6 مشکل رایج در تبلیغات گوگل ادوردز و راه‌حل‌های آن

6 مشکل رایج در تبلیغات گوگل ادوردز و راه‌حل‌های آن

آیا برای شما هم پیش آمده است که ساعت‌ها زمان برای تنظیم استراتژی تبلیغات در گوگل یا گوگل ادوردز گذاشته باشید؟ به طوری که کلمات کلیدی و عناوین هوشمندانه یا بهتر بگوییم متناسب با کسب و کارتان انتخاب کرده باشید و در نهایت منتظر جذب مخاطبانی شوید که به مشتریان بالقوه شما تبدیل شوند. شاید در ابتدا تبلیغات در گوگل به خوبی پیش برود و نرخ تبدیل تبلیغات شما بر اساس کلیک یا مشاهده منجر به افزایش تعداد تماس تلفنی یا مشتریان شود، اما باید بدانید که موضوع به اینجا ختم نمی‌شود.

متأسفانه باید بگوییم که ربات‌های گوگل دائماً در حال ارزیابی تجربه کاربر از تبلیغات و صفحه‌های فرود هستند. نتیجه این موضوع افزایش رقابت میان شما و سایر هم صنف‌هایتان خواهد بود. بنابراین شما باید پیوسته در حال مطالعه برای بهبود عمکلرد تبلیغات در گوگل باشید.

در ادامه این مطلب 6 مورد از رایج‌ترین مشکلات تبلیغات در گوگل را برای شما شفاف‌سازی کرده‌ایم تا در تجربیات بعدی هنگام تبلیغ در گوگل از آن‌ها استفاده کنید.

1-چرا تماس‌های تلفنی شما به فروش منتهی نمی‌شود؟

شاید بعد از تبلیغ در گوگل، تجربه افزایش تماس‌های تلفنی داشته باشید؛ اما هیچ کدام از آن‌ها به مشتریان وفادار تبدیل نشوند. شاید هم در حال ارائه اطلاعات جامع در مورد خدمات خود به افرادی باشید که صرفا در حال جستجو برای دریافت اطلاعات تکمیلی در مورد محصول یا خدمتی هستند. در هر صورت، گروه بازاریابی شما در حال وقت گذاشتن برای پاسخ به سوالات افرادی هستند که شاید هرگز به مشتریان دائمی شما تبدیل نشوند.

اگر بعد از شروع کمپین تبلیغ در گوگل به این مشکل برخوردید بهتر است نگاه دقیق‌تری به کلمات کلیدی بی‌اندازید. علاوه‌براین از بودجه تبلیغات خود بیشترین و بهترین استفاده را ببرید. به شما پیشنهاد می‌کنیم که از کلمات کلیدی استفاده کنید که ارزش خرید را برای کاربر نمایش می‌دهد. به‌عنوان مثال به جای استفاده از کلماتی نظیر «راهنمای تور» از عبارات «تورهای گروهی تاریخی نزدیک من» استفاده کنید.

برای انتخاب بهترین کلمات کلیدی در گوگل ادوردز وارد قسمت کلمات کلیدی و در ادامه وارد Search Terms شوید. علاوه‌براین در این بخش می‌توانید بعد از بررسی کلمات کلیدی، هر کدام از آن‌ها که نمی‌خواهید یا به نظرتان لازم به پرداخت هزینه برای آن نمی‌بینید را به کلید واژه‌های منفی اضافه کنید.

2-چرا با اینکه کلیک‌های زیادی دریافت می‌کنید اما نرخ تبدیل برای کسب و کار شما پایین است؟

اگر تعداد زیادی کلیک از کلمات کلیدی مناسب کسب و کارتان دریافت کرده‌اید اما تعداد کمی از آن‌ها منجر به فروش شده باشد، باید تمرکز خود را روی بهبود صفحه فرود بگذارید.

هنگام بررسی صفحه فرود، ظاهر نمایش آن را روی صفحه کامپیوتر و موبایل بررسی کنید. همچنین، مسیر ورود تا خرید کاربر روی سایت را  با دقت رهگیری کنید. آیا دسترسی برای رزرو یا کسب اطلاعات بیشتر، واضح و آسان طراحی شده است؟ آیا سرعت بارگزاری صفحه‌های سایت مناسب است؟ شاید وقت آن رسیده است تا با یک تغییر جزئی، مانند افزودن یک رنگ جدید به صفحه یا CTA به بهبود عملکرد صفحه فرود کمک کنید. در نظر داشته باشید که با بهبود صفحه فرود شما نیاز به پرداخت هزینه كمتری برای تبلیغات در گوگل خواهید داشت. مطمئن باشید که درصورت عدم رضایت کاربران از صفحه فرود، آن‌ها به سرعت از سایت شما خارج می‌شوند.

