گزارش تبلیغات در اینستاگرام دکتر هندسی در کشور عراق و ایران

گزارش تبلیغات در اینستاگرام دکتر هندسی در کشور عراق و ایران

در این مقاله قصد داریم گزارشی از کمپین تبلیغات در اینستاگرام خانم دکتر فریبا هندسی برای کشورهای عراق و ایران را ارائه دهیم.

ازآنجاکه قبلاً برای نوع خدمات دکتر هندسی و به‌منظور نمایش تبلیغات در اینستاگرام ایشان کمپین تبلیغاتی ست کرده بودیم، خانم دکتر قصد داشتند مجدداً برای یکی از خدمات جدیدی که در کلینیک خود انجام می‌دادند کمپین تبلیغاتی ست کنیم.

با مشورت با ایشان متوجه شدیم که قصدشان از ایجاد این کمپین، نمایش تبلیغ خودشان، هم به کاربران کرد در کشور عراق و هم به ساکنان تهران بود. بنابراین کارشناسان ما در شرکت وی دیجیتال مارکتینگ به ایشان پیشنهاد راه‌اندازی دو کمپین مجزا با جامعه هدف جداگانه دادند که ایشان قبول کردند. به همین منظور بودجه درنظرگرفته‌شده از ایشان را به دو بخش در کمپین ایران و عراق تقسیم کردیم.

در ادامه درباره جزئیات هر دو کمپین و تفاوت‌های آن بیشتر توضیح خواهیم داد.

محتوای کمپین تبلیغات در اینستاگرام دکتر فریبا هندسی

ابتدا تصمیم بر این شد که کمپین‌های تبلیغاتی ایشان به‌صورت عکس باشد و سعی کردیم تمام موارد استاندارد و قوانین محتوایی تبلیغات در اینستاگرام را رعایت کنیم. عکس‌های ارسالی ازسوی کلینیک خانم دکتر از داخل کلینیک یا در حین عمل صورت گرفته بود که طبیعتاً ازسوی فیس‌بوک قبول نمی‌شد. بنابراین دو تا از عکس‌های باکیفیت را که در زیر می‌بینید از بین عکس‌های موجود انتخاب کردیم و تلاش شد تا حد امکان کمبود بار تبلیغاتی عکس‌ها را به‌صورت نوشته در قاب عکس و کپشن جبران کنیم.

گزارش تبلیغات در اینستاگرام دکتر هندسی در کشور عراق و ایران

عکس مربوط به کمپین تبلیغاتی ایران

گزارش تبلیغات در اینستاگرام دکتر هندسی در کشور عراق و ایران

عکس تبلیغات در اینستاگرام اربیل و سلیمانیه

مقاله پیشنهادی: «پاسخ به سؤالات متداول ساخت کمپین تبلیغات در اینستاگرام»

همان‌طور‌که مشاهده می‌کنید، هر دوی عکس‌ها از یک استاندارد تبعیت می‌کنند. ولی تفاوت‌هایی دارند. باید بدانیم که در تبلیغات اسپانسر اینستاگرام جذابیت محتوا بسیار مؤثر است. به همین علت برای کمپین در کردستان عراق تلاش شد تا عکس با لباس مرتبط و همچنین متن کپشن هم به زبان کردی محیا شود. برای کمپین تهران نیز عکس و کپشن فوق درنظر گرفته شد. همچنین تصمیم گرفتیم که در هر دو کمپین یک عکس کوچک‌تر از خانم دکتر با لباس پزشکی اضافه شود؛ چراکه اصل تبلیغات در اینستاگرام خانم دکتر هندسی خدمات پزشکی بود.

در متن کپشن‌ها مشتری بر درج خدمات جدید خود که همان درمان واریس با روش جدید روز دنیا بود، تأکید کرد.

نکته بعدی که ایشان درخواست کردند، درج شماره تماس کلینیک در هر دو کمپین به‌صورت قاب عکس و کپشن بود؛ چراکه دسترسی و نوبت‌دهی از طریق تماس تلفنی راحت‌تر انجام می‌گرفت.

باید در نظر داشت که ایجاد نوشته در عکس ممکن است امتیاز محتوای تبلیغات را کم کند که به تبع آن هزینه کمپین را افزایش می‌دهد؛ اما در برخی مواقع سفارش‌دهنده درخواست درج شماره تماس و نوع خدمات را در عکس می‌کند؛ زیرا با وجود اینکه هزینه اندکی افزایش می‌یابد، اما محتوا گویاتر و سریع‌تر به کاربران نشان داده می‌شود.

جامعه هدف و تارگتینگ کمپین تبلیغات در اینستاگرام دکتر هندسی

همان‌طور‌که در ابتدا اشاره شد، تبلیغات باید هم در تهران و هم در شهرهای اربیل و سلیمانیه عراق نمایش داده می‌شد. به همین دلیل بود که با‌توجه‌به تفاوت زبانی باید در قالب دو کمپین و با زبان‌های متفاوت انجام می‌گرفت.

