برای کسب درآمد از یوتیوب در سال 2020 به چند عضو نیاز دارید؟

برای کسب درآمد از یوتیوب در سال 2020 به چند عضو نیاز دارید؟

بسیاری از افراد بدون اینکه اعضای میلیونی داشته باشند می‌توانند کسب درآمد از یوتیوب کنند. این مسئله باعث می‌شود تا برای بسیاری از افراد این سوال به وجود آید که حقیقتا برای شروع کسب درآمد از یوتیوب به چند عضو نیاز است؟

آیا با (YouTube Partner Program) آشنا هستید؟ در این پست قصد داریم شما را با YouTube Partner Program و مقررات آن و سایر ابزارهای کسب درآمد از یوتیوب که بسیار سودمند نیز هستند آشنا کنیم، با مطالعه دقیق این مطلب اطلاعات زیادی را خواهید آموخت.

حتما بخوانید: چگونه در یوتیوب تبلیغ کنم؟

برنامه پارتنری یوتیوب ( YouTube Partner Program )

 برای کسب درآمد از یوتیوب خود، ابتدا باید به برنامه پارتنری یوتیوب بپیوندید. این یک برنامه‌ی کسب درآمد و پولساز است و به سازندگان و یا تولید کنندگان ویدئو کمک می‌کند، زمانی که سایر افراد از طریق تبلیغات به تماشای ویدئو می‌پردازند، بتوانند درآمد کسب کنند.

همانطور که می‌دانید یوتیوب متعلق به شرکت گوگل است، این برنامه برای نمایش تبلیغات از گوگل ادسنس (Google AdSense) استفاده می‌کند. با برنامه پارتنری یوتیوب شما برای کسب درآمد آزاد هستید و این امکان را دارید تبلیغات و ویدئوهای مورد نظر خود را انتخاب کنید.

گزینه‌های تبلیغاتی شامل چیست؟ در حقیقت گزینه‌های تبلیغات یوتیوب عبارتند از: نمایش تبلیغات پیش از نمایش ویدئوی شما، ایجاد یک بنر در زیر ویدئو و یا تبلیغی که حاوی ویدئوی پیشنهادی است و بالای صفحه در قسمت سمت راست ایجاد می‌شود.

زمانی که بازدید کننده بر روی یک تبلیغ یا آگهی کلیک می‌کند، شما کمیسیون کوچکی از یوتیوب دریافت می‌کنید. این کار می‌تواند با هر کلیک یا بازدید به کسب چند سنت یا حتی چند دلار منجر شود. میزان پولی که دریافت می‌کنید به عوامل مختلفی همچون پیشنهاد تبلیغ کننده، نوع محتوای نمایشی و طول ویدئوی شما بستگی دارد.

برای استفاده از برنامه پارتنری یوتیوب باید کانال یوتیوب خود را به حالت پولی تغییر دهید. زمانی که در این برنامه قبول شدید، می‌توانید از بازدید کنندگان و اعضای خود درآمد کسب کنید.

How many members do you need to earn money from YouTube in 2020?

مقررات کسب درآمد از یوتیوب به چه صورت هستند؟

یوتیوب اخیرا مقررات جدیدی را برای پیوستن افراد واجد شرایط به برنامه پارتنری ( Partner Program) وضع کرده است تا از دستیابی اسپمرها، شخصیت‌های جعلی و سایر افرادی که نیت بدی دارند به کانال‌های حاوی محتویات باکیفیت جلوگیری کند.

کانال افراد واجد شرایط برای پیوستن به برنامه پارتنری یوتیوب باید:

  • حداقل دارای 4 هزار ساعت ویدئوی تماشا شده در 12 ماه اخیر باشد
  • حداقل دارای هزار عضو باشد

زمانی که حساب شما دارای این دو ویژگی بود، می‌توانید فرآیند درخواست را آغاز کنید. این فرآیند شامل قبول شرایط و مقررات، ورود به گوگل ادسنس و ایجاد اولویت‌های مالی است.

حال که عضو برنامه پارتنری یوتیوب هستید، باید چه کاری انجام دهید؟

طبق مقررات برنامه پارتنری یوتیوب باید حداقل هزار عضو داشته باشید تا بتوانید با استفاده از این برنامه درآمد کسب کنید. با این حال عوامل بسیاری وجود دارد که منجر به دریافت پرداخت‌های قابل توجه از ادسنس می‌شود.

