3 فاکتور اصلی برای آشنایی با آگهی تبلیغات در گوگل

معمولا اینطور تصور میشود که برای ساخت کمپین های تبلیغات در گوگل کمترین چالش فنی را در نوشتن آگهی های تبلیغاتی داریم ، و همیشه کارشناسان و حتی صاحبان کسب و کار که یکی از پنل های گوگل ادوردز را در اختیار دارند چندان این بخش از تبلیغات را جدی نمیگیرند . از مهم ترین دلایل نگارش این مقاله برای بالا بردن سطح کیفی آگهی های
ما در شرکت وی دیجیتال مارکتینگ با گذشت سال ها تجربه این موضوع را بررسی کردیم و به نتایجی رسیدیم که در این مقاله مطرح کرده ایم. در واقع اگر این 3 فاکتور مهم مزیت ها ، ویژگی ها و محدودیت ها را بشناسید میتوانید بهترین آگهی ها را برای تبلیغ خودتان بنویسید.

1- مهم ترین مزیت های آگهی تبلیغات در گوگل

از مهم ترین مزیت های آگهی های متنی در کمپین تبلیغات در گوگل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1-1- با توجه به اینکه آگهی ها به عنوان ویترین تبلیغات ادوردز شناخته می شوند و در دید کاربران و مشتری ها هستند به راحتی می توانید از جذاب ترین عبارات در متن آگهی ها استفاده کنید .
2-1 با توجه به اجزای مختلفی که یک آگهی گوگل در اختیار شما می گذارد ، می توانید هر بخشی از آگهی شامل headline و Display path و description و غیره را به صورت مرتب و در کنار هم آماده کنید .
3-1 استفاده از افزونه های دیگر که به نام Extensions شناخته می شوند ، می تواند به زیبایی و تاثیرگذاری اگهی شما کمک کند .
4-1 همچنین شرایطی مانند امکان ویرایش و کپی آگهی ها و همچنین تعداد نا محدود آنها از مزیت های دیگر آگهی ها گوگل ادوردز هست که از بیان جزئیات آن پرهیز میکنیم.
نکته: برای آشنایی با فرمت آگهی های تبلیغات گوگل ادوردز به لینک زیر مراجعه کنید .

حتماً بخوانید: فرمت نمایش آگهی در تبلیغات گوگل ادوردز

تبلیغات در گوگل

2- بهترین آگهی های تبلیغات در گوگل چه ویژگی هایی دارند؟

در جواب این پرسش بهترین راه اینست که حداقل یکبار اقدام به نوشتن آگهی در کمپین کرده باشید . اما ما در اینجا به شما میگوییم که چگونه بهترین آگهی ها ایجاد کنید.
1-2 استفاده از فاکتور زمان: همیشه به یاد داشته باشید که نوشتن متن آگهی جزو زمانبر ترین المان های یک کمپین تبلیغاتی ادوردز هست . به این معنا که شما دیگر نمیتوانید با زدن چند کلیک اقدام به ایجاد آن کنید . بنابراین باید بعد از ایجاد کمپین زمانی را جهت تمرکز برای نوشتن متن آگهی ها کنید .
نکته ای که خیلی از افراد و حتی متخصصین ادوردز از یاد میبرند اینست که در این مرحله خیلی سریع و بدون صرف زمان اقدام به نوشتن متن ها و عباراتی نامفهوم و غیر جذاب می کنند که طبیعتا این آگهی هر رتبه ای در جستجوی گوگل داشته باشد بیشتر نیروی دافعه دارد تا جاذبه .
پس حتما برای نوشتن آگهی ها وقت بگذارید یا اینکه با تمرکز بیشتری آگهی بنویسید .
2-2 استفاده از تمام ظرفیت های گوگل ادز: در ساخت یک آگهی گوگل یک سری امکانات و ظرفیت هایی را برای شما گذاشته که توصیه میکنیم حتماً از تمامی آنها استفاده کنید .
به عنوان مثال در نوشتن headline های آگهی حتما از تمامی 30 کاراکتری که گوگل برای شما محدود کرده استفاده کنید . و یا در نوشتن توضیحات (description) باید سعی کنید 90 کاراکتر موجود را با عبارات جذاب پر کنید .
نکته: هوش مصنوعی و ربات های گوگل همیشه برای آگهی های حجیم تر احترام بیشتری قائل هستند . و این در نتیجه کار اثر دارد .
3-2یکی از بهترین روش ها برای داشتن آگهی های جذاب کمک گرفتن از خود مشتری و صاحبان کسب و کار هست . چرا که آنها بهترین و جذاب ترین زبان ارتباطی با مشتری را می دانند. همیشه به یاد داشته باشید که استفاده از جملات اغواگر و آپشن های محصول و آفرهای خدمات را صاحبان کسب و کار بهتر از ما می دانند.

3- محدودیت های آگهی های ادوردز:

برخی مواقع پیش میاید که در حین نوشتن آگهی و یا در هنگام ذخیره گوگل برای نوشتن آگهی های متنی یک سری محدودیت هایی اعمال کرده که هر کدام را بیان می کنیم.
3-1 برای نوشتن آگهی شما نمیتوانید از ایموجی و سیمبل ها در متن آگهی استفاده کنید .
بارها مشاهده شده که افرادی اقدام به گذاشتن اشکالی غیر متعارف می کنند که این از نظر گوگل مردود هست. و آگهی مورد نظر را تایید نمی کند.
2-3 در هیچ کجای آگهی شما حق نوشتن شماره تماس را ندارید . برای ثبت شماره تماس خود بهترین مکان را گوگل در اختیار شما گذاشته که در بخش افزونه ها با نام call extension مشخص شده است . برای آشنایی با افزونه های آگهی تبلیغات در گوگل می توانید لینک زیر را مطالعه کنید.

حتماً بخوانید: آشنایی با افزونه های تبلیغات در گوگل

3-3 کلمات غیر متعارف و توهین آمیز و یا عبارات ممنوعه گوگل را در آگهی ها نمیتوانید استفاده کنید .
4-3 برای نوشتن هر یک از بخش های ads تعداد محدودی کاراکتر می توانید استفاده کنید . مثلا در بخش توضیحات شما نهایتاً حق استفاده از 90 کاراکتر را دارید . این محدودیت ها بیشتر به خاطر اینست که در صفحه گوگل جای زیادی برای افزایش آگهی های شما نیست و اجباراً گوگل شما را در این زمینه محدود میکند.
در انتها یادآور میشویم که موارد بالا حاصل تجربیات گروه وی دیجیتال مارکتینگ در زمینه راه اندازی کمپین و نگارش آگهی ها در تمام زمینه های تجاری است . لذا در صورتی که سوالی در مورد جزئیات آن دارید می توانید به آن را با ما در میان بگذارید .

چقدر این پست مفید بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

اشتراک مقاله:

دانبال قالیباف
سلام دانیال هستم. کارشناس تبلیغات در گوگل وی دیجیتال مارکتینگ و یکی از ادمین های وب سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مقالات وی دیجیتال مارکتینگ

85. معرفی و بررسی اجمالی گوگل مرچند سنتر

گوگل مرچند سنتر یک ابزار تحلیل و مدیریت داده است که به کسب و کارها امکان می‌دهد اطلاعات متنوع خود را مرتب کرده و تحلیل کنند. این سرویس از ابزارهای مختلف برای تجزیه و تحلیل داده، پیش‌بینی الگوهای رفتاری و ارائه گزارشات جامع برای بهبود تصمیم‌گیری‌ها استفاده می‌کند. گوگل مرچند سنتر کسب و کارها را در بهره‌وری و بهبود عملکرد کمک می‌کند.

65. بررسی قسمت Conversions زیرشاخه Measurement و مدیریت و دسته‌بندی کانورژن‌ها

قسمت Conversions در بخش Measurement اکانت گوگل، به شما امکان می‌دهد تا تعداد تبدیل‌ها و اهداف کمپین‌هایتان را مدیریت و دسته‌بندی کنید. با این قابلیت، می‌توانید به صورت دقیق عملکرد تبلیغات خود را اندازه‌گیری کنید و کانورژن‌ها را بر اساس اهداف خاص دسته‌بندی کرده و عملکرد کمپین‌های گوگل خود را بهینه کنید.

59. آشنایی با گوگل تگ منیجر و آنالیتیکس و کاربرد در کمپین گوگل ادز

گوگل تگ منیجر و آنالیتیکس ابزارهایی هستند که به شما کمک می‌کنند تا ردیابی و تجزیه و تحلیل دقیقی از عملکرد کمپین‌های گوگل ادز داشته باشید. با این ابزارها، می‌توانید اطلاعات مهمی مانند ترافیک و رفتار کاربران را اندازه‌گیری کرده و بهینه‌سازی کمپین‌هایتان را بر اساس داده‌های به دست آمده انجام دهید. استفاده از این ابزارها از اهمیت بالایی برای بهبود عملکرد تبلیغات شما برخوردار است.