بهینه سازی تبلیغات در گوگل شما در کمپین‌های اپلیکیشن جهانی (UAC)

بهینه سازی تبلیغات در گوگل

هرچه افراد بیشتر با دنیای تبلیغات آشنا می‌شوند، تبلیغات در گوگل بر همین اساس پیشرفته تر می‌شود. ایجاد کمپینهای اپلیکیشن جهانی یکی از آن روشهای کارآمدی است که قصد دارم برایتان در این مقاله به روشنی شرح دهم. بنابراین اگر جزو آن  دسته از افرادی هستید که در زمینه کاری خود بدنبال ایجاد تغییر و پیشرفتی چشمگیر هستید، بیایید گام به گام با هم این پروسه را دنبال کنیم. بهتر است بدانید که این روش برای دو ابر رسانه اطلاعاتی فیسبوک و گوگل بسیار کاربردی است و می‌تواند ابزار کارآمدی برای حرفه شما باشد.

اینکه یک اپلیکیشن جهت کسب و کار خودتان داشته باشید می‌تواند در بهبود کسب و کارتان سودمند باشد. شاید تا به حال به این گزینه فکر نکردید ولی بهتر این هست که در موردش اطلاعاتی کسب کنید و با بینش و آگاهی کامل سمتش برید. شما می‌توانید از اپلیکیشنتان برای تبلیغ خودتان هم استفاده کنید ولی قبلش باید بدانید که اپلیکیشنتان را چطوری به کاربرانتان معرفی کنید و باعث جذب آنها شوید. این مقاله به شما کمک می‌کند تا این پروسه را موفقیت آمیز پشت سر بگذارید.

فیسبوک یک سری کمپینهای بهینه سازی رویداد برنامه دارد و البته گوگل هم از طریق کمپینهای اپلیکیشن جهانی و استفاده از روشهایی جدید در تبلیغات اپلیکیشن موبایل توانسته در این عرصه پیشرفت خوبی کند. وقتی شما با اپلیکیشنها و کمپینهای تبلیغاتی گوگل بیشتر آشنا شوید مطمئنا می‌توانید کمینهای موفقی را ایجاد کنید.

همچنین بنظر می‌رسد که گوگل چندین آیتم ویژه در آستین خود دارد. شاید برای شما جالب باشد که بدانید اخیرا گوگل در حال مهیا سازی امکان نمایش تبلیغات ویدیویی در فروشگاه Google Play، توسط مخاطبان  خود است و در تلاش برای نمایش تبلیغات تصویری است.

حتما بخوانید: درک بهتر کمپینهای اپلیکیشن جهانی تنها با 5 نمودار

بینش، آگاهی و مجموع ایده‌ها در کمپین‌های برنامه جهانی صنایع

UAC1

دسترسی به کمپینهای برنامه جهانی

 

ما در این مقاله سعی داریم تا خلاصه‌ای مفید و جامع درباره توصیه‌ها و بهترین شیوه‌های گوگل و تبلیغات را جمع آوری کرده و با شما به اشتراک بگذاریم.

در اول کار بیایید با هم دو کمپین اپلیکیشن گوگل را بشناسیم:

Install volume (حجم نصب و راه اندازی): کمپینهایی که حجم راه اندازی اپلیکیشن را از سمت شما بهینه سازی می‌کنند.

In-app actions (فعالیتهای درون برنامه‌ای):  کمپینهایی که هزینه رویدادهای درون برنامه‌ای خاص را پس از نصب، بهینه سازی می‌کنند. بدین منظور شما به تنظیمات پیگیری تبدیل نیاز خواهید داشت.

سعی می‌کنم واژه‌ها و کلمات را برایتان به روشنی توضیح دهم تا در ادامه متن دچار سردرگمی نشوید. پس الان با دو نوع کمپین راه اندازی و فعالیتهایی که داخل اپلیکیشن انجام می‌شوند آشنا شدید.

من توصیه می‌کنم که از همان ابتدای کار، کمپینهای بهینه سازی رویدادهای درون برنامه‌ای را راه اندازی نکنید. در واقع این کمپینها روشی هستند که شما به تدریج آنها را معرفی می‌کنید، بنابراین الگوریتم می‌تواند بیشتر درباره انواع کاربرانی که شما باید روی آنها تمرکز کنید و کارایی‌شان را بهبود دهید، آموزش دهد.

