک پنل جهت تحلیل داده‌ها ترکیب کنید:

facebook-business9

آخرین مرحله برای موفقیت

خب اکنون این سوأل مطرح می‌شود که آیا توانستیم شما را متقاعد کنیم که استفاده از FBM را شروع کنید؟! بخش بعدی در 6 مرحله ساده خلاصه می‌شود و چند ترفند برای به حداکثر رساندن نتایج تبلیغاتی را به شما نشان می‌دهد.

اگر واقعا می‌خواهید سال جدید را با یک اتفاق منحصر بفرد شروع کنید، بهتر است که این تاریخ را در تقویم خود علامت بزنید تا بعدها با دیدن این تاریخ به اهمیت تصمیم خود پی ببرید.

حتما بخوانید: تبلیغ فیسبوک یا تبلیغ گوگل کدام بهتر است؟

 

نحوه شروع به کار در Facebook Business Manager

اکنون برای نحوه آشنایی با اکانت بیزینس فیسبوک ، دستورالعملها را در چند بخش بعدی دنبال کنید تا بتوانید حساب تبلیغ فیسبوک، صفحه فیسبوک و Facebook Business Manager خود را آماده کنید تا با این شش مرحله ساده به راحتی بتوانید مشتریان جدیدی کسب کنید!

مرحله اول: اکانت  Business Managerرا ایجاد کنید

برای تنظیم اولین حساب کاربری خود به https://business.facebook.com/ مراجعه کنید.

هنگامی که وارد این لینک می‌شوید باید یک دکمه آبی بزرگ را ببینید که به وضوح می‌گوید ” Create Account” یعنی ایجاد حساب کاربری.

facebook-business11

در مرحله بعد درست مثل همیشه به فیسبوک وارد خواهید شد:

facebook-business12

سپس با وارد کردن نام کسب و کار خود، حساب کاربریتان را در Facebook Business ایجاد کنید. این نام برای همه قابل مشاهده خواهد بود و نمی‌تواند حاوی شخصیتهای خاصی باشد.

facebook-business13

در مرحله بعد، با وارد کردن نام و آدرس ایمیل، پروفایل تجاری خود را ایجاد کنید.

facebook-business14

تا کنون مسیر کاملا هموار و راحت بوده است.

پس از ثبت نام، مستقیما وارد برنامه Business Manager می‌شوید که چیزی شبیه به تصویر زیر است:

facebook-business15

در اینجا پنل شما قرار دارد، جایی که می‌توانید به همه چیز در مورد شغل خود دسترسی پیدا کنید.

اولین چیزی که مشاهده می‌کنید ایجاد یا فراخوانی صفحه کاری و حسابهای تبلیغاتی در فیسبوک است.

به دکمه‌ای که می‌گوید “تنظیمات کسب و کار (Business Settings)” در گوشه سمت راست بالا نگاه کنید.

facebook-business16

اگر در حال حاضر یک صفحهFacebook Business  یا اکانت تبلیغاتی تنظیم شده دارید، اکنون باید آن را در وسط صفحه مشاهده کنید. در غیر این صورت لینک متنی “راهنمای تنظیمات (Setup Guide)” را در سمت راست بالا جستجو کنید.

facebook-business17

در مرحله بعد، شما را به یک نقطه شروع برای مدیریت همه امور مربوط به Business Manager می‌فرستند.

facebook-business18

در اینجا می‌توانید با حسابهای تبلیغاتی، صفحات و مردم شروع به کار کنید. فیسبوک کار با این گزینه‌ها را بسیار ساده کرده است.

مرحله دوم: ایجاد یک اکانت تبلیغاتی

اکنون بیایید یک حساب تبلیغاتی جدید در Business Manager ایجاد کنیم.