حتما بخوانید: 4 راهکار عملی برای کاهش هزینه های تبلیغات در گوگل

3-چرا تبلیغات شما با کلمات کلیدی نامربوط نمایش داده می‌شوند؟

تصور کنید یک کاربر با جستجوی کلمه «تولید محتوا» سایت شما را ببیند، در حالی که کسب و کار شما طراحی سایت باشد. چگونه این اتفاق می‌افتد؟

به‌صورت متداول شما از کلمات کلیدی دقیق و مناسب کسب و کارتان استفاده می‌کنید. اما بعضی مواقع می‌بینید که نتایجی که گوگل به کاربر نشان می‌دهد تا حدی متفاوت از کلید واژه‌هایی است که شما در گوگل ادوردز مشخص کرده‌اید. بسیار خوب برای حل این مشکل چه پیشنهادی دارید؟ به شما توصیه می‌کنیم در این مرحله کلمات کلیدی خود را کاملا محدود کنید و از گوگل ادوردز بخواهید که در صورت جستجو دقیقا همان کلمه مورد نظر، سایت شما به کاربر نمایش داده شود.

در انتها باید بگوییم که نیازی به نگرانی نیست. همچنین لازم نیست مدام کلمات کلیدی را بررسی و در آن‌ها تغییرات ایجاد کنید. گوگل ادوردز در بروزرسانی‌های اخیر خود تغییراتی ایجاد کرده است که کاربر با جستجوی یک یا دو کلمه متفاوت اما معنای یکسان به صفحه سایت شما برخواهد خورد.

4-چرا مقدار هزینه به ازای کلیک برای تبلیغات شما بالا رفته است؟

همان‌طور که می‌دانید گوگل درصورتی صفحه فرود شما را دوست خواهد داشت که کاربر با آن احساس راحتی کند. درصورتی که صفحه فرود کسب و کار به اصطلاح کاربر پسند نباشد، شما برای بهتر دیده شدن کلمات کلیدی ملزم به پرداخت هزینه بیشتری خواهید بود.

اگر با گذشت زمان گوگل متوجه شود که کاربران مرتباً از سایت شما به سرعت خارج می‌شوند یا کلمات کلیدی که برای تبلیغات گوگل از آن‌ها استفاده کرده‌اید با محتوای سایت شما در یک راستا نباشد، شرایط سخت‌تری را برای نمایش سایت شما در رتبه‌های بالای گوگل در نظر گرفته می‌شود.

بنابراین نمره کیفیت عملکرد تبلیغ در گوگل را بررسی کنید و اگر کم‌تر از 6 بود، شما نیاز به بررسی احتمالات زیر خواهید داشت.

  • تجربه کاربران از سایت خوب نبوده است.
  • صفحه فرود شما با آنچه در گوگل ادوردز تبلیغ می‌کنید مطابقت ندارد.

برای رفع مشکلات بالا زمانی را در نظر بگیرید و به‌صورت جدی روی صفحه فرود تبلیغتان کار کنید.

5-چرا تعداد بازدیدهای سایت بسیار کم است؟

تاکنون متوجه تبلیغاتی شده‌اید که در صفحه دوم گوگل نمایش داده می‌شوند؟ اکثر کاربران روی لینک‌های صفحه دوم به بعد گوگل کلیک نمی‌کنند و دلیل آن هم این است که آن‌ها اکثرا پاسخ سوالات خود را در میان همان لینک‌های صفحه ابتدایی گوگل دریافت می‌کنند.

مشکل اصلی اینجاست که شاید شما بودجه کافی برای تبلیغات کلمات کلیدی کسب و کارتان در صفحه اول گوگل نداشته باشید. بنابراین ممکن است تبلیغات شما در پایین صفحه اول یا ابتدای صفحه دوم نمایش داده شوند.

اگر هنوز آمادگی افزایش بودجه تبلیغات در گوگل را ندارید، بهتر است فعلا چند گروه تبلیغی را متوقف کنید و بودجه خود را صرفاً روی تعداد مشخصی از کلمات کلیدی متمرکز کنید. همچنین می توانید با مراجعه به قسمت Ad Groups و سپس Auction Insights  برخی از رقبای خود را که در سطوح بالاتر از شما قرار دارند، بررسی و در نهایت جایگاه خودتان را بسنجید.

در ادامه اطمینان حاصل کنید که یک کلمه کلیدی پرجستجو همه بودجه تبلیغاتی شما را به خود اختصاص نداده است.

6-به سرنخ‌هایی که از سوی کاربران برای شما می‌آید به سرعت پاسخ نمی‌دهید.

در بعضی مواقع ممکن است شما تبلیغات در گوگل را به خوبی تنظیم کرده باشید و موفقیت زیادی تا این مرحله نصیب شما شده باشد. اما در مرحله بعد زمانی که با کاربرانی که اطلاعات خود را برای شما ارسال کرده‌اند، تماس می‌گیرد، متوجه می‌شوید که خدمات یا محصولات مورد نیاز خودشان را از رقبای شما خریده‌اند.

اگر به‌دنبال راه حلی برای پیشگیری از این اتفاق هستید، بهتر است بگوییم که شما می‌بایست تبلیغات خود را در ساعات اداری که در دفترتان حضور دارید منتشر کنید. این موضوع برای کسب و کارهایی مناسب است که تماس‌های ورودی بسیاری بعد از تبلیغات در گوگل دارند و نیاز به پاسخ سریع به کاربران در آن‌ها حس می‌شود. این موضوع نشان می‌دهد که مشتریان بالقوه شما نیاز به پاسخ سریع از جانب شما دارند.

همان‌طور که پیش‌تر گفته شد تبلیغ در گوگل می‌تواند به‌راحتی کسب و کار شما را رونق دهد اما در ادامه نیاز به نظارت و بهبود عملکرد نیز دارد.

نکته آخر اینکه زمانی تبلیغات شما به بهترین نتیجه می‌رسد که ظاهر صفحه فرود، سئو سایت، شبکه‌های اجتماعی و کمپین تبلیغاتی به‌صورت یک‌پارچه پیام تبلیغاتی واحدی را نمایش دهند.

درصورت نیاز به مشاوره در خصوص تبلیغ در گوگل می‌توانید با ما تماس بگیرید یا با خواندن مقالات بیشتر درباره تبلیغ در گوگل، دانش خود را افزایش دهید.

 

 

چقدر این پست مفید بود؟

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 3

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

اشتراک مقاله:

حسین افسان
حسین متخصص تبلیغات گوگل ماست و تجربه زیادی هم توی تبلیغات فیسبوک داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مقالات وی دیجیتال مارکتینگ

85. معرفی و بررسی اجمالی گوگل مرچند سنتر

گوگل مرچند سنتر یک ابزار تحلیل و مدیریت داده است که به کسب و کارها امکان می‌دهد اطلاعات متنوع خود را مرتب کرده و تحلیل کنند. این سرویس از ابزارهای مختلف برای تجزیه و تحلیل داده، پیش‌بینی الگوهای رفتاری و ارائه گزارشات جامع برای بهبود تصمیم‌گیری‌ها استفاده می‌کند. گوگل مرچند سنتر کسب و کارها را در بهره‌وری و بهبود عملکرد کمک می‌کند.

65. بررسی قسمت Conversions زیرشاخه Measurement و مدیریت و دسته‌بندی کانورژن‌ها

قسمت Conversions در بخش Measurement اکانت گوگل، به شما امکان می‌دهد تا تعداد تبدیل‌ها و اهداف کمپین‌هایتان را مدیریت و دسته‌بندی کنید. با این قابلیت، می‌توانید به صورت دقیق عملکرد تبلیغات خود را اندازه‌گیری کنید و کانورژن‌ها را بر اساس اهداف خاص دسته‌بندی کرده و عملکرد کمپین‌های گوگل خود را بهینه کنید.

59. آشنایی با گوگل تگ منیجر و آنالیتیکس و کاربرد در کمپین گوگل ادز

گوگل تگ منیجر و آنالیتیکس ابزارهایی هستند که به شما کمک می‌کنند تا ردیابی و تجزیه و تحلیل دقیقی از عملکرد کمپین‌های گوگل ادز داشته باشید. با این ابزارها، می‌توانید اطلاعات مهمی مانند ترافیک و رفتار کاربران را اندازه‌گیری کرده و بهینه‌سازی کمپین‌هایتان را بر اساس داده‌های به دست آمده انجام دهید. استفاده از این ابزارها از اهمیت بالایی برای بهبود عملکرد تبلیغات شما برخوردار است.