گزارش تبلیغات در اینستاگرام و فیس بوک وی دیجیتال مارکتینگ

گزارش تبلیغات در اینستاگرام و فیس بوک وی دیجیتال مارکتینگ

همکاران ما در شرکت وی دی جی مارکتینگ تصمیم گرفتند برای افزایش بازدید از سایت و همچنین ارتباط بیشتر با مشتریان بالقوه، مسابقه‌ای با عنوان اینفلوئنسر شو برگزار کنند. برای تبلیغ این مسابقه یک کمپین تبلیغات در اینستاگرام از طریق صفحه خودمان در اینستاگرام راه‌اندازی کردیم. نتایج تبلیغات در اینستاگرام هم در پست و هم در استوری با ایجاد لینک کانال تلگرام را در ادامه گزارش این کمپین به اطلاع می‌رسانیم.

محتوای کمپین اسپانسر اینستاگرام وی دیجیتال مارکتینگ

همان‌طور‌که می‌دانید، تولید محتوای اصولی و مرتبط با نوع تبلیغات، می‌تواند در اطلاع‌رسانی به مشاهده‌کننده به‌منظور رسیدن به اهداف کمپین کمک بسیار زیادی کند.

محتوای تبلیغات در اینستاگرام وی دیجیتال مارکتینگ درواقع توسط تیم طراحان شرکت و در قالب دو عدد عکس با توضیحات و شعارهای تبلیغاتی تولید و طراحی شد. یکی را که به‌صورت عکس دلار بود برای استفاده در کمپین انتخاب کردیم؛ چراکه هم نشان‌دهنده نوع جایزه مسابقه بود و هم میزان آن را تا‌حد‌امکان به‌طور شفاف نمایان می‌کرد.

 

به‌علاوه همان‌طور‌که درباره رتبه‌بندی کیفیت محتوای کمپین می‌دانید، عکس طراحی‌شده ما نتوانست امتیاز زیادی ازطرف فیس‌بوک دریافت کند. درواقع به دلیل زمان محدود مسابقه، در آخر از همان عکس استفاده کردیم. با‌توجه‌به اینکه عکس فوق امتیاز 2 از 10 را گرفت، قابل پیش‌بینی بود که باید هزینه‌های بیشتری برای نمایش تبلیغات در اینستاگرام پرداخت شود.

باید این نکته را هم متذکر شد که ازنظر فیس‌بوک نباید متن‌ها درون خود عکس‌های تبلیغاتی باشند. به همین منظور یادآور می‌شود درصورتی‌‌که محتوای کمپین احتمالی شما عکس باشد، حتماً باید متن تبلیغاتی شما خارج از عکس و در قسمت قاب درج شود. به این ترتیب قطعاً امتیاز کیفی بیشتری را ازسوی فیس‌بوک برای تبلیغات در اینستاگرام دریافت خواهید کرد.

حتما بخوانید: قوانین تبلیغات در اینستاگرام با تأکید بر محتوای غیرقابل قبول

 

متن کپشن تبلیغات در اینستاگرام وی دیجیتال مارکتینگ:

شاید شما یک اینفلوئنسر هستید و خبر ندارید. پس استعداد اینفلوئنسرشدن خود را تست کنید و 200 دلار برنده شوید. برای اطلاعات بیشتر عضو کانال تلگرام وی دیجیتال مارکتینگ شوید.

جامعه هدف و تارگتینگ تبلیغات در اینستاگرام وی دیجیتال مارکتینگ

بعد از بررسی‌های کارشناسان ما برای تعیین جامعه هدف تصمیم گرفتیم که تبلیغات در اینستاگرام وی دیجیتال مارکتینگ برای ساکنان شهر تهران نمایش داده شود. درواقع تمام مشتریان و صفحاتی که با پیج اینستاگرام وی دیجیتال مارکتینگ در ارتباط بودند، تبلیغ فوق را ببینند. یکی از موارد مهم، نمایش تبلیغ ما برای کاربرانی بود که با مشتریان ما و صفحات مرتبط با آن‌ها هم در تماس بودند. این امر از طریق دیتابیس کاملی که در اختیار داشتیم امکان‌پذیر بود. همچنین استفاده از گزینه looklike در داشبورد فیس‌بوک و تنظیم نمایش تبلیغ ما برای تمامی کسانی بود که در 365 روز گذشته صفحه وی دیجیتال مارکتینگ را دیده بودند.

درواقع تعیین درست جامعه هدف کمک بزرگی به کم‌کردن هزینه‌های تبلیغات و جبران بودجه مصرفی می‌کند؛ چراکه در صورت انتخاب اشتباه جامعه هدف، قطعاً هزینه‌های اضافی برای نمایش تبلیغات در اینستاگرام برای کاربران بلااستفاده در اینستاگرام پرداخت می‌شود.

باید عنوان کرد که تمام تدابیر اتخاذ‌شده برای این بود که کاربران هدف، به کانال وی دیجیتال مارکتینگ در تلگرام مراجعه کنند و به‌تبع آن افزایش بازدید سایت داشته باشیم.

به همین منظور در ابتدا با استفاده از یک کد که از طریق خود فیس‌بوک داخل سایت وی دیجیتال مارکتینگ گذاشته بودیم توانستیم به اطلاعات بازدیدکنندگان دسترسی پیدا کنیم. از این طریق می‌توانستیم ببینیم که چه افرادی از سایت ما بازدید می‌کنند.درواقع توانستیم تبلیغات در اینستاگرام وی دیجیتال مارکتینگ را به هرکس که فیس‌بوک و صفحه اینستاگرام داشت و وارد سایت ما شده بود نمایش دهیم. به همراه یک کد که دقیقاً مثل کد آنالیتیکس عمل می‌کند، می‌توانیم اطلاعات زیادی از افراد به دست بیاوریم.

استفاده از روش فوق برای شرکت‌های بزرگی که بازدید زیادی برای سایتشان دارند، بسیار کاربردی و مؤثر خواهد بود؛ چراکه با‌توجه‌به ویو و کلیک بالای سایت‌های پربازدید می‌توانند اطلاعات دقیقی از کاربران خود داشته باشند.

مهم‌ترین نکات درباره تبلیغات در اینستاگرام وی دیجیتال مارکتینگ

  • تنظیم آدرس کانال تلگرام شرکت وی دیجیتال مارکتینگ در قسمت کپشن و استوری و هدایت بازدیدکنندگان به کانال شرکت برای افزایش شرکت‌کننده در مسابقه و بازدید‌کننده است.
  • با‌ اینکه هدف از کمپین تبلیغات در اینستاگرام افزایش فالوئور نیست، اما بعد از اتمام کمپین، صفحه اینستاگرام شرکت وی دیجیتال مارکتینگ با افزایش فالوئر 100نفری مواجه شد؛ چرا‌که با وجود کم‌بودن امتیاز کیفی کمپین، به دلیل اینکه محتوا برای شرکت در مسابقه و جوایز دلاری بود، افرادی پیج ما را در اینستاگرام فالو کردند.

نتایج کمپین تبلیغ در اینستاگرام وی دیجیتال مارکتینگ

بودجه دلاری درنظرگرفته‌شده برای تبلیغ در اینستاگرام وی دیجیتال مارکتینگ 100 دلار نیوزلند بود. این تبلیغ 53.799 بار دیده شد و به علت اینکه امتیاز 2 از 10 داشت، برای هر بار نمایش 1.87 دلار از بودجه اصلی هزینه گردید که مبلغ نسبتاً زیادی بود. شایان ذکر است که ما در شرکت وی دیجیتال مارکتینگ کمپین‌هایی راه‌اندازی کردیم که به‌خاطر طرح‌های جذاب‌تر و جامعه هدف بهتر امتیاز بالاتری کسب کردند.

چقدر این پست مفید بود؟

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 3

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

اشتراک مقاله:

حسین افسان
حسین متخصص تبلیغات گوگل ماست و تجربه زیادی هم توی تبلیغات فیسبوک داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مقالات وی دیجیتال مارکتینگ

85. معرفی و بررسی اجمالی گوگل مرچند سنتر

گوگل مرچند سنتر یک ابزار تحلیل و مدیریت داده است که به کسب و کارها امکان می‌دهد اطلاعات متنوع خود را مرتب کرده و تحلیل کنند. این سرویس از ابزارهای مختلف برای تجزیه و تحلیل داده، پیش‌بینی الگوهای رفتاری و ارائه گزارشات جامع برای بهبود تصمیم‌گیری‌ها استفاده می‌کند. گوگل مرچند سنتر کسب و کارها را در بهره‌وری و بهبود عملکرد کمک می‌کند.

65. بررسی قسمت Conversions زیرشاخه Measurement و مدیریت و دسته‌بندی کانورژن‌ها

قسمت Conversions در بخش Measurement اکانت گوگل، به شما امکان می‌دهد تا تعداد تبدیل‌ها و اهداف کمپین‌هایتان را مدیریت و دسته‌بندی کنید. با این قابلیت، می‌توانید به صورت دقیق عملکرد تبلیغات خود را اندازه‌گیری کنید و کانورژن‌ها را بر اساس اهداف خاص دسته‌بندی کرده و عملکرد کمپین‌های گوگل خود را بهینه کنید.

59. آشنایی با گوگل تگ منیجر و آنالیتیکس و کاربرد در کمپین گوگل ادز

گوگل تگ منیجر و آنالیتیکس ابزارهایی هستند که به شما کمک می‌کنند تا ردیابی و تجزیه و تحلیل دقیقی از عملکرد کمپین‌های گوگل ادز داشته باشید. با این ابزارها، می‌توانید اطلاعات مهمی مانند ترافیک و رفتار کاربران را اندازه‌گیری کرده و بهینه‌سازی کمپین‌هایتان را بر اساس داده‌های به دست آمده انجام دهید. استفاده از این ابزارها از اهمیت بالایی برای بهبود عملکرد تبلیغات شما برخوردار است.