گزینه‌های اکانت تبلیغاتی در تنظیمات Business Manager شما در ردیف بالا قرار خواهند گرفت. با نگاه کردن به سمت راست، دکمه‌ای که می‌گوید “ایجاد یک حساب تبلیغاتی” خواهید دید.

facebook-business19

در مرحله بعد، از شما خواسته می‌شود که اطلاعات اساسی مانند نام حساب تبلیغاتی خود، مشخصات BM را برای اتصال به آن، منطقه زمانی کسب و کار و ارز مورد استفاده خود را پر کنید:

facebook-business20

پس از پر کردن اطلاعات شغلی، افرادی که می‌خواهید به این حساب تبلیغاتی جدید اضافه کنید، انتخاب کنید:

facebook-business21

در اینجا می‌توانید نقشهای پیش فرض را برای هر فرد انتخاب کنید بنابراین این بدان معناست که شما ممکن است بخواهید به شخصی که یک فروشنده بیرونی است یا به مدیر بازاریابی داخلی خود، سطح دسترسی متفاوتی بدهید.

نگران نباشید، همیشه و بعدها هم می‌توانید این دسترسی‌ها را ویرایش کنید. ما همچنین به شما نشان خواهیم داد که در بخشهای بعدی تعداد افراد بیشتری (کارمندان، مدیران، تبلیغ کنندگان و موارد دیگر) را اضافه کنید.

پس از انتخاب کاربران اولیه جهت افزودن، روی “ذخیره تغییرات (Save Changes)” کلیک کنید و حساب کاربری شما بدین ترتیب ایجاد می‌شود:

facebook-business22

مرحله بعدی تنظیم روش جدید پرداخت قبل از شروع تبلیغات است.

برای انتخاب و ویرایش جزئیات روش پرداخت باید لینکهایی را در وسط صفحه مشاهده کنید. یا می‌توانید به گوشه سمت راست بالا نگاه کنید تا به برخی از اطلاعاتی که به تازگی تنظیم کرده‌ایم (مانند افراد) بازگردید.

facebook-business23

اکنون یک روش پرداخت جدید را اضافه خواهیم کرد. همانطور که در تصویر بالا نشان داده شده است، به دنبال لینک متن “مشاهده روشهای پرداخت (View Payment Methods)” باشید. شما را به یک صفحه خالی می‌برد که تأیید می‌کند هیچ روش پرداختی در حال حاضر در دسترس نیست.

برای شروع روی دکمه “افزودن روش پرداخت (Add Payment Method)” کلیک کنید:

facebook-business24

پس از وارد کردن جزئیات مناسب، حساب تبلیغات فیسبوک شما تقریبا برای شروع تبلیغات آماده خواهد بود.

تنها چیزی که شما را عقب می‌اندازد صفحهFacebook Business  است (اگر از قبل آن را ندارید). بیایید یک صفحه تنظیم کنیم.

مرحله سوم: ایجاد یک صفحه Facebook Business

به بخش راهنمای راه‌اندازی Business Manager بازگردید و به دنبال “ایجاد صفحه (Create Page)” باشید تا شروع به ایجاد یک صفحه از ابتدا کنید.

facebook-business25

ابتدا باید یک دسته برای صفحه خود انتخاب کنید:

facebook-business26

ادامه دهید و نام صفحه خود را (برای شرکت) تایپ کنید و یک دسته تجاری (بعنوان مثال دفتر مشاوره (Consulting Agency)) انتخاب کنید.

facebook-business27

بر روی “ایجاد صفحه” کلیک کنید تا بتوانید صفحه خود را ایجاد کنید. فیس بوک نیز بطور خودکار آن را به Business Manager شما متصل خواهد کرد.

سپس، دوباره به پنل مشاغل خود هدایت می‌شوید تا یکی از دو مورد زیر را انجام دهید:

  1. لینک به صفحه جدید خود را دنبال کرده و ویرایش آن را شروع کنید، آن را تبدیل به برند کنید و غیره
  2. اضافه کردن افراد، یک شریک جدید و یا حذف صفحه در زمان مشخص

facebook-business28

اگر روی گزینه اول کلیک کنید، می‌توانید لینک را دنبال کنید تا صفحه فیسبوک جدید خود را شخصی سازی کنید.

facebook-business29

 

مرحله چهارم: ادمینهای BM و کارمندان را اضافه کنید

افزودن افراد (کارمندان، پارتنرها، فروشندگان و غیره) به صفحه جدید یا حساب تبلیغ شما بسیار آسان است زیرا در حال حاضر در Business Manager هستید.