همانطور که اطلاع دارید، بر اساس نوع تبلیغات و بازدیدکنندگانی که دارید میزان درآمدی که در یوتیوب کسب می‌کنید، متفاوت خواهد بود. برخی از تبلیغات وجه مورد نظر را در ازای هر بازدید پرداخت می‌کنند اما بسیاری از آن‌ها این وجه را در ازای هر کلیک پرداخت خواهند کرد.

برای کسب درآمد دلاری بیشتر باید نرخ بازدید بیشتری داشته باشید. هر چه تعداد بازدیدکنندگانی که تبلیغات را تماشا می‌کنند بیشتر باشد، پول بیشتری عاید شما خواهد شد. اگرچه نمی‌توانید میزان تاثیر یک تبلیغ را بر بازدید کننده کنترل کنید، اما می‌توانید نوع تبلیغی که در میان ویدئوی شما به نمایش درمی‌آید را کنترل کنید.

موفقیت تبلیغ شما به این بستگی دارد که تا چه حد با سلیقه‌ی مخاطبین و همچنین طول ویدئوی شما همخوانی داشته باشد. در این رابطه فکر کنید. یک ویدئوی 30 دقیقه‌ای نسبت به یک ویدئوی 5 دقیقه‌ای به بازدید کننده فرصت بیشتری برای کلیک روی تبلیغ را می‌دهد.

همچنین این ویدئو شانس بیشتری را در اختیار گوگل ادسنس قرار می‌دهد تا بتواند تبلیغات مرتبط را به نمایش بگذارد. خصوصا زمانی که تبلیغات زمان‌بندی شده در ویدئو به نمایش درمی‌آیند.

زمانی که وارد بخش کسب درآمد از یوتیوب و اولویت تبلیغات می‌شوید، اطمینان حاصل کنید که تنها تبلیغاتی را انتخاب می‌کنید که مخاطبان شما را راضی می‌کند. این مسئله شامل موضوعات، رنگ‌ها و فرمت‌هایی است که به طور تضمینی توجه مخاطبین شما را جلب می‌کنند.

برای کسب درآمد از یوتیوب به چه معیارهایی توجه کنیم؟

بهترین راه برای اینکه از میزان موفقیت ویدئوهای خود با خبر شوید این است که به معیارها و آمار کانال خود نگاهی بیندازید. این عوامل نه تنها به شما نشان می‌دهند که ویدئوهای شما تا چه حد خوب عمل کرده‌اند بلکه به شما نشان می‌دهند که تا چه حد امکان افزایش درآمد از طریق تبلیغات و سایر ابزارهای پولسازی برای شما وجود دارد.

سه نرخ یا نسبت اصلی وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا از چگونگی عملکرد کانال‌تان مطلع شوید:

نسبت لایک‌ها به بازدید

نسبت لایک‌ها یا پسندها به بازدید نشان می‌دهد که ویدئوی شما تا چه حد محبوب است. اگر یک بازدیدکننده واقعا ویدئوی شما را دوست داشته باشد آن را لایک خواهد کرد. در حقیقت اگر ویدئوی شما محتویات ارزشمندی برای بازدیدکنندگان داشته باشد آن‌ها نیز وقت می‌گذارند و ویدئو شما را لایک می‌کنند. ابزار tubular insights این نسبت را برای هر 100 بازدید نشان می‌دهد و باید برای این ارزیابی حداقل 4 نظر یا کامنت نیز داشته باشید.

نسبت نظرات به بازدید

نسبت نظرات به بازدید نشان می‌دهد که افراد با دیدن ویدئوی شما تا چه حد به تعامل با شما می‌پردازند. ایجاد تعامل نیز همچون آگهی‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند. هرچه تعداد افرادی که ویدئوی شما را می‌بینند و با شما تعامل دارند، بیشتر باشد احتمال اینکه تحت تاثیر تبلیغات شما نیز قرار بگیرند بیشتر است. طبق tubular insights نسبت نظرات به بازدید در صورتی مناسب است که برابر با 5 درصد باشد. بنابراین به ازای هر 100 بازدید باید 5 نظر یا کامنت داشته باشید.

نسبت عضویت به بازدید

نسبت عضویت به بازدید به شما خواهد گفت که چند درصد از اعضای شما ویدئوهایتان را مشاهده می‌کنند. بازدیدهای هر ویدئو متفاوت هستند. شما می‌توانید هزاران عضو داشته باشید و از یک ویدئو تنها صد نفر بازدید کنند ولی ویدئوی بعدی 100 هزار بازدیدکننده داشته باشد. زمانی که میانگین همه چیز را با هم در نظر می‌گیرید، می‌خواهید به یک نرخ عضویت نسبت به بازدید که طبق ابزار Tubular Insights حداقل 14 درصد است، دست یابید.