هدف از این کمپین‌ها بازدید حداکثری تبلیغ و استفاده از استراتژی reach فیس‌بوک تعیین شد که درنهایت به تماس با کلینیک و جذب مشتری منتهی می‌گردید.

ازآنجاکه نوع خدمات درمان واریس بود، افرادی که دچار این چالش می‌شوند، یعنی مردان و زنان بالای 30 سال با تأکید بر بانوان هدف قرار گرفتند و اینکه تمام موارد با مشورت و درخواست دکتر هندسی صورت می‌پذیرفت.

ازآنجاکه فعالیت ایشان در اینستاگرام زیاد بود، تصمیم گرفتیم با استفاده از گزینه looklike کمپین تبلیغاتی فوق را هم در استوری و هم در پست‌های معمولی به تمام افرادی که در یک سال گذشته از پیج ایشان بازدید کرده بوند نمایش دهیم.

مهم‌ترین بخش از جامعه هدف کمپین تبلیغات در اینستاگرام دکتر هندسی برای کشور ایران، انتخاب مناطق بالای شهر تهران برای نمایش تبلیغ بود. بدین صورت که کارشناسان ما در شرکت وی دیجیتال مارکتینگ از طریق دیتابیس‌های موجود در داشبورد فیس‌بوک نمایش تبلیغ فوق را برای زنان بالای 30 سال ساکن مناطق بالای شهر تهران تنظیم کردند.

گفتنی است همان‌طورکه در گزارش‌ها و مقالات قبلی عنوان کردیم، انتخاب لوکیشن برای تمام کشورهای غیر از ایران، مخصوصاً کشورهای خلیج فارس دقیق‌تر و هدفمند‌تر است. از همین رو درتبلیغات کمپین دکتر هندسی برای کشور عراق، انتخاب شهرهای اربیل و سلیمانیه به‌راحتی میسر شد. ضمناً ازآنجاکه در کشورهای دیگر به دلیل نبود فیلترینگ، کاربران فیس‌بوک بیشتر هستند، کمپین عراق را در فیس‌بوک نیز ایجاد کردیم.

نتیجه نهایی کمپین تبلیغات در اینستاگرام و فیس‌بوک دکتر هندسی

تقریباً نتایج عددی هر دو کمپین نزدیک به یکدیگر است. مهم‌ترین دلیل این موضوع شباهت تقریبی محتواهای هر دو کمپین است. بودجه هر دو کمپین 50 دلار بود، اما کمپین ایران 125.409 بار و کمپین عراق 151.779 بار نمایش داده شد. امتیاز هر دو کمپین 2 بود و این مسئله، همان‌طور‌که گفته شد، به‌ دلیل شباهت‌ها و میزان جذابیت‌های هر دو کمپین بود. درواقع در هر دو کمپین تقریباً هر نفر 1.5 بار تبلیغ را مشاهده کرد.

چقدر این پست مفید بود؟

میانگین امتیاز 1 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

اشتراک مقاله:

حسین افسان
حسین متخصص تبلیغات گوگل ماست و تجربه زیادی هم توی تبلیغات فیسبوک داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مقالات وی دیجیتال مارکتینگ

85. معرفی و بررسی اجمالی گوگل مرچند سنتر

گوگل مرچند سنتر یک ابزار تحلیل و مدیریت داده است که به کسب و کارها امکان می‌دهد اطلاعات متنوع خود را مرتب کرده و تحلیل کنند. این سرویس از ابزارهای مختلف برای تجزیه و تحلیل داده، پیش‌بینی الگوهای رفتاری و ارائه گزارشات جامع برای بهبود تصمیم‌گیری‌ها استفاده می‌کند. گوگل مرچند سنتر کسب و کارها را در بهره‌وری و بهبود عملکرد کمک می‌کند.

65. بررسی قسمت Conversions زیرشاخه Measurement و مدیریت و دسته‌بندی کانورژن‌ها

قسمت Conversions در بخش Measurement اکانت گوگل، به شما امکان می‌دهد تا تعداد تبدیل‌ها و اهداف کمپین‌هایتان را مدیریت و دسته‌بندی کنید. با این قابلیت، می‌توانید به صورت دقیق عملکرد تبلیغات خود را اندازه‌گیری کنید و کانورژن‌ها را بر اساس اهداف خاص دسته‌بندی کرده و عملکرد کمپین‌های گوگل خود را بهینه کنید.

59. آشنایی با گوگل تگ منیجر و آنالیتیکس و کاربرد در کمپین گوگل ادز

گوگل تگ منیجر و آنالیتیکس ابزارهایی هستند که به شما کمک می‌کنند تا ردیابی و تجزیه و تحلیل دقیقی از عملکرد کمپین‌های گوگل ادز داشته باشید. با این ابزارها، می‌توانید اطلاعات مهمی مانند ترافیک و رفتار کاربران را اندازه‌گیری کرده و بهینه‌سازی کمپین‌هایتان را بر اساس داده‌های به دست آمده انجام دهید. استفاده از این ابزارها از اهمیت بالایی برای بهبود عملکرد تبلیغات شما برخوردار است.