با پیمایش دوباره راهنمای راه‌اندازی خود شروع کنید و به دنبال افراد باشید (طبق تصویر):

facebook-business30

از اینجا، به منظور افزودن کادر گفتگوی زیر، روی “افزودن ادمین” یا “افزودن کارمند” یا هر دو کلیک کنید:

facebook-business31

نقشهای Employee و Admin سطح دسترسی متفاوتی خواهند داشت. نحوه سازماندهی آنها کاملا به تجارت شما و وضعیت تجاری شما در قبال این افراد بستگی دارد.

facebook-business32

با اضافه کردن یک ایمیل، شما می‌توانید تنها با گذراندن چند مرحله، هر شخص جدیدی را به یک صفحه خاص یا یک حساب تبلیغاتی که اخیراً ایجاد کرده‌اید اختصاص دهید.

در اینجا همچنین می‌توانید نقشهای مختلفی را برای هر صفحه در این حساب انتخاب کنید.

facebook-business33

حالا همین روال را پیش بروید و همین مراحل را برای حسابهای تبلیغاتی و کاتالوگهای محصول در همین کادر گفتگو تکرار کنید.

 

مرحله پنچم: درخواست دسترسی یا فراخوانی یک صفحه/ حساب تبلیغاتی

اگر یک اکانت تبلیغاتی یا صفحه موجود دارید که به اکانت Business Manager دیگری متصل است اما می‌خواهید آن را به اکانت جدید انتقال دهید، می‌توانید از طریق این راهنمای راه‌‍اندازی، آن حساب تبلیغاتی یا صفحه را فرابخوانید.

علاوه براین، اگر شما یک آژانس تبلیغاتی هستید که صفحات و حسابهای تبلیغاتی را برای مشتریان مدیریت می‌کنید، شما می‌توانید جهت سهولت مدیریت آنها، درخواست دسترسی نمایید.

facebook-business34

کافی است تنها روی دکمه ” Claim”  کلیک کنید، در هر صورت سعی کنید این دسترسی را بدست آورید.

سپس باید شناسه اکانت تبلیغ را پیدا کرده و آن را همانند تصویر زیر تایپ کنید:

facebook-business35

اگر از قبل ادمین صفحه هستید، می‌توانید در صفحه URL جستجو کنید تا بتوانید برای آن درخواست دسترسی کنید.

facebook-business36

در مرحله بعد، با انجام یکی از این دو مورد، به حساب تبلیغاتی دسترسی خواهید یافت:

  1. برای درخواست دسترسی به اکانت آگهی، شناسه حساب را تایپ کنید.
  2. برای درخواست دسترسی، دستورالعملهای کادر زیر را دنبال کنید.

facebook-business37

به سادگی می‌توانید نام صفحه یا URL را تایپ کنید و ادمین آن صفحه تأییدیه دریافت خواهد کرد تا شما را برای دسترسی اضافه کند.

facebook-business38

خوب، اکنون شما دارای دسترسی هستید، بدین ترتیب یا یک صفحه دریافت کرده‌اید یا یک اکانت آگهی ایجاد کرده‌اید. شما در هر صورت باید افراد لازم را به مشاغل خود اضافه کنید.

وقتی تمام مراحل را طی کردید، دیگر مراحل آموزش را دنبال کنید و گام به گام آنها را ادامه دهید.

 

مبانی Facebook Business Manager

اکنون که اکانت تبلیغاتی و صفحات خود را لینک دادیم بهتر است درباره نحوه کار Facebook Business Manager بحث کنیم.

facebook-business39

به پنل  Business Managerخود وارد شوید و به دنبال منو در گوشه سمت چپ بالای صفحه بروید:

facebook-business40

با این کار منو نیز براساس تمام آیتمهایی که در Facebook Business Manager با آن کار می‌کردید گسترش می‌یابد و براساس اهداف شما به ستونهایی تقسیم می‌شود (به عنوان مثال برنامه ریزی، ایجاد و مدیریت، اندازه‌گیری و گزارش، دارایی‌ها، تنظیمات)

این منو سکوی پرش خوبی برای شما خواهد بود چرا که به هر چه که نیاز داشته باشید در دسترستان خواهد بود.