با این حال هرچه تعداد اعضا و میزان بازدید از ویدئو‌های شما بیشتر باشد، بالا نگه داشتن این نسبت دشوارتر خواهد بود. اگر نسبت عضویت به بازدید شما به 14 درصد نمی‌رسد نشانه‌ی شکست شما نیست. PewDiePie که یک یوتیوبر محبوب است را در نظر بگیرید. او دارای 55 میلیون عضو است و در هر ویدئو حدود 4 میلیون بازدیدکننده دارد. این به این معناست که نسبت عضویت به بازدید او بیش از 7 درصد است اما همچنان نیز به ازای هر ویدئو میلیون‌ها تومان درآمد دارد و سالانه 12 میلیون دلار کسب می‌کند. چنین معیارهایی، ابزار سنجش فوق‌العاده‌ای هستند اما می توانند متناسب با مخاطبان و محتوای شما باشند.

روش‌های عالی برای کسب درآمد از یوتیوب از طریق اعضای کانال

برنامه پارتنری یوتیوب تنها راه کسب درآمد از کانال یوتیوب شما نیست. روش‌های متعددی وجود دارند که می‌توانید بدون تبلیغ از یوتیوب درآمد کسب کنید. در قسمت زیر چند مورد از این راه‌ها ذکر شده است.

درآمد حاصل از فروش محصولات دیجیتال خود را 5 برابر کنید

فروش محصولات دیجیتال شما، یکی از بهترین و پر سودترین راه‌های کسب درآمد از یوتیوب است.

بهترین قسمت این کار کجاست؟

خوشبختانه شما برای این کار به 100 هزار عضو نیاز ندارید. برای شروع هزار بازدید کننده کافی خواهد بود. ما در رابطه با این کار یک راهنما داریم (سیستم 4 مرحله‌ای برای کسب هزار دلار از هزار دنبال کننده).

شما می‌توانید اقلام زیر را به فروش برسانید:

  • کتاب‌های الکترونیکی
  • چراغ‌های از پیش تعبیه شده
  • اقلام عکاسی
  • دوره‌های آموزشی

زمانی که بحث ایجاد و فروش اقلام دیجیتال به میان می‌آید امکانات بسیار زیاد و نامحدودی در این زمینه وجود دارد. ممکن است سود حاصل از این کار نیز برای شما باورنکردنی باشد. Sorelle Amore را به خاطر بیاورید که با فروش ست‌های خود در sellfy 25 هزار دلار درآمد داشته است! تنها کاری که باید انجام دهید این است که فروشگاه آنلاین خود را داشته باشید و لینک‌های آن را در ویدئوهای یوتیوب خود اضافه کنید.

ارائه محصولات مختلف به عنوان همکاری در فروش (Affiliate Marketing)

علاوه بر اینکه می‌توانید لینک محصولات خود را به ویدئوهای یوتیوب خود بیافزایید، می‌توانید برای کسب درآمد لینک‌های دیگری را نیز اضافه کنید. افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش زمانی صورت می‌گیرد که شما یک فرد را برای خرید به یک برند یا محصول دیگر ارجاع ‌دهید. در این صورت برند یا محصول مورد نظر درصدی از درآمد حاصل از فروش را به شما اختصاص می‌دهد. اگر ویدئوهای همکاری در فروش را به خوبی طراحی کنید می‌توانید از طریق افیلیت مارکتینگ، چندین هزار دلار در ماه از طریق یوتیوب درآمد کسب کنید.

ویدئوهای خوبی که افیلیت مارکتینگ را ترغیب می‌کنند شامل موارد زیر هستند:

  • بررسی محصول
  • آموزش در مورد محصول
  • جمع بندی در مورد محصول

اگر به تازگی کار خود را شروع کرده‌اید و اعضای زیادی برای راه‌اندازی کار خود ندارید، استفاده‌ از پست‌های اسپانسری یک راه عالی برای موفقیت شما در این کار است.

ساخت ویدئوهای اسپانسری عالی هستند

یک روش محبوب دیگر برای کسب درآمد از یوتیوب، ساخت ویدئوهای تبلیغاتی یک برند است. این ویدئوها به افیلیت مارکتینگ شبیه هستند و می‌توانید از طریق آن‌ها محصولاتی را پیشنهاد بدهید. اما تفاوت این روش این است که شما به صورت مستقیم با برند مورد نظر کار می‌کنید و این برند برای کل ویدئو پیش پرداختی را به شما خواهد داد. درآمد شما به اینکه چه تعداد محصول می‌فروشید بستگی ندارد بلکه معمولا به تعداد افرادی که پیام شما را مشاهده می‌کنند مرتبط است.

حتما بخوانید:  چگونگی راه اندازی و بهینه سازی یک کمپین تبلیغات گوگل ویدیویی در یوتیوب

برای اینکه بتوانید اسپانسر مناسبی برای خود پیدا کنید، به تعداد تعیین شده و مشخصی اعضا نیاز ندارید. اما به طور کلی هرچه تعداد اعضا و بازدیدکنندگان بیشتر باشد بهتر است و راحت‌تر می‌توانید اسپانسر مورد نظر خود را جذب کنید. صاحبان برند و اسپانسرها می‌خواهند از اینکه محصول آن‌ها توسط افراد زیادی که به این محصول علاقه دارند مشاهده‌ می‌شود، مطمئن باشند.

اگر کانال یوتیوب شما چندان بزرگ نیست اما به همکاری با برندها تمایل دارید، یک راه عالی برای متقاعد کردن این برندها این است که نرخ تعامل بالایی داشته باشید.

عامل تاثیر گذار دیگری که کمک می‌کند برندها با شما همکاری کنند این است که در کنار نام کانال خود نشان اعتماد داشته باشید. نشان اعتماد به این معناست که شما یک برند و یا کسب و کار معتبر هستید. طبق راهنمای اعتباری یوتیوب، برای دریافت این نشان باید 100 هزار عضو داشته باشید.

تبدیل اعضای کانال به کسب درآمد دلاری

همه افراد می‌توانند از یوتیوب درآمد کسب کنند. در حقیقت کسب درآمد از یوتیوب کاری نیست که فقط مختص افراد مشهور باشد و فقط آن‌ها قادر به انجام آن باشند. با سخت کوشی و دانش می‌توانید بلافاصله از طریق اعضا در یوتیوب درآمد کسب کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

میانگین امتیاز 4.3 / 5. تعداد آرا: 6

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

اشتراک مقاله:

حسین افسان
حسین متخصص تبلیغات گوگل ماست و تجربه زیادی هم توی تبلیغات فیسبوک داره

4 پاسخ

  1. سلام من میخواستم برای کسب درامد بپرسم ترجمه و زیرنویس کردن یه ویدوی به زبان فارسی تو لید محوسب می شه یا نه من واقعا میخوام کار تو یونوبو شروع بکنم و توی زیرنویس و ترجمه ویدیو اهنگ AMV کارم خیلیی خوبه و میتونم با پشرفت به درامدزایی برسم اگه فقط بفهمم این کار کپی رایت محوسب میشه یا نه تشکر از وقتتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مقالات وی دیجیتال مارکتینگ

85. معرفی و بررسی اجمالی گوگل مرچند سنتر

گوگل مرچند سنتر یک ابزار تحلیل و مدیریت داده است که به کسب و کارها امکان می‌دهد اطلاعات متنوع خود را مرتب کرده و تحلیل کنند. این سرویس از ابزارهای مختلف برای تجزیه و تحلیل داده، پیش‌بینی الگوهای رفتاری و ارائه گزارشات جامع برای بهبود تصمیم‌گیری‌ها استفاده می‌کند. گوگل مرچند سنتر کسب و کارها را در بهره‌وری و بهبود عملکرد کمک می‌کند.

65. بررسی قسمت Conversions زیرشاخه Measurement و مدیریت و دسته‌بندی کانورژن‌ها

قسمت Conversions در بخش Measurement اکانت گوگل، به شما امکان می‌دهد تا تعداد تبدیل‌ها و اهداف کمپین‌هایتان را مدیریت و دسته‌بندی کنید. با این قابلیت، می‌توانید به صورت دقیق عملکرد تبلیغات خود را اندازه‌گیری کنید و کانورژن‌ها را بر اساس اهداف خاص دسته‌بندی کرده و عملکرد کمپین‌های گوگل خود را بهینه کنید.

59. آشنایی با گوگل تگ منیجر و آنالیتیکس و کاربرد در کمپین گوگل ادز

گوگل تگ منیجر و آنالیتیکس ابزارهایی هستند که به شما کمک می‌کنند تا ردیابی و تجزیه و تحلیل دقیقی از عملکرد کمپین‌های گوگل ادز داشته باشید. با این ابزارها، می‌توانید اطلاعات مهمی مانند ترافیک و رفتار کاربران را اندازه‌گیری کرده و بهینه‌سازی کمپین‌هایتان را بر اساس داده‌های به دست آمده انجام دهید. استفاده از این ابزارها از اهمیت بالایی برای بهبود عملکرد تبلیغات شما برخوردار است.