کمپین تبلیغات در اینستاگرام بهترین نمونه‌ی بازاریابی هدفمند

تبلیغات در اینستاگرام

در این مقاله قصد داریم تا برای آشنایی بیشتر شما با مزایای تبلیغات در اینستاگرام، مقایسه‌ای هرچند کوتاه بین انواع تبلیغات برای تجارت های گوناگون را داشته باشیم. برای این منظور بهتر است ابتدا آشنایی کلی برای تبلیغات در اینستاگرام از طریق لینک زیر کسب نمایید:

حتما بخوانید: تبلیغات در اینستاگرام را هوشمندانه تجربه کنید

فرض کنیم شما یک محصول به نام A دارید و میخواهید برای تبلیغ آن اقدام کنید. آیا میدانید چند راه پیش پای شماست؟ در واقع شما به یک رسانه نیاز دارید. در واقع رسانه‌ها به دلیل اینکه همیشه مورد بازدید مردم هستند می توانند محصول شما را به نمایش عموم بگذارند. حال برای محصول A شما میتوانید به یکی از این رسانه ها مراجعه کنید: تلویزیون، روزنامه و مجلات، تبلیغات شهری، تبلغیات محلی و پخش تراکت، بازاریابی حضوری و …..

حال در عصر نوین ارتباطات و در واقع کوچ مردم و مشتریان به سمت تلفن همراه و شبکه های اجتماعی، برای تبلیغ محصول A میتوان محیط سوشال مدیا را هم به عنوان یک رقیب جوان و هدفمند در نظر گرفت. در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا به شما بگوییم که چرا تبلیغات در اینستاگرام به عنوان یک محیط تبلیغاتی بی‌رقیب میتواند به شما کمک کند.

آیا میدانید هر روز از تعداد صفحات آگهی روزنامه‌ها کاسته میشود؟  آیا میدانید که مردم دیگر علاقه‌ای به دنبال کردن تبلیغات تلویزیونی هرچند جذاب ندارند؟ آیا از هزینه‌ی تبلیغات شهری و خصوصا بیلبوردهای تبلیغاتی خبر دارید؟ آیا میدانید برای یک تبلیغات محلی مثل پخش تراکت چقدر انرژی و زمان باید صرف کرد؟

شما تا دیروز برای تبلیغ محصول A مجبور بودید یکی از این روش ها را انتخاب کنید. اما این محصول را می‌توان در اینستاگرام و به صورت کاملا موثر تبلیغ کرد. می‌پرسید چگونه؟ پس با ما همراه باشید:

معرفی مزایای تبلیغات در اینستاگرام با روش مقایسه‌ای

تنوع تولید محتوا با توجه به بودجه و سلیقه‌ی شما

برای تبلیغ محصول A شما ابتدا نیاز به یک محتوای تبلیغاتی مثل فیلم یا عکس و… دارید. همانطور که میدانید تولید این محتوا برای نمایش در محیط تلویزیون و یا بیلبوردهای شهری بسیار گران تمام میشود. صرف هزینه‌ای هنگفت و زمانی طولانی برای تبلیغ محصول A که حتی ممکن است بازخورد مثبتی از سوی کاربران نداشته باشد. و یا اینکه این محصول چقدر برای شما سودآور خواهد بود که پس از برگزاری جلسات متعدد و پرداخت ارقام نجومی تازه متوجه شوید که محصول A نه تنها سودآور نیست، بلکه زیان آور هم بوده است.

اما برای تبلیغات در اینستاگرام شما میتوانید با صرف کمترین زمان و با بهترین سلیقه‌ی فردی برای محصول خودتان محتوا تولید کنید. گرفتن یک عکس تبلیغاتی، ساخت ویدیوی جذاب از طریق نرم افزارهای موجود، نوشتن کپشن مناسب و …. . همه اینها به آسانی و ظرف کوتاهترین زمان ممکن میسر خواهد بود. البته باید از کیفیت و جذابیت تبلیغاتی هم غافل نشد که این مورد را می‌توانید با صرف کمترین هزینه به همکاران و کارشناسان ما بسپارید.

حتما بخوانید: تعرفه عکاسی برای شبکه های اجتماعی

هزینه های کمترِ تبلیغات در اینستاگرام

شما برای تبلیغ محصول A چقدر بودحه در نظر گرفته اید؟ آیا برای تبلیغات در تلویزیون و یا یک بیلبورد در اتوبان اصلی شهر بودجه کافی دارید؟ آیا میتوانید از پس هزینه های روزانه و  ماهانه یک بازاریاب حرفه ای در کسب وکار خود بر بیایید؟ برای تمام این موارد باید هزینه های بالایی بپردازید. به همه اینها باید هزینه های حمل و یا ایاب و ذهاب احتمالی را نیز اضافه کنید.

بنابراین باید سعی کنید متناسب با بودجه خودتان برای تبلیغات هزینه کنید. در سالهای اخیر با توجه به کاهش ارزش ریال، اکثر صاحبان کسب و کار سعی در کاهش هزینه های تولید و تبلیغات دارند. یکی از این راه‌ها تبلیغات در اینستاگرام به صورت هدفمند می باشد. راه‌اندازی یک کمپین تبلیغاتی در اینستاگرام بسیار ارزانتر و به صرفه تر از رسانه های دیگر خواهد بود. برای مثال شما برای تبلیغات در اینستاگرام محصول A تنها با پرداخت حداقل یک میلیون تومان می توانید کار را شروع کنید، بدون هیچ گونه هزینه اضافی. حال این شما هستید که تصمیم میگیرید که برای تبلیغ محصول A چقدر بودجه در نظر گرفته اید.

حتما بخوانید: تعرفه تبلیغات در اینستاگرام

جامعه‌ی هدف مهمترین فاکتور تبلیغات در اینستاگرام

آیا تا به حال به این فکر کردیه اید که مثلا عکس تبلیغاتی محصول A در یک بیلبورد شهری توسط چند نفر مشاهده می شود؟ فرض کنید محصول A یک توپ فوتبال باشد. به نظر شما چند نفر از افرادی که در روز این عکس را می بینند نیاز به توپ فوتبال دارند؟ اصلا چند نفر علاقه به ورزش فوتبال دارند؟

کاملا مشخص است که درصد خیلی پایینی از مردمی که در روز تبلیغ توپ فوتبال را می بینند احساس علاقه ونیاز می کنند.حال اگر 5 درصد از کل مردم تشویق به خرید از شما شوند در اصل شما پول تبلیغ برای نمایش محصول به 95 درصد از افراد دیگر را دور ریخته اید. در صورتی که در یک کمپین اسپانسری اینستاگرام شما می توانید با توجه به تنظیمات موجود در داشبورد فیسبوک یک توپ فوتبال را می توانید مثلا به جوانان بین 13 تا 35 که مرد هستند نمایش دهید. این افراد در واقع جامعه‌ی هدف تبلیغات در اینستاگرام شما می باشند. امکانات دیگری هم وجود دارد که در ادامه خواهیم گفت.

انتخاب جغرافیای مناسب برای تبلیغات در اینستاگرام

فرض کنید محصول A یک بارانی باشد. اگر قرار باشد این بارانی را در یکی از شبکه های تلویزیونی پر بازدید تبلیغ کنید در اصل شما مقداری از این هزینه گزاف را دور ریخته اید. چون خیلی از بینندگان که در طول سال چند بار باران را تجربه میکنند هم جزو بینندگان این تبلیغ هستند و شما برای نمایش محصول خود به آنها هم هزینه کرده اید. حال آنکه برای تبلیغات در اینستاگرام کافیست علیرغم  تعیین جنسیت و علاقه مندی ها ، شهر مورد نظر را هم انتخاب کنید و بدون هیچگونه هزینه اضافی محصول خود را برای کاربران شهرهای بارانی به نمایش بگذارید.

در انتها یادآور می شود که ما در شرکت وی دیجیتال مارکتینگ محصول مورد نظر شما را با سلیقه و نظر خودتان به جامعه هدف دلخواه شما در محیط اینستاگرام به نمایش می گذاریم.

حتما بخوانید: شرکت وی دیجیتال مارکتینگ، مشاور و مجری تبلیغات آنلاین

چقدر این پست مفید بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

اشتراک مقاله:

حسین افسان
حسین متخصص تبلیغات گوگل ماست و تجربه زیادی هم توی تبلیغات فیسبوک داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مقالات وی دیجیتال مارکتینگ

85. معرفی و بررسی اجمالی گوگل مرچند سنتر

گوگل مرچند سنتر یک ابزار تحلیل و مدیریت داده است که به کسب و کارها امکان می‌دهد اطلاعات متنوع خود را مرتب کرده و تحلیل کنند. این سرویس از ابزارهای مختلف برای تجزیه و تحلیل داده، پیش‌بینی الگوهای رفتاری و ارائه گزارشات جامع برای بهبود تصمیم‌گیری‌ها استفاده می‌کند. گوگل مرچند سنتر کسب و کارها را در بهره‌وری و بهبود عملکرد کمک می‌کند.

65. بررسی قسمت Conversions زیرشاخه Measurement و مدیریت و دسته‌بندی کانورژن‌ها

قسمت Conversions در بخش Measurement اکانت گوگل، به شما امکان می‌دهد تا تعداد تبدیل‌ها و اهداف کمپین‌هایتان را مدیریت و دسته‌بندی کنید. با این قابلیت، می‌توانید به صورت دقیق عملکرد تبلیغات خود را اندازه‌گیری کنید و کانورژن‌ها را بر اساس اهداف خاص دسته‌بندی کرده و عملکرد کمپین‌های گوگل خود را بهینه کنید.

59. آشنایی با گوگل تگ منیجر و آنالیتیکس و کاربرد در کمپین گوگل ادز

گوگل تگ منیجر و آنالیتیکس ابزارهایی هستند که به شما کمک می‌کنند تا ردیابی و تجزیه و تحلیل دقیقی از عملکرد کمپین‌های گوگل ادز داشته باشید. با این ابزارها، می‌توانید اطلاعات مهمی مانند ترافیک و رفتار کاربران را اندازه‌گیری کرده و بهینه‌سازی کمپین‌هایتان را بر اساس داده‌های به دست آمده انجام دهید. استفاده از این ابزارها از اهمیت بالایی برای بهبود عملکرد تبلیغات شما برخوردار است.