می‌توانید کمپینهای تبلیغاتی جدید ایجاد یا مدیریت کنید. می‌توانید اپلیکیشنهای جدید را ویرایش یا اضافه کنید. می‌توانید پستهای صفحه جدید ایجاد کنید. همه داده‌های شما، آنالیزها و اطلاعات تبدیل تنها با یک کلیک دردسترس هستند. حتی شما می‌توانید مخاطبان، پیکسلهای فیسبوک، کاتالوگ محصولات و ویدیوها را نیز مدیریت کنید.

در ادامه نحوه ایجاد مخاطبان جدید برای کمپینهای تبلیغاتی‌تان را بیان می‌کنیم.

 

نحوه ایجاد مخاطبان جدید در تبلیغات فیسبوک

منوی Business Manager را باز کنید و در زیر ” Assets” یا همان دارایی‌ها را برای لینک متن مخاطبان جستجو کنید.

facebook-business41

در این مرحله می‌توانید بین این سه نوع مخاطب جدید، یکی را برای ایجاد انتخاب کنید:

  1. مرسوم یا همیشگی (Custom): شما می‌توانید با مراجعه به وب سایت خود، صفحه فیسبوک و سایر رسانه‌ها با افرادی که قبلا نسبت به شما یا شغلتان ابراز علاقه کرده‌اند ارتباط برقرار کنید.
  2. مشابه (Lookalike): از طریق دوستان و طرفدارانتان به مخاطبان جدید دسترسی پیدا کنید. آنها برای افزایش تعداد افراد جدید برای تبلیغ برندتان ایده آل هستند. شما می‌توانید افرادی که به پیجتان علاقه مند هستند را در این دسته بیافزایید.
  3. ذخیره شده (Saved): این دسته افرادی هستند که با ایجاد ترکیبی دلخواه از اطلاعات دموگرافیک با درنظر گرفتن علایقشان، آنها را پیدا کرده‌اید.

facebook-business42

 

اکنون نحوه ایجاد هر یک را بررسی می‌کنیم.

تنظیم مخاطبان Custom

در اکانت بیزینس فیسبوک این دسته اغلب به منظور ارتباط با افرادی که قبلا علاقه‌ای به تجارت، خدمات یا محصول شما نشان داده‌اند مورد استفاده قرار می‌گیرد.

facebook-business43

می‌توانید مخاطبان Custom را از لیست مخاطبان، ترافیک قبلی وب سایت یا مخاطبان مستمر یا استفاده از اپلیکیشن موبایل ایجاد کنید.

نحوه افزودن مخاطب در این حالت:

گام 1: به قسمت مخاطبان بروید و گزینه “ایجاد یک مخاطب custom” را همانند تصویر زیر انتخاب کنید.

facebook-business44

گام 2: جهت ایجاد، نوع مخاطب custom خود را براساس پرونده مشتری، ترافیک وب سایت، فعالیت اپ یا استفاده از برنامه موبایل انتخاب کنید.

facebook-business45

 

مخاطب custom از نوع Customer File از مشتریان فعلی و موجود تشکیل شده است. شما می‌توانید در فیسبوک، اینستاگرام و شبکه مخاطبین، تبلیغات خود را به این مشتریان اختصاص دهید.

اگر MailChimp دارید، شانس بیشتری دارید! در حال حاضر قابلیت یکپارچه سازی وجود دارد،  بنابراین فوراً می‌توانید حساب خود را وصل کنید. در غیر اینصورت، به احتمال زیاد شما باید فایلی از داده‌های مشتری (مانند ایمیل یا شماره تلفن) را که فیسبوک از آنها استفاده خواهد کرد برای مطابقت با پایگاه داده کاربر خود بارگذاری کنید.

facebook-business46

 

در تصویر زیر نحوه بارگذاری یک لیست مشتری را نشان می‌دهیم:

facebook-business47

در اینجا می‌توانید لیست خود را به سادگی کپی و جای‌گذاری کنید یا یک پرونده .CSV/TXT بارگذاری کنید. زیر قسمت شناسه‌ها، می‌توانید بیش از هر یک از آنها را هایلایت کنید تا نمونه‌ای برای اطلاع از ساختار پرونده خود مشاهده کنید:

facebook-business48

در مرحله بعد، لیست خود را بارگذاری کرده یا آن را به باکس کشانده و دکمه ” Next” را بزنید تا شناسه‌های خود را مشخص کنید.

facebook-business49

اگر همه چیز خوب پیش رود، باید علامت تیک سبز را ببینید تا فرمت مناسب را نشان دهد.

بعد روی “بارگذاری و ایجاد” کلیک کنید و اینجا کار تمام است.

اگر از منوی اصلی مخاطبان custom روی “ترافیک وب‌سایت ” کلیک کنید، به سادگی باید یک کد پیکسل را در صفحات وب سایت موردنظر برای بازدیدکنندگان نصب کنید. برخی از سیستمهای مدیرت محتوا (CMS) قابیلت یکپارچه سازی موجود برای این امر را دارند وتنها با چند کلیک این مهم میسر می‌شود. در غیر اینصورت، برای تحقق این امر باید کدی را کپی و جای‌گذاری کنید.

facebook-business50

در مرحله بعد، می‌توانید تنظیمات مخاطبان فردی را براساس تنظیمات برگزیده خود تنظیم کنید

facebook-business51

بدین تریتب تنظیمات شما به اتمام می‌رسد.

 

مخاطب مشابه (Lookalike)

اکنون روی گزینه “ایجاد یک مخاطب مشابه- Create a Lookalike Audience” برای کپی کردن از یک مخاطب موجود کلیک کنید.

facebook-business52

برای ایجاد این نوع مخاطب، باید یک مخاطب موجود داشته باشید که فیسبوک بتواند از آن استفاده کند تا اهداف “ظاهرا” شبیه آنچه در لیستهای شما وجود دارد را پیدا کنید. بنابراین با انتخاب یک مخاطب Custom منحصربفرد (بعنوان یک آیتم مناسب برای کپی برداری از خصوصیاتش) شروع کنید.

facebook-business53

سپس می‌توانید مکانهایی را مورد هدف قرار دهید و اندازه مخاطب (که مشخص می‌کند هدف چگونه کوچک یا مشخص می‌شود) را انتخاب کنید.

هنگامی که از کار خود رضایت کسب کردید، روی “ایجاد مخاطب” کلیک کنید، بدین ترتیب همه تنظیمات انجام شده‌اند.

 

تنظیمات مخاطب ذخیره شده (Saved)

در اکانت بیزینس فیسبوک به Asset Library (کتابخانه دارایی‌های خود) بازگردید و برای ایجاد مخاطب ذخیره شده به قسمت مخاطبان بروید.

انتخاب سوم و نهایی “ایجاد یک مخاطب ذخیره شده” است.

facebook-business54

در این مرحله، می‌توانید مخاطبین را با انتخاب مکانها، محدوده سنی، جمعیتی و علایق موردنظر خود انتخاب کنید.

facebook-business55

هدفگذاری دقیق به شما این امکان را می‌دهد تا به حمعیت شناسی، علایق، رفتار و موارد دیگر بپردازید تا هدف خود را باارزشتر بسازید.

facebook-business56

این گزینه‌های هدفگذاری دقیق شامل مقادیر عناوین شغلی، محدوده درآمد، علایق، سرگرمی‌ها و موارد دیگر خواهد بود.

به عنوان مثال، می‌توانید با انتخاب کارهایی که افراد در زندگی انجام می‌دهند شروع کنید:

facebook-business57

سپس می‌توانید مخاطبان را با حذف بخشهای مختلفی از افراد محدود کنید.

به عنوان مثال می‌توانید معیارهای اضافی دیگری را به عنوان شغل اصلی اضافه کنید تا فقط افرادی که سالانه بیش از مبلغ مشخصی پول در اختیار دارند را انتخاب کنید:

facebook-business58

در بالا، ما فقط می‌خواهیم به وکیلانی با درآمد حداقل 150-249 دلار بپردازیم. پس از آن می‌توان با درج یک سری بخش اضافی مثلا براساس نوع وکیلی که می‌خواهید هدفگذاری کنید، یک قدم پیشتر رفته و حیطه جستجو را محدودتر کرد:

facebook-business59

وقتی به حد موردنظرتان رسیدید، روی “ایجاد مخاطب” کلیک کنید.

 

تنظیم پیکسل‌ها

به پنل اکانت بیزینس فیسبوک برگردید و پیکسلها را در Asset Library انتخاب کنید.

facebook-business60

در گوشه سمت چپ بالا، باید یک دکمه کوچک را ببینید که دارای عنوان ” تنظیم پیکسل” است. روی آن کلیک کنید و به مرحله بعدی بروید.

facebook-business61

می‌توانید کد پیکسل را به یکی از دو روش زیر نصب کنید:

  1. می‌توانید آن را با CMS موجود خود ادغام کنید یا از Tag Manager استفاده کنید.
  2. یا می‌توانید تنها با کپی کردن و چسباندن آن به کد سایت خود، کد خود را نصب کنید.

facebook-business62

برای پیروی از دستورالعملها یکی از اینها را انجام دهید.

از اینجا به بعد بخش هیجان انگیز و خوب ماجرا شروع می‌شود: کد رویداد.

رویداد چیست؟!

بصورت کلی رویدادها اقداماتی هستند که توسط مشتریان یا کاربران در وب سایت شما انجام می‌شود. اینها معمولا اهداف هموار یا تبدیلهای کوچکی هستند که همواره به تبدیل کلان با درآمدزایی بالا منجر نمی‌شوند.

کد رویدادی که نصب می‌کنید به شما این امکان را می‌دهد آن اقدامات را برای اهداف تبلیغاتی ردیابی کنید، مواردی از قبیل افزودن یک محصول به سبد خرید، بازدید جدید از صفحه و غیره. در زیر مثالی از فیسبوک وجود دارد تا به شما ایده بدهد که کد شما با رویدادها چگونه برخورد می‌کند.

facebook-business63

1= کد فعلی وب سایت شما. کد پیکسل را بین دو تگ head در صفحات وب خود جای دهید.

2= کد پایه پیکسل FB خود را تنها کپی و جایگذاری کنید.

3= کد رویداد استاندارد اضافی.

در اینجا 9 کد رویداد معمولی را بسته به نوع صفحه‌ای که برای آن شخصی‌سازی کرده‌اید، به کد پیکسل فیسبوک خود اضافه خواهید کرد:

facebook-business64

اکنون می‌توایند کار خود را شروع کنید.

 

ایجاد کاتالوگ محصول در اکانت بیزینس فیسبوک

برای ایجاد یک فروشگاه محصولات، به Assets در منوی Business Manager بروید و روی ” Product Catalogs” کلیک کنید.

در صفحه بعدی روی “ایجاد کاتالوگ” برای شروع کلیک کنید.

facebook-business65

در این مرحله کاتالوگ خود را نامگذاری کرده و نوع مناسبی را انتخاب می‌کنید (به عنوان مثال محصولات، هتل‌ها، پروازها، مقصد و غیره):

facebook-business66

به عنوان مثال، “محصولات” را انتخاب کردیم. در مرحله بعد از شما خواسته می‌شود که یک محصول را اضافه کنید.

facebook-business67

پیش‌تر بروید و نام فید، ارز و نوع آپلود خود را وارد کنید.

facebook-business68

سپس، روی گزینه next بزنید و آماده بارگذاری پرونده خود شوید.

از آنجایی که شما به احتمال زیاد تنظیم کاتالوگ محصول را انجام نداده‌اید یا قبلا هم انجام نداده‌اید، چند دستورالعمل اساسی در زیر آمده است تا به شما در فرمت‌بندی صحیح صفحه کمک کند. این فیلدها برای هر کاتالوگ محصولی موردنیاز است.

facebook-business69

خبر خوب این است که بسیاری از پلتفرمهای بزرگ تجارت الکترونیک مانند Magento، BigCommerce یا Shopify یک برنامه، افزونه یا ویژگی برای کمک به پشتیبانی از این فروشگاه‌های محصولاتی دارند.

 

در مرحله بعد، می‌توانید موارد خاص دیگری را برای هر یک از مشخصات محصولات مختلف اضافه کنید.

facebook-business70

 

هنگامی که یک شیت شبیه به زیر داشتید، پیش بروید و برای شروع آن را بارگذاری کنید.

facebook-business71

جمع بندی

وقتی برای اولین بار وارد اکانت بیزینس فیسبوک می‌شوید، می‌تواند دلهره‌آور بنظر برسد.

قبل از اینکه دست و پای خود را گم کنید، بهتر است بدانید در کوتاه مدت و با کمی تلاش می‌توانید آنرا یاد بگیرید.

از طرفی تسلط بر Business Manager این امکان را برای شما فراهم می‌کند که بتوانید انواع کمپین‌های تبلیغاتی پیشرفته را در فیسبوک اجرا کنید.

شما می‌توانید صفحه خود را بهتر تبلیغ کنید، به ایجاد کمپینهای تبلیغاتی بهتر بپردازید و در نتیجه یک ROI بالاتر برای خود رقم بزنید.

 

 

چقدر این پست مفید بود؟

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

اشتراک مقاله:

حسین افسان
حسین متخصص تبلیغات گوگل ماست و تجربه زیادی هم توی تبلیغات فیسبوک داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مقالات وی دیجیتال مارکتینگ

85. معرفی و بررسی اجمالی گوگل مرچند سنتر

گوگل مرچند سنتر یک ابزار تحلیل و مدیریت داده است که به کسب و کارها امکان می‌دهد اطلاعات متنوع خود را مرتب کرده و تحلیل کنند. این سرویس از ابزارهای مختلف برای تجزیه و تحلیل داده، پیش‌بینی الگوهای رفتاری و ارائه گزارشات جامع برای بهبود تصمیم‌گیری‌ها استفاده می‌کند. گوگل مرچند سنتر کسب و کارها را در بهره‌وری و بهبود عملکرد کمک می‌کند.

65. بررسی قسمت Conversions زیرشاخه Measurement و مدیریت و دسته‌بندی کانورژن‌ها

قسمت Conversions در بخش Measurement اکانت گوگل، به شما امکان می‌دهد تا تعداد تبدیل‌ها و اهداف کمپین‌هایتان را مدیریت و دسته‌بندی کنید. با این قابلیت، می‌توانید به صورت دقیق عملکرد تبلیغات خود را اندازه‌گیری کنید و کانورژن‌ها را بر اساس اهداف خاص دسته‌بندی کرده و عملکرد کمپین‌های گوگل خود را بهینه کنید.

59. آشنایی با گوگل تگ منیجر و آنالیتیکس و کاربرد در کمپین گوگل ادز

گوگل تگ منیجر و آنالیتیکس ابزارهایی هستند که به شما کمک می‌کنند تا ردیابی و تجزیه و تحلیل دقیقی از عملکرد کمپین‌های گوگل ادز داشته باشید. با این ابزارها، می‌توانید اطلاعات مهمی مانند ترافیک و رفتار کاربران را اندازه‌گیری کرده و بهینه‌سازی کمپین‌هایتان را بر اساس داده‌های به دست آمده انجام دهید. استفاده از این ابزارها از اهمیت بالایی برای بهبود عملکرد تبلیغات شما برخوردار است.