5 راه برای افزایش امتیاز کیفی تبلیغات در گوگل

5 راه برای افزایش امتیاز کیفی تبلیغات در گوگل

در این مقاله به تشریح امتیاز کیفی تبلیغات در گوگل و 5 راه برای افزایش امتیاز کیفی تبلیغات در گوگل می پردازیم. امروزه یکی از ابزارهای تبلیغاتی مهم در سطح اینترنت، گوگل ادوردز یا سیستم تبلیغات در گوگل است. این سیستم تبلیغات گوگلی از دو پارامتر اصلی برای ترتیب بندی نمایش آگهی ها استفاده می کند که یکی از این پارامترها امتیاز کیفی و پارامتر دیگر میزان هزینه پرداختی شما است.

هزینه های تبلیغات در گوگل

همانطور که گفتیم امروزه یکی از بهترین ابزارهای تبلیغاتی در سطح اینترنت گوگل ادوردز است و اکثر شرکت ها سعی می کنند تا با پرداخت هزینه کم، جایگاه مناسبی در میان این تبلیغات داشته باشند. این سیستم تبلیغاتی به این صورت عمل می کند که شرکت ها بودجه ای برای این کار در نظر می گیرند و با هر کلیک روی تبلیغ آن ها، مبلغی از حسابشان کم می شود.

حتما بخوانید: هزینه تبلیغات در گوگل شما چقدر است؟ (بخش اول)

شما می توانید برای آشنایی با ساخت حساب و کمپین گوگل ادوردز به مقاله ساخت اکانت و کمپین در گوگل ادوردز مراجعه کنید. برای استفاده بهتر از این سیستم نیز، می توانید گواهی نامه تبلیغات در گوگل ادوردز را دریافت کرده و به تبلیغات در گوگل ادوردز بپردازید.

حتما بخوانید: ساخت اکانت و کمپین تبلیغات در گوگل

امتیاز کیفی تبلیغات در گوگل

امتیاز کیفی تبلیغات گوگل یا همان quality Score امتیازی بین یک تا ده است که گوگل به آگهی شما می دهد و عامل تعیین کننده رتبه تبلیغات شما است. این امتیاز بر اساس فاکتورهای متعددی مشخص می شود که یکی از این فاکتورها، میزان ارتباط آگهی با کلمه کلیدی است و نقش پررنگ تری نسبت به هزینه در رتبه تبلیغاتی شما خواهد داشت; یعنی اگر شخص دیگری هزینه بیشتری برای تبلیغ در گوگل پرداخت کند ولی امتیاز کیفی شما بالاتر باشد، رتبه تبلیغات شما بالاتر خواهد بود.

تجزیه و تحلیل هزاران اکانت گوگل کاملا این موضوع را اثبات می کند که امتیاز کیفی ارتباط مستقیمی با موفقیت کمپین شما دارد و شما می توانید با سرمایه گذاری بیشتر و افزایش کیفیت امتیاز خود، بازگشت سرمایه خود را تضمین می کنید.

حتما بخوانید: “Quality Score چیست و چه تاثیری در نتایج تبلیغات در گوگل دارد؟” 

فاکتورهای تعیین کننده quality Score و راه های افزایش آن

فاکتورهایی که در تعیین امتیاز کیفی تبلیغات گوگل نقش دارند عبارتند از:

میزان ارتباط آگهی با کلمات کلیدی

میزان ارتباط آگهی با کلمات کلیدی یکی از عوامل مهم در تعیین امتیاز کیفی تبلیغات گوگل است. کلمات کلیدی شما باید بیشترین ارتباط را با آگهی و صفحه فرود شما داشته باشند.

5 راه برای افزایش امتیاز کیفی تبلیغات در گوگل

میزان ارتباط متن تبلیغات

سعی کنید عنوان و متن تبلیغات را با توجه به کلمات کلیدی که انتخاب کردید تهیه کنید تا تاثیر خوبی بر روی امتیاز کیفی تبلیغات گوگل داشته باشد.

کیفیت و ارتباط آگهی با صفحات فرود

در طراحی صفحات فرود دقت زیادی داشته باشید; زیرا سرعت بارگذاری صفحه فرود و محتوای آن از عوامل تاثیرگذار در quality score است.

نرخ کلیک تبلیغات در گوگل شما

نرخ کلیک یا CTR فاکتوری است که میزان کلیک بر روی تبلیغ شما را نسبت به تعداد نمایش آن به کاربران محاسبه می کند. بالا بودن نرخ کلیک باعث بالا رفتن امتیاز کیفی تبلیغات گوگل خواهد داشت.

حتما بخوانید: کی وردها و تغییرات جهت کاهش هزینه های هر کلیک در گوگل ادوردز

سایر راه های افزایش امتیاز کیفی تبلیغات گوگل

موارد گفته شده در بالا مهمترین فاکتورهای تاثیرگذار بر روی امتیاز کیفی تبلیغ شما هستند ولی برای بالا رفتن هرچه بیشتر این امتیاز می توانید از راهکارهای زیر نیز استفاده کنید.

استفاده از چندین تبلیغ در یک گروه آگهی

استفاده از چند تبلیغ گوگل در یک گروه آگهی می تواند تاثیر خوبی بر روی امتیاز کیفی تبلیغ شما داشته باشد.

استفاده از افزونه های تبلیغاتی گوگل

برای افزایش quality Score تبلیغات گوگل خود می توانید از افزونه های تبلیغاتی گوگل نیز استفاده کنید. این افزونه ها امکاناتی کاربردی و جذاب را به تبلیغات گوگل شما اضافه می کنند. افزونه های تبلیغاتی گوگل مزایای دیگری مانند برجسته تر شدن تبلیغ شما می شود و همین موضوع کلیک بیشتر کاربران را به همراه خواهد داشت.

حتما بخوانید: آشنایی با افزونه های تبلیغات در گوگل

بررسی مداوم عملکرد کمپین تبلیغاتی

بررسی مداوم عملکرد کمپین تبلیغاتی به شما کمک می کند تا نحوه عملکرد کلمات کلیدی و تبلیغات خود را ارزیابی کنید و در صورت وجود مشکل، سریعا نسبت به رفع آن اقدام کنید. این کار می تواند اثرات مثبت زیادی را به همراه داشته باشد و امتیاز کیفی تبلیغ شما را به صورت قابل قبولی افزایش دهد.

ساده و جذاب بودن تبلیغات

ساده و جذاب بودن تبلیغ شما می تواند به جذب کاربران به سمت تبلیغ شما کمک کند و در نهایت سبب افزایش امتیاز کیفی تبلیغات گوگل شود; بنابراین سعی کنید تا حد امکان خدمات و محصولات خود را به صورت ساده و کوتاه معرفی کنید.

ساخت گروه های آگهی مناسب

گروه های آگهی که در کمپین شما وجود دارند باید به صورت مناسب ساخته شوند و بر روی محصول یا خدمات خاصی تمرکز کنند. برای مثال در یک فروشگاه کفش باید گروه های متفاوتی برای کفش زنانه و کتانی زنانه وجود داشته باشد تا تبلیغات شما با مشتریان ارتباط بیشتری داشته باشد.

چرا داشتن امتیاز کیفی بالا مهم است؟

در دنیای دیجیتال مارکتینگ انجام تبلیغات به ویژه تبلیغات در گوگل اهمیت زیادی پیدا کرده است. بنابراین برای اینکه تبلیغات شما در گوگل ادوردز موثرتر واقع شود، تبلیغات شما باید امتیاز کیفی بالایی داشته باشد. برای آشنایی بیشتر با نحوه انجام تبلیغات در گوگل ادوردز می توانید از آموزش های وب سایت ما در این زمینه استفاده کنید.

حتما بخوانید: ۸ نمونه از بهترین نمونه های تبلیغات گوگل و دلیل موفقیت آنها

در انتها باید متذکر شد که کارشناسان ما در شرکت vdigimarketing علیرغم راه اندازی صحیح کمپین تبلیغات در گوگل، همواره در جهت آموزش آنلاین و پشتیبانی تمام وقت از کمپین شما، در جهت دریافت امتیاز بالای تبلیغ محصولات و خدمات شما گام برمیدارند.

 

چقدر این پست مفید بود؟

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

اشتراک مقاله:

حسین افسان
حسین متخصص تبلیغات گوگل ماست و تجربه زیادی هم توی تبلیغات فیسبوک داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مقالات وی دیجیتال مارکتینگ

85. معرفی و بررسی اجمالی گوگل مرچند سنتر

گوگل مرچند سنتر یک ابزار تحلیل و مدیریت داده است که به کسب و کارها امکان می‌دهد اطلاعات متنوع خود را مرتب کرده و تحلیل کنند. این سرویس از ابزارهای مختلف برای تجزیه و تحلیل داده، پیش‌بینی الگوهای رفتاری و ارائه گزارشات جامع برای بهبود تصمیم‌گیری‌ها استفاده می‌کند. گوگل مرچند سنتر کسب و کارها را در بهره‌وری و بهبود عملکرد کمک می‌کند.

65. بررسی قسمت Conversions زیرشاخه Measurement و مدیریت و دسته‌بندی کانورژن‌ها

قسمت Conversions در بخش Measurement اکانت گوگل، به شما امکان می‌دهد تا تعداد تبدیل‌ها و اهداف کمپین‌هایتان را مدیریت و دسته‌بندی کنید. با این قابلیت، می‌توانید به صورت دقیق عملکرد تبلیغات خود را اندازه‌گیری کنید و کانورژن‌ها را بر اساس اهداف خاص دسته‌بندی کرده و عملکرد کمپین‌های گوگل خود را بهینه کنید.

59. آشنایی با گوگل تگ منیجر و آنالیتیکس و کاربرد در کمپین گوگل ادز

گوگل تگ منیجر و آنالیتیکس ابزارهایی هستند که به شما کمک می‌کنند تا ردیابی و تجزیه و تحلیل دقیقی از عملکرد کمپین‌های گوگل ادز داشته باشید. با این ابزارها، می‌توانید اطلاعات مهمی مانند ترافیک و رفتار کاربران را اندازه‌گیری کرده و بهینه‌سازی کمپین‌هایتان را بر اساس داده‌های به دست آمده انجام دهید. استفاده از این ابزارها از اهمیت بالایی برای بهبود عملکرد تبلیغات شما برخوردار است.