اهمیت ارتباط با مشتری در دیجیتال مارکتینگ

اهمیت ارتباط با مشتری در دیجیتال مارکتینگ

برای ایجاد ارتباط کارآمد و صحیح با مشتری  در دیجیتال مارکتینگ نیاز مبرمی به نحوه ی اداره کردن مشتریان در کسب و کارهای امروزی و در واقع مدیریت مشتریان در جهت فروش هدفمند محصولات و خدمات خواهیم داشت.

کسب و کارهای بزرگ و موفق در واقع بخش اعظمی از موفقیت خود را مدیون ارتباط صحیح مدیران و کارمندان خود با مشتریان هدف میدانند. در واقع مدیریت ارتباط با مشتری در دیجیتال مارکتینگ نیازمند کارهایی برای بهبود روابط کارکنان با مشتریان می‌باشد این کار از طریق فراهم آوردن اطلاعات جامع در مورد مشتریان صورت می‌پذیرد. در واقع با استفاده از این اطلاعات شما میتوانید مشتریان وفاداری داشته باشید. دقیقا به موازات بازاریابی ابزاری، شما قطعا نیاز به اطلاعات کاملی از مشتریان خود هستید.

حتما بخوانید: چگونگی وفادار کردن مشتری از طریق بازاریابی ابزاری

اهمیت اطلاعات مشتریان در دیجیتال مارکتینگ

بیشترین برداشتی که از اطلاعات شخصی افراد در دیجیتال مارکتینگ می‌شود، همان اطلاعات فردی هر شخص در مراجعه به سایت و غیره می باشد. حال آنکه باید توجه داشت که اطلاعات شخصی شامل دو دسته اطلاعات می شود که در ذیل به آنها اشاره می کنیم.

اطلاعات هویتی                      اطلاعات رفتاری

اطلاعات هویتی و فردی در واقع آن دسته از داده هایی است که فرد به صورت داوطلبانه و خود آگاه در اختیار ما می گذارد مانند نام، پست الکترونیک، سن و جنسیت.

ارتباط با مشتری

اما اطلاعات رفتاری آن دسته از داده ها است که ما در طول زمان از مشتری به دست می آوریم در اصل مشتری این اطلاعات را ناخواسته در اختیار ما می گذارد مانند تاریخچه خرید, علاقمندی ها و غیره.

استفاده از اطلاعات رفتاری مشتریان در استراتژی دیجیتال مارکتینگ

اطلاعات رفتاری کاربران می توانند روند خرید و سفارش را تا حد زیادی سریع و هوشمند پیش ببرد. فرض کنید شما در یک سایت فروشگاهی با یک ثبت نام اولیه وارد شده و بدون این که خریدی داشته باشید دقایقی را صرف بازدید از محصولات آن کرده باشید. قطعا برای بار دوم که وارد سایت مذکور می شوید محیط جذاب تر و خدمات در دسترس تر خواهد بود, چراکه شما ناخواسته اطلاعات رفتاری خود را در اختیار آن سایت گذاشتید لازم به ذکر است که بهبود روابط کارکنان با مشتریان کمک زیادی به استراتژی دیجیتال مارکتینگ می‌کند و لازمه این  امر استفاده از ابزارهای مدیریت ارتباط با مشتری می باشد.

هزینه های مدیریت ارتباط با مشتری در دیجیتال مارکتینگ

همانطور که میدانیم هزینه‌های مدیریت ارتباط با مشتری بسیار منطقی و کم می باشد در واقع اگر هماهنگی های لازم در جهت سیستم مدیریت مربوط به مشتریان درست صورت بگیرد، هزینه های دیگر مانند فشار کاری و پولی بر روی سیستم و کارکنان کاهش می یابد ایجاد این سیستم کم کردن زمان و هزینه های رایج در ارتباط سنتی با مشتری میباشد کم کردن ساعت کاری دسترسی آسان به مشتری و کاهش کاغذبازی از جمله این دستاوردها می‌باشد البته باید متذکر شد که سیستم ارتباط با مشتری برای استارتاپ ها هزینه‌های بالایی دارد اما در طول زمان قطعاً هزینه‌های احتمالی را کاهش می‌دهد بنابراین می توان نتیجه گرفت که ایجاد سیستم مدیریت ارتباط با مشتری در طول زمان و در هر کسب و کار امروزی کم هزینه و به صرفه میباشد

پیدا کردن سرنخ های فروش با استفاده از سیستم مدیریت ارتباط با مشتری

یکی دیگر از مزایای استفاده از سیستم مدیریت ارتباط با مشتری در دیجیتال مارکتینگ ایجاد سریعتر سرنخ فروش می باشد. در واقع در تمام کسب و کارها قطعا  فروشنده اطلاعات کافی در مورد محصولات خود را دارد و با مزایا و معایب و هزینه های هر کدام آگاه است. همچنین در کسب و کارهای امروزی همانطور که گفتیم اطلاعات شخصی و رفتاری مشتریان را نیز داریم. بنابراین باید به دنبال راهی برای فروش محصولات به مشتریان پیدا کرد که در اینجا منظور از مشتریان همان مشتریان بالقوه می باشند، که از طریق سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان اقدام به بازدید و خرید می نمایند

در اصل پیدا کردن راه های فروش محصولات از طریق سرنخ هایی که این سیستم به ما میدهد امکان پذیر خواهد بود. با این کار میتوانید دلایل عدم فروش را نیز بررسی کنید.

حتما بخوانید: 6 دلیل که مردم از شما خرید نمیکنند

سازماندهی، یکی از ارکان سیستم مدیریت ارتباط با مشتری در دیجیتال مارکتینگ

سیستم با توجه به طبقه بندی و اطلاعات مشتریان و نیز تمامی تماس ها در واقع نظم خاصی به اطلاعات مشتریان می دهد. همچنین سازماندهی مشتریان به طرز شگفت انگیزی بهبود می‌یابد. و نیز توجه به نظم و سازماندهی ایجاد شده, پیدا کردن و دسته بندی اطلاعات دریافت شده بسیار راحت تر می باشد و کمک می‌کند چیزی از قلم نیفتد. فرض کنید شما به یک مشتری بگویید که در روز شنبه ساعت ۱۰ صبح با او تماس میگیرید. سیستم نه تنها می‌تواند تماس را به شما یادآوری کند، بلکه اطلاعاتی که وعده آن را به مشتری داده بودید را نیز در اختیار شما قرار می دهد. باید گفت احتمال فراموشی در سیستم مدیریت ارتباط با مشتری تقریبا صفر است

چقدر این پست مفید بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

اشتراک مقاله:

حسین افسان
حسین متخصص تبلیغات گوگل ماست و تجربه زیادی هم توی تبلیغات فیسبوک داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مقالات وی دیجیتال مارکتینگ

85. معرفی و بررسی اجمالی گوگل مرچند سنتر

گوگل مرچند سنتر یک ابزار تحلیل و مدیریت داده است که به کسب و کارها امکان می‌دهد اطلاعات متنوع خود را مرتب کرده و تحلیل کنند. این سرویس از ابزارهای مختلف برای تجزیه و تحلیل داده، پیش‌بینی الگوهای رفتاری و ارائه گزارشات جامع برای بهبود تصمیم‌گیری‌ها استفاده می‌کند. گوگل مرچند سنتر کسب و کارها را در بهره‌وری و بهبود عملکرد کمک می‌کند.

65. بررسی قسمت Conversions زیرشاخه Measurement و مدیریت و دسته‌بندی کانورژن‌ها

قسمت Conversions در بخش Measurement اکانت گوگل، به شما امکان می‌دهد تا تعداد تبدیل‌ها و اهداف کمپین‌هایتان را مدیریت و دسته‌بندی کنید. با این قابلیت، می‌توانید به صورت دقیق عملکرد تبلیغات خود را اندازه‌گیری کنید و کانورژن‌ها را بر اساس اهداف خاص دسته‌بندی کرده و عملکرد کمپین‌های گوگل خود را بهینه کنید.

59. آشنایی با گوگل تگ منیجر و آنالیتیکس و کاربرد در کمپین گوگل ادز

گوگل تگ منیجر و آنالیتیکس ابزارهایی هستند که به شما کمک می‌کنند تا ردیابی و تجزیه و تحلیل دقیقی از عملکرد کمپین‌های گوگل ادز داشته باشید. با این ابزارها، می‌توانید اطلاعات مهمی مانند ترافیک و رفتار کاربران را اندازه‌گیری کرده و بهینه‌سازی کمپین‌هایتان را بر اساس داده‌های به دست آمده انجام دهید. استفاده از این ابزارها از اهمیت بالایی برای بهبود عملکرد تبلیغات شما برخوردار است.