اهمیت تبلیغات گوگل در شرایط قرنطینه چیست؟

اهمیت تبلیغات گوگل در شرایط قرنطینه چیست؟

همان‌طور که می‌دانیم همه محققین جهان را به دو دوره پیش از کرونا و پس از آن تقسیم کرده‌اند و در این اندیشه هستند که زندگی به روال سابق بر نخواهد گشت. از این روی در این مطلب از وی دیجیتال مارکتینگ، سعی داریم با شما اهمیت تبلیغات در گوگل در شرایط کرونا را مورد بررسی بیشتر قرار دهیم. در مطلب پیشین پاسخ دادیم که چرا طراحی سایت فروشگاهی در روزهای کرونایی محبوبیت بیشتری پیدا کرده و امکانات یک فروشگاه آنلاین چیست؟ در همان راستا باید برای افزایش بازدید و از رونق نیفتادن کسب و کار خود به ترفندهای مهمی چون گوگل ادورز هم پای بندی بیشتری در این روزها داشت.

تبلیغات در گوگل به چه معناست؟

قبل از بررسی اهمیت تبلیغات در گوگل در شرایط کرونا بهتر است یک آشنایی کلی با مفهوم گوگل ادورز داشته باشیم. مهم ترین فایده تبلیغ کردن در گوگل، سرعت بازدهی آن است. همه ما از سئو یا اصول بهینه سازی یک سایت آگاه هستیم، اما آیا از کندی سرعت آن هم باخبرید؟ البته که باید در هر مقطعی یک سایت بخصوص یکی سایت فروشگاهی از حیث سئو، کاملا قدرتمند و توانا باشد، اما مهم تر از آن سرعت سبقت از رقبا در روزهای کرونایی است.

ویروس کرونا بی خبر و به یک باره کسب و کارهای آفلاین را دچار وقفه و خسران کرد، اما چه میانبری می تواند شما را به روال سابق و چه بسا بهبود آن رهنمود کند؟

اهمیت تبلیغات گوگل در شرایط قرنطینه چیست؟

سئو بهتر است یا گوگل ادز؟

علاوه بر ملاحظه قوانین سئو که به شما در بلند مدت اعتبار می‌بخشد، برای دریافت اعتبار و بالا رفتن میزان کلیک، بهتر است از  اهمیت تبلیغات در گوگل در شرایط کرونا غافل نشوید. این تیلیغات راهی کوتاه‌تر و مطمئن برای این روزهاست.

SEO راهی مهم برای ایجاد بازدید برای وب سایت شما و جذب بازدید کنندگان بیشتر است، اما همان طور که گفتیم روشی زمان بر و کند است. بیشتر مشاغل می‌توانند انتظار داشته باشند ماه‌ها کار مداوم را قبل از شروع پیشرفت بسیارو گاها طولانی تر صرف کنند، اما همه مشاغل نمی‌توانند منتظر نتیجه طولانی باشند.

اگر می‌خواهید شروع به جذب سریع‌تر افراد به وب سایت خود کنید، تبلیغات Google به عنوان میانبر در دریافت نوع دید و نتایج مورد نظر شما از SEO سریع‌تر است.

و با Google Ads، تبلیغات شما معمولا بالاتر از نتایج طبیعی است و بعضی اوقات می‌تواند شامل تصاویر نیز باشد، که باعث می‌شود آنها بسیار قابل توجه‌تر شوند و احتمالا یک کلیک کسب کنند. پس از این مورد برای افزایش اعتبار خود در روزهای قرنطینگی استفاده کنید.

دسترسی Google بسیار گسترده است

Google هر روز بیش از 3.5 میلیارد جستجو دارد. تبلیغات در گوگل به شما امکان دسترسی به یکی از بزرگ‌ترین مخاطبان در سراتاسر دنیا را می‌دهد.

اما پلتفرم تبلیغات در گوگل حتی فراتر از آن نیز پیش می رود. علاوه بر خرید تبلیغات در صفحه نتایج موتور جستجو ، می توانید برای سایر امکانات گوگل از جمله Gmail و YouTube و برای هر دو میلیون وب سایت و 650،000 برنامه که در شبکه Google Display گنجانده شده اند ، تبلیغات خریداری کنید.

یک گروه خاص را مدنظر قرار دهید

امکان دستیابی به افراد زیاد در اهمیت تبلیغات در گوگل در شرایط کرونا نکته بسیار مهم و خوبی است ، اما نکته مهم تر این است که چگونه می توان به افراد مناسب دسترسی پیدا کرد. Google Ads دو نوع هدفمندی ارائه می دهد که هر دو برای دیده شدن وب سایت شما برای افرادی که احتمالاً برای بازدید و خرید محصولات شما کلیک می کنند بسیار مهم است:

هدف قرار دادن کلمات کلیدی

در اهمیت تبلیغات در گوگل در شرایط کرونا بهترین بازدیدکنندگان افرادی خواهند بود که وب سایت شما را هنگام جستجو در گوگل، پیدا کنند. با تبلیغ در گوگل، شما راهی مستقیم برای رسیدن به آن افراد و مراجعه به وب سایت خود دارید.

انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای هدف گذاری، یکی از مهم‌ترین بخش‌های کسب نتایج خوب در تبلیغات در گوگل است، زیرا بهترین راه برای اطمینان از تبلیغات شما به طور مداوم از طریق آمار، مربوط به افرادی است که آنها را مشاهده می کنند.

اهمیت تبلیغات گوگل در شرایط قرنطینه چیست؟

هدف گذاری جمعیتی

گوگل داده‌های زیادی راجع به رفتار کاربر و آمار جمعیتی در اختیار دارد. هنگامی که با Google تبلیغ می‌کنید، برای اینکه بهتر بتوانید تبلیغات خود را برای افرادی که در گروه مخاطبان هدف شما هستند، به آن داده دسترسی پیدا کنید، به آن داده تکیه کنید. شما می‌توانید تبلیغات خود را بر اساس جنسیت، محدوده سنی و علایق عمومی آنلاین هدف قرار دهید.

گزینه‌های هدف گذاری Google Ads یک روش قدرتمند برای اطمینان از این است که تبلیغات شما دارای اهمیت و دستیابی به بازدید کنندگان بالقوه و با ارزش برای تجارت شما است.

به صرفه اما پر قدرت

شما فقط وقتی شخصی روی تبلیغ شما کلیک کند، هزینه‌ای را پرداخت می‌کنید. تبلیغات گوگل معمولا برای شناساندن یک برند تجاری مفید است.

اصلی‌ترین مدل پرداخت برای تبلیغات در گوگل، پرداخت به ازای هر کلیک است، به این معنی که برای نمایش تبلیغات خود هزینه ای پرداخت نمی‌کنید، شما فقط وقتی شخصی روی آن کلیک می کند، هزینه را پرداخت می‌کنید. در حقیقت شما در معرض پرداخت قرار نمی‌گیرید و شما برای بازدید کنندگان واقعی هزینه می‌کنید.

برای بازاریابانی که مدتهاست مجبورند با درک چگونگی نشان دادن نتایج برای تبلیغات تبلیغاتی با اندازه‌گیری سخت، تلاش کنند، مدل PPC بدان معنی است که شما همیشه می دانید که حداقل به میزان پولی که خرج کرده‌اید، بازدید کننده وب سایت دارید و اگر از Google Analytics استفاده می کنید ، می توانید هنگامی که کسی وارد وب سایت شما شد ، اتفاقاتی را که برای بازدید کننده رخ می دهد، پیگیری کنید.

با تحلیلی مفید می توانید کمپین ها را به مرور زمان بهبود بخشید

هیچ کس در اولین آزمایش همه چیز را درست نمی‌کند. تبلیغات در گوگل در شرایط کرونا آنالیزهای مفیدی را ارائه می‌دهد که نمای مفصلی از آنچه در کمپین‌های شما وجود دارد، ارائه می‌دهد، بنابراین می‌توانید به طور مداوم تبلیغات و نتایج خود را با گذشت زمان بهبود ببخشید.

هرچه فعالیت‌های تبلیغاتی را با تبلیغات در گوگل بیشتر انجام دهید، داده‌های بیشتری درباره آنچه مخاطب هدف شما به آن پاسخ می‌دهد، خواهید داشت. با انجام مداوم به روزرسانی در مبارزات انتخاباتی خود به عنوان یادگیری، می‌توانید روی یک ROI بالاتر حساب کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 7

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

اشتراک مقاله:

دانبال قالیباف
سلام دانیال هستم. کارشناس تبلیغات در گوگل وی دیجیتال مارکتینگ و یکی از ادمین های وب سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مقالات وی دیجیتال مارکتینگ

85. معرفی و بررسی اجمالی گوگل مرچند سنتر

گوگل مرچند سنتر یک ابزار تحلیل و مدیریت داده است که به کسب و کارها امکان می‌دهد اطلاعات متنوع خود را مرتب کرده و تحلیل کنند. این سرویس از ابزارهای مختلف برای تجزیه و تحلیل داده، پیش‌بینی الگوهای رفتاری و ارائه گزارشات جامع برای بهبود تصمیم‌گیری‌ها استفاده می‌کند. گوگل مرچند سنتر کسب و کارها را در بهره‌وری و بهبود عملکرد کمک می‌کند.

65. بررسی قسمت Conversions زیرشاخه Measurement و مدیریت و دسته‌بندی کانورژن‌ها

قسمت Conversions در بخش Measurement اکانت گوگل، به شما امکان می‌دهد تا تعداد تبدیل‌ها و اهداف کمپین‌هایتان را مدیریت و دسته‌بندی کنید. با این قابلیت، می‌توانید به صورت دقیق عملکرد تبلیغات خود را اندازه‌گیری کنید و کانورژن‌ها را بر اساس اهداف خاص دسته‌بندی کرده و عملکرد کمپین‌های گوگل خود را بهینه کنید.

59. آشنایی با گوگل تگ منیجر و آنالیتیکس و کاربرد در کمپین گوگل ادز

گوگل تگ منیجر و آنالیتیکس ابزارهایی هستند که به شما کمک می‌کنند تا ردیابی و تجزیه و تحلیل دقیقی از عملکرد کمپین‌های گوگل ادز داشته باشید. با این ابزارها، می‌توانید اطلاعات مهمی مانند ترافیک و رفتار کاربران را اندازه‌گیری کرده و بهینه‌سازی کمپین‌هایتان را بر اساس داده‌های به دست آمده انجام دهید. استفاده از این ابزارها از اهمیت بالایی برای بهبود عملکرد تبلیغات شما برخوردار است.