Screen-Shot-2018-03-13-at-13.21.38

گوگل توصیه می‌کند که به تدریج پس از کمپین تبلیغات در گوگل به حجم راه اندازی به رویدادهای درون برنامه‌ای بپردازید.

 

چرا بهینه سازی خلاقانه برای کمپینهای برنامه جهانی حیاتی است

بهینه سازی خلاقانه یکی از مهمترین اهرمها در کارکرد UAC است، با توجه به این سیستم آموزشی از کتابچه راهنما در مقایسه با کمپین‌هایی که شما می‌توانید تبلیغات گوگل خود را در آن انجام دهید، حفاظت کرده است. مثل کمپینهای تبلیغاتی شبکه جستجوی گوگل، شبکه نمایشی گوگل یا یوتیوب.

این در حالی که UAC به جای قرار دادن کتابچه راهنمای کاربر و ساده‌سازی هزینه‌ها، استراتژیهای بودجه‌بندی جدید مانند هدفگذاری فعالیتهای درون برنامه‌ای یا هدفگذاری بازگشت سرمایه در تبلیغات را برای شما فعال کرده است. استراتژی تبلیغ خود را برای برقراری ارتباط با کاربران و مشتریانتان و نوع تبلیغی که دوست دارید در کمپین و کانال تبلیغاتی خودتان انجام بدهید رو برای خودتان تعریف کنید.

این موضوع بر روی بهینه سازی دارایی‌های تبلیغاتی تأکید دارد، زیرا در هنگام راه اندازی کمپین‌هایتان شما بیشترین کنترل را روی آنها دارید: ایده‌های متن تبلیغاتی، داشته‌هایی از تصاویر خلاق و ویدیوی جذاب نمونه هایی از داشته‌های شما برای ایجاد یک تبلیغات هستند.

با افزایش نرخ تبدیل تبلیغاتتان، می‌توانید بطور مستقیم عملکرد خود را در رقابت‌ها بهبود دهید و کمپینهای خود را فعال کنید تا از CPI یا CPAهای موردنظر خود رضایت بیشتری پیدا کنید.

از این رو در این مقاله بر روی بهینه سازی خلاقانه UAC تمرکز می‌کنیم تا شما هم بتونید کمپینهای اپلیکیشن موفقی رو ایجاد کنید.

هنگام ایجاد کمپین برنامه جهانی، شما باید بتوانید ترفندهای خلاقانه‌ای را برای ایجاد تبلیغات در کمپین خود بکار ببرید. شما می‌توانید انواع  مختلفی از تصاویر، ویدئو و متن را در تبلیغات خود جهت رقابت با سایر رقبا بکار بگیرید. بدین ترتیب،  UAC می‌تواند تبلیغی متناسب با زمان و در هر فرمتی برای هر شبکه ایجاد کند.

این درست همان ترفندی است که گوگل توصیه می‌کند. شما می‌توانید با این روش، جایگاه خود را در شبکه های جستجو و نمایش گوگل بهبود دهید.

 

بهینه سازی ایده‌های متن تبلیغاتی

بخش اول تبلیغات در گوگل شما در داشبورد کمپینهای برنامه جهانی، ایده‌های متن تبلیغاتی است که باعث می‌شود تبلیغات موفقی داشته باشید.

 

Screen-Shot-2018-03-13-at-13.10.28

شما باید 4 متن کوتاه (حداکثر با 25 حرف) و گزاره‌های ارزشمندی که در تبلیغاتتان استفاده می‌کنید را انتخاب کنید. این مرحله با چیزی که در گذشته انجام می‌دادید متفاوت است (کمپین‌های راه اندازی برنامه تبلیغات گوگل ادوردز). مرحله‌ای که شما می‌توانید کمپینهای زیادی را مطابق با خواسته خودتان تنظیم کنید، بنابراین مطمئن شوید بیشتر خطوط متنی را ساخته‌اید و بطور مرتب برای دستیابی به بیشترین کارایی آنها را تست کنید.

فیدبک بسیاری از تبلیغ کنندگان این است که متنهایی که روی مزیت خدماتشان تمرکز دارند نسبت به متنهایی که روی ویژگی‌های فنی متمرکز هستند عملکرد بهتری را نشان می‌دهد.

هنگام کار روی این متون تبلیغاتی، این نکته را برای خودتان مدنظر قرار بدهید تا بتوانید آنها را در سراسر شبکه‌های تبلیغاتی از جمله جستجو، نمایشی و Admob مورد استفاده قرار دهید.

 

UAC-AdMob-Search-Network-Display-Network

بعضی از کاربران ممکن است اپلیکیشن شما را در گوگل سرچ کنند، بعضی دیگر ممکن است که مقاله مربوط به کلمات کلیدی که در ایده‌های متن تبلیغاتی شما هستند را مطالعه کنند. بنابراین در یکی از این دو صورت اپلیکیشن شما توسط کاربران دیده می‌شود.

در هر صورت این عنوان برنامه شماست که نمایش داده می‌شود. بنابراین:

عنوان برنامه و اپ شما باید بهینه شود (هرطوری که خودتان فکر می‌کنید)، در این صورت است که برای کاربران عمومی در play store و در کمپینهای برنامه جهانی کارآمد است.

نیاز نیست که کلمات کلیدی که در عنوان اپلیکیشن شما هستند را تکرار کنید. بهتر است فواید برنامه خود را برای کاربران بیابید تا آنها را به سمت خود جذب کنید. یعنی به کاربرانتان بگویید که چرا اپلیکیشن شما برای آنها سودمند است.

همانطور که پیش از این گفتیم بهینه سازی کمپین برنامه جهانی شما می‌تواند با تمرکز روی راه اندازی برنامه و حجم راه اندازی یا رویدادهای درون برنامه‌ای خاص (فعالیتهای درون برنامه‌ای) انجام شود.

شما باید ایده‌های متن تبلیغاتی خود را با توجه به نوع بهینه سازی که انتخاب می‌کنید تطبیق دهید. مثلا:

اگر کمپینی بخواهد بر اساس حجم راه اندازی بهینه شود، در آن صورت تمرکز بر روی مزایایی که به سرعت قابل ارائه به کاربران است، بهترین راه حل خواهد بود؛ مزایایی چون “کتابهای رایگان یا پرفروش‌ترینها” و مواردی شبیه به اینها. توجه کنید که در حال حاضر یک دکمه دانلود بر روی تبلیغ وجود دارد بنابراین از یک خط متنی برای از کار افتادن دانلود استفاده کنید.

اگر کمپینی دیگر برای کاربران ثبت نام شده یا نشده ایجاد و بهینه سازی شود، بنظر می‌رسد جمله‌ای چون “ثبت نام رایگان برای امروز” تأثیرگذار است. در این حالت یک دکمه نصب و راه اندازی وجود خواهد داشت.در واقعا این نحوه بیان شما در متن تبلیغاته که کاربر را به وجد میاورد.

به  این نکته توجه کنید که متنهایی که مدنظر دارید با یکدیگر هماهنگی و همخوانی داشته باشند. به این معنا که این متنها کنار یکدیگر هماهنگی ایجاد کنند و وقتی با هم ترکیب می‌شوند گزاره‌های ارزشمندی ایجاد کنند.

با استفاده از علایم نشانه گذاری تا جایی که کاراکترها اجازه می‌‌دهد می‌توانید حس بیشتری را در تبلیغات خود ایجاد کنید. مثال:

ایده متن تبلیغاتی اول: “وعده غذایی سالم تحویل بگیرید”

ایده متن تبلیغاتی دوم: ” راحت و رایگان ثبت نام کنید”

ترکیب دو متن آگهی: “وعده‌ غذایی سالم تحویل بگیرید. رایگان ثبت نام کنید!” یا “راحت و رایگان ثبت نام کنید! وعده غذایی سالم تحویل بگیرید”

 

راهنمای کاربرد تصاویر در UAC

گوگل به شما اجازه می‌دهد تا حداکثر 20 تصویر را برای ایجاد تبلیغات خود در شبکه نمایشی گوگل آپلود کنید. انواع و ابعاد تصاویر ممکن است متفاوت باشد، زیرا ممکن است در موقعیتهای متفاوتی درج شوند. شما بعنوان کسی که می‌خواهید تبلیغ یا اپلیکیشنی برای خودتون داشته باشید باید در طراحی تبلیغتون هنر بخرج بدهید.

 

Universal-App-Campaigns-Images-Types-Dimensions

گوگل توصیه‌های لازم رو در اختیارتان می‌گذارد و روی استفاده زیاد از تصاویر در همه ابعاد تأکید می‌کند. یادتون باشد که کاملترین ترکیب از متن و تصویر، بهترین خواهد بود. سعی کنید از حداکثر آپلود استفاده کنید.

بهینه سازی خلاقانه ویدیو برای کمپینهای برنامه جهانی

اولین نکته که باید درباره آن بدانید این است که اگر شما خود ویدیویی آپلود نکنید، گوگل با استفاده از تصاویر و عناصر موجود در Play Store شما بطور خودکار ویدیویی تولید می‌کند. در نتیجه ویدیویی تولید می‌شود که از کیفیت مطلوبی نسبت به چیزی که خودتان می‌توانید تولید کنید، برخوردار نخواهد بود.

جایی که ویدیوی تبلیغاتی UAC شما می‌تواند نمایش داده شود

سعی کنید ویدیوها و تصاویر متنوعی را تولید و آپلود کنید تا بتوانید مخاطبان خود را به وجد بیارید.

برای کمپینهای برنامه جهانی و عمومی می‌توانید ویدیوها را در سه فرمت آپلود کنید:

  • Landscape 16:9
  • Square 1:1
  • Portrait 2:3

یک خبر خوب… این نسبتها نیر توسط فیسبوک پشتیبانی می‌شوند بنابراین اگر از تبلیغات ویدیویی در این فرمتها استفاده کنید می‌‎توانید به راحتی آنها را در UAC آزمایش کنید.

گوگل هیچ کدام از این سه نوع نمایش را از دیگری بهتر معرفی نکرده و انتخاب را به عهده خودتون گذاشته است.

بنابراین این ویدیوها کجا نمایش داده می‌شود؟

Admob (تبلیغات موبایلی)

در شبکه نمایش (از طریق شبکه تبلیغات Admob) از هر سه نسبت و فرمت نمایش (9:16، 1:1، 2:3) استفاده می‌شود. اگر تمامی نسبتهای را در تبیلغات خود بکار نبرید، آن وقت تبلیغات شما برای همه نمایش داده نخواهد شد. مهم است این نکته را درک کنید که 70% از تمام نمایشهای تبلیغ ویدیویی در Admob (تبلیغات موبایلی) در دستگاه‌های دارای صفحه نمایش عمودی قرار دارند. پس در طراحی ویدیو و تبلیغتون دقت کنید و ببینید واقعا چی می خواهید.

از لحاظ سازگاری، اگر تنها ویدیو را در حالت نمایش 9:16 (افقی) ارائه دهید، در حالی که جهت دستگاه کاربر عمودی است، دو اتفاق روی خواهد داد:

  • گوگل اطلاعات دیگر را زیر ویدیو نمایش خواهد داد.
  • گوگل از تکنولوژی تبدیل خودکار برای نمایش تبلیغات افقی بصورت تبلیغات عمودی استفاده می‌کند.

 

UAC-Landscape-video-auto-flip

بنظر خوب باشه اما بهتر است که تبلیغات ویدیویی خودتون را بصورت 2:3 عمودی آپلود کنید، چرا که بیشتر کاربران تبلیغات را بدین صورت مشاهده می‌کنند. کاربر تبلیغات عمودی را بصورت کامل و دقیق نگاه می‌کند و همین امر منجر می‌شود CTR بهتری پس از نصب برنامه شکل بگیرد.

از طرفی شما یا گوگل نمی‌توانید حدس بزنید که هنگام استفاده از تبدیل خودکار تبلیغات خود از عمودی به افقی یا برعکس، نحوه نمایش آن چطور خواهد بود و از کیفیت تصویر آگاهی نخواهید داشت.

ویدیوهایی که بصورت مربعی نمایش داده می‌شوند عملکرد بهتری نسبت به نمایش بصورت افقی در شبکه نمایش گوگل دارند.

تبلیغات نمایشی یوتیوب

مکان دیگری که تبلیغات شما می‌تواند در آن نمایش داده شود، یوتیوب است.

 

درست همانند تبلیغات ویدیویی در google plary store، تبلیغ ویدیویی در یوتیوب باید بصورت افقی باشد. اگر ویدیوی شما بصورت افقی نیست، بهتر است بدانید که ممکن است تبلیغات شما به کاربارن یوتیوب نشان داده نشود.

شما می‌توانید از پشتیبان حساب کاربری گوگل خود بخواهید که تنها یک ویدیوی تبلیغاتی UAC ایجاد کند اما تبلیغ شما روی یوتوب نمایش داده نمی‌شود. برای اینکه به محتوا یوتیوب خود دسترسی پیدا کنید، باید هزینه بالاتری پرداخت کنید. تا قبل از کمپینهای برنامه جهانی هزینه تبلیغات در یوتیوب تا 3 برابر بیشتر از شبکه جستجو بود.

 

تبلیغات بومپر یوتوب

تبلیغات بومپر یوتوب، تبلیغات 6 ثانیه‌ای قابل لغوند که در طول یک ویدیو در حین تماشای کاربر، نمایش داده می‌شوند.

در حال حاضر این قابلیت برای  UAC فعال نشده است و ممکن است در اواخر سال پیش رو همچنین امکانی میسر شود.

 

تبلیغات ویدئویی فروشگاه Google Play

در روز 15 مارس، Admob/google اعلام کرد که در حال انجام تست بتای تبلیغات ویدیویی در play store است. این چیزی است که برای توسعه دهندگان از طریق کمپینهای برنامه جهانی در دسترس خواهد بود.

نمایش افقی و عدم پخش خودکار و پخش تنها توسط کلیک، از شاخصه‌های این تبلیغات است. البته نیازی به بودن ویدیو تبلیغاتی شما در فروشگاه google play نیست: این امر مربوط به هر ویدیویی است که بعنوان یک ویدیوی خلاقانه در UAC آپلود می‌شود.

حتما بخوانید: چگونگی راه اندازی و بهینه سازی یک کمپین تبلیغات گوگل ویدیویی در یوتیوب

ملاحظات هوشمند در ویدیوهای UAC

توصیه هایی که گوگل در زیر برای تبلیغات نصب اپلیکیشن ارائه می‌دهد بسیار کلاسیک است. گوگل همواره توصیه می‌کند که به 2 الی 5 ثانیه اول ویدیوی خودتون توجه بیشتری کنید: زمانی که کاربر روی ویدیو کلیک می‌کند، اگر در همان لحظات ابتدایی توجهش جلب شود علاوه بر این که نرخ تبدیل شما بالاتر میرود، شما این درصد تبدیل را با پایینترین  CPI بدست میارید. در حقیقت شما توجه کاربران خود را جلب می‌کنید.

  • ویدیوها را چندبار آپلودکنید. 5 ثانیه ابتدایی ویدیو موجب جلب توجه کاربر می‌شود. پس از آن کاربران انتخاب می‌کنند که روی تبلیغ شما کلیک کنند یا از آن رد شوند.
  • در ابتدای ویدیو قابلیت call-to-action را فعال کنید تا شاید کاربران قصد تماس با شما را داشته باشند.
  • برای پخش بدون مشکل ویدیوها، آنها را در همه نسبتها (9:16، 2:3، و 1:1) تولید کنید.
  • اگر ویدیویی برای نمایش ندارید، گوگل ادوردز بصورت خودکار با استفاده از لیستی از فهرستهای اپلیکیشن شما، ویدیویی ایجاد می‌کند.

 

تم‌های جذاب و متنوع

توصیه دیگر گوگل این است که تم‌های متنوع و خلاقی را آپلود کنید (تم‌هایی مانند گیم پلی و سینمایی)، این شما هستید که می‌توانید با احساس خود بهترین انتخاب را انجام بدید و بسته به نحوه و زمان قرار دادن ویدیوی خودتون، تمهای جذاب و متنوعی را انتخاب کنید.

علاوه بر انتخاب تم، شما همچنین می‌توانید سبکهای ویدیویی مختلف را امتحان کنید: بعنوان مثال ویدیو با پخش زنده و انیمیشن.

 

مدت زمان پخش متفاوت

هنگامی که می‌خواهید فیلمهایی با مدت زمان پخش متنوع آپلود کنید، باید بین 15 و 30 ثانیه ویدیوهای خود را تنظیم کنید. شما می‌توانید از لحاظ فنی فیلمهای کوتاه آپلود کنید البته زمانی که تبلیغات شما در چند ثانیه ابتدایی فیلم نمایش داده می‌شود آپلود فیلم کوتاه توصیه نمی‌شود.

زمانی که ویدیوها را با مدت زمان پخش متفاوت آپلود می‌کنید در مکان بارگذاری تغییری ایجاد نمی‌شود، اما می‌تواند تستی برای سنجش کارایی بهتر تبلیغات شما باشد.

بهتر است بدانید که برای گیم و بازی، ویدیوی 15 ثانیه‌ای در کل بهتر عمل می‌کند، اما گوگل همواره به بارگذاری ویدیو با طول پخشهای متفاوت توصیه می‌کند.

برای بارگذاری در مکانهای دیگر تبلیغات در گوگل، باید تغییرات تأثیرگذاری در ویدیوهای خود ایجاد کنید. اگر نام تجاری و برندتان شناخته شده نیست، استفاده از ثانیه‌های اضافی برای معرفی برندتان می‌تواند در برقراری ارتباط بیشتر با کاربر به شما کمک کند.

هنگامی که ویدیوهای شما مدت طولانیتری پخش می‌شود، باید قدرت خود را حفظ کنید و به سرعت مشخص کنید که کاربران کدام نیازهایشان را با مراجعه به شما تأمین خواهند کرد.

 

پیام ویدیویی در راستای بهینه سازی کمپین شما (کمپین راه اندازی یا فعالیتهای درون برنامه‌ای)

هنگامی که شروع به تخصیص بودجه برای کمپین‌های فعالیت درون برنامه‌ای می‌کنید (بهینه سازی برای رویدادهای درون برنامه‌ای مانند رسیدن به سطح x، ثبت نام و غیره)، یادتون باشه چیزی که شما در نهایت می‌خواهید، دستیابی به کاربران جدید است که با برنامه‌ریزی دقیق میسر می‌شود.

به همین دلیل است که باید تبلیغات خود را با فعالیتهایی خلاق که مایل به انجام آنها هستید، تطبیق دهید. در مورد این مبحث در بخش ایده‌های متن تبلیغاتی صحبت کردیم. در مورد مزایا یا بخشهای مهیج خدمات و محصول خود صحبت کنید، تا بتوانید کاربران را جذب کنید.

آنچه تاکنون در خصوص آپلود انواع گزینه‌های مختلف گفتم، مخصوصا برای کمپینهای UAC بهینه سازی شده، برای رویدادهای درون برنامه‌ای هم در نظر گرفته شده، بهتر است از تمامی گزینه‌های روی میز خود تون کاملا استفاده کنید و از تمامی ترفندها و امکانات خود در راستای بهبود تبلیغات و جذب کاربر استفاده کنید.

 

طراحی تبلیغات با پخش یا عدم پخش صوت

گوگل تخمین می‌زند که 95% از تبلیغات یوتیوب در حالت پخش صدا، تماشا می‌شوند.

effective-video-ads-viewability-audibility-01-05-download-1024x576

 

بنابراین حتی اگر ویدیوی شما تنها در یوتیوب و در بخش نمایش ویدیوها قرار نمی‌گیه، به شدت توصیه می‌کنم که صدا را در ویدیوهای UAC خودتون لحاظ کنید. این امر باعث می‌شود تا تبلیغ شما بیشتر در ذهن کاربر باقی بماند و می‌تواند گزینه خوبی برای معرفی برند شما باشد.

هرگز کاربرانی  که می‌خواهند ویدیو را بدون صدا یا با صدای کم گوش دهند را فراموش نکنید. حد وسط را رعایت کنید. بنابراین همواره به این نکته توجه کنید که ویدیوی تبلیغاتی شما حتی در صورت عدم پخش صدا هم قابل فهم باشد. بعنوان مثال مانند تبلیغات فیس بوک از زیرنویس و یا کپی تبلیغات برای نمایش استفاده کنید. بنطر ترفند خوبیه…..!

 

نمایش نام برند خود در ابتدای تبلیغ

با وجود تمام تلاشهایی که برای حفظ کاربر می‌کنیم، کاربرانی هستند که ممکن است روی تبلیغ ویدیویی ما کلیک نکنند. زمانی می‌توانیم بگوییم که تبلیغ مون موفق است که هنوز بعد از گذشت 5 ثانیه کاربر در حال تماشای ویدیوی ما باشد.

به همین دلیل بهتر است که نام تجاری در اوایل ویدیو نشان داده شود. در نتیجه از نمایش برند خود در 5 ثانیه اول اطمینان حاصل کنید. شما می‌توانید نام برند را بعنوان آیکون اپلیکیشن خود نمایش دهید، همچنین برند خود را در حین معرفی محصول و برنامه خود می‌توانید نشان دهید.

 

استفاده خلاقانه از ابزار تبلیغاتی UAC برای بهینه سازی

هنگامی که اجرای کمپینهای تبلیغاتی خود را شروع می‌کنید، چه اتفاقی می‌افتد؟

اولا که شما باید زمان مشخصی را به کمپین تبلیغاتی خودتون اختصاص بدهید. مطمئنا برای موفقیت یک کمپین زمان کمتر از یک هفته، جوابگو نیست زیرا الگوریتم نیاز به زمان زیادی برای تنظیم و بهینه سازی دارد. (مخصوصا برای کمپینهای فعالیتهای درون برنامه‌ای)

طبق آمار بدست آمده، این الگوریتم حدود 2 هفته برای بازی‌های اندروید و 4 هفته برای بازهای IOS جهت نشان دادن CPI زمان لازم دارد. شما می‌توانید عملکرد داشته‌های تبلیغات خود را از طریق AD assets  در حساب کاربری گوگل‌تون پیگیری کنید.

 

YouTube-Analytics-Retention

در این بخش برای هر یک از داشته‌های تبلیغاتیتون در Ad assets دو نوع اطلاعات اصلی وجود خواهد داشت:

گروه نحوه علکرد: بهترین، خوب، بد، آموزشی.

اطلاعات تبدیل معمولی از قبیل تعداد کلیکها، نشان گذاری‌ها، نرخ کلیک نسبت به رتبه (CTR)، متوسط  CPC، هزینه، نرخ تبدیل و هزینه هر تبدیل.

هنگامی که می‌خواهید در مورد ایجاد تبلیغات خود تصمیم بگیرید باید به تمام جوانب توجه کنید: سیستمهای درج تبلیغات از نظر نوع عملکرد کاملا با یکدیگرمتفاوت هستند. به عنوان مثال یک ویدیو  می‌تواند در Admob یا یوتیوب نشان داده شود، این دو رسانه کاملا متفاوت با یکدیگر هستند، بنابراین شما  نمی‌توانید تنها CVR ها   یا CTR ها را جدا از هم مقایسه کنید.

بهتر است بدانید که عملکرد گوگل نشان می‌دهد که نسبت به سایر سیستمها کارایی بهتر و چرخه حیات بالاتری دارد.

این یعنی اینکه شما می‌توانید در سیستمهای تبلیغاتی مختلفی فعالیت کنید ولی یکی وجود دارد که نسبت به بقیه کارایی بهتری دارد و بقیه در سطح پایینتری قرار دارند. بنابراین تا زمانی که به محدوده‌ی 20 ویدیو نرسیدید، بخوبی از امکانات و سیستمهای تبلیغاتی بهره بگیرید.

هرچه تمرکز بیشتری بر نحوه عملکرد تبلیغاتی خود کنید، احساس بهتری از عملکرد شبکه تبلیغاتی خوتون دارید. برخی کمپینهای تبلیغاتی وقتی که از عملکرد خود راضی نیستند، بدون شک خودشان را از چرخه رقابت با سایر کمپینهای تبلیغاتی حذف می‌کنند.

متأسفانه شما نمی‌توانید متوجه شوید که تبلیغات ویدیویی شما کجا نمایش داده می‌شوند و عملکرد آن را در سیستمهای تبلیغاتی خوب بسنجید. (مثل یوتیوب و Admob)

با این وجود می‌توانید با بینشی که در امر تبلیغات بدست آورده اید پس از اجرای ویدیو خود، نحوه واکنش کاربران و ورودیها به سایت خود را دنبال کنید. بدین منظور باید ستونهایی برای داده های مربوط به تبدیل در قسمت گزارش عملکرد تبلیغات خود اضافه کنید برای این کار مسیر زیر را دنبال کنید:

Segment> conversions>conversion action

قبل از رجوع کامل به کمپینهای برنامه جهانی، اجرای تبلیغات ویدیویی گزینه خوبی برای شماست و حتما آنرا امتحان کنید.

شما می توانید قبل از اینکه UAC تنها راه انجام کمپینهای نصب اپلیکیشن موبایل باشد، کمپینهای تبلیغات ویدیویی را ایجاد کنید. با مراجعه به پارتنر خود، شما می‌توانید قبل سوئیچ کردن، کمپینهای یوتیوب خود را در UAC نگاه کنید. کافی است که  ردیاب یا کمپین خاص خود را که می‌خواهید پیگیری کنید باز کنید و از آنجا شناسه ویدیوی یوتیوب را پیدا کنید.

شناسه ویدیو یوتیوب را پیدا کنید و از یک پیوند یوتیوب استفاده کنید:

https://www.youtube.com/watch?v=XXXXXX

این روش به شما این امکان را می‌دهد تا بدانید کدام ویدیو مورد استفاده قرار گرفته است و بدین ترتیب بتوانید عملکرد خود یوتیوب را برای هر ویدیو نه تنها هنگام اجرا یا یک رویداد خاص بلکه برای بررسی کاربران فعال روزانه، کاربران فعال ماهانه و .. مقایسه کنید. در نتیجه چیزهای بیشتری در مورد بهینه سازی ویدیوی خود خواهید آموخت.

 

استفاده از آنالیزور یوتیوب (YouTube Analytics) برای بهینه سازی UAC

علاوه بر این واقعیت که نمی‌توانید اطلاعات کاملی برای پیگیری هر ویدیو دریافت کنید، گزینه‌ای که می‌توانید از آن برای جمع آوری اطلاعات استفاده کنید یوتیوب آنالیتیک یا همان آنالیزور یوتیوب است.

ویدیوهای جدید که به کمپینهای برنامه عمومی خود می‌افزایید، فیلمهای یوتیوب هستند. اگر شما آنها را بعنوان ویدیوهای لیست نشده آپلود کنید، می‌توانید شاخصهای تعامل مختلف را برای هر آگهی تجزیه و تحلیل کنید.

بعنوان مثال می‌توانید بقاء مخاطب را برای هر ویدیو مشاهده کنید و بفهمید کاربران چه زمانی از تبلیغات شما خارج می‌شوند: در ثانیه‌های اول فیلم یا بعد از آن.

 

YouTube-Analytics-Retention

دانستن اینکه بیشترین تعداد تماشای فیلم توسط کاربران چه میزان بوده است خیلی هیجان انگیز است ولی ممکن به نظر نمی رسد.

نتیجه گیری

تبلیغات راه اندازی برنامه به وضوح در حال تکامل است و بهتر است تبلیغاتتان را دنبال کنید تا ببینید بعد از دانلود برنامه چه اتفاقی رخ می‌دهد، این امر باعث می‌شود AEO فیسبوک و UAC گوگل بصورتی جذاب شکل بگیرد. اینطوری می‌توانید نحوه عملکرد خود را ارزیابی کنید.

بسیار مهم است که بدانید تبلیغات و محصولات شما کجا و چگونه نمایش داده می‌شوند، بنابراین می‌توانید در راستای بهبودعملکردشان، آنها را بهینه سازی کنید. درج گزینه‌های مختلف هنگام تولید ویدیوها، منجر به ایجاد ویژگیهایی جدید و خلاق در ویدیو می‌شود. با UAC ویدیوی شما می‌تواند در سرویس دهنده‌های زیر نمایش داده شود:

  • Admob
  • یوتیوب
  • تبلیفلت بومپر یوتیوب (همان تبلیغات چندثانیه‌ای ابتدای فیلم)
  • تبلیغات ویدیویی فروشگاه Google play (در بتا)

هنگامی که کمپینهای تبلیغاتی شما در حال اجرا هستند، بخش مهمی از بهینه سازی که شما باید بعنوان یک تبلیغ کننده انجام بدید، تجزیه و تحلیل گزارش عملکرد تبلیغات شما و البته به روز کردن تبلیغات براساس نحوه عملکردشان است. برای بهینه سازی ویدیو و تولید ویدیوهای آینده، مراجعه به آنالیزور یوتیوب می‌تواند در تولید تبلیغات بهتر به شما کمک کند.

چنان چه سوال بیشتری در این زمینه دارید می‌توانید با مشاورین ما در وی دیجیتال مارکتینگ در میان بگذارید. همچنین می‌توانید سوالات خود را برای ما ایمیل و یا در زیر همین مقاله پست کنید تا پاسخگوی شما باشیم.

حتما بخوانید: تبلیغات آنلاین خود را با متخصصین مورد تایید گوگل و فیس بوک انجام دهید

 

 

چقدر این پست مفید بود؟

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

اشتراک مقاله:

حسین افسان
حسین متخصص تبلیغات گوگل ماست و تجربه زیادی هم توی تبلیغات فیسبوک داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مقالات وی دیجیتال مارکتینگ

85. معرفی و بررسی اجمالی گوگل مرچند سنتر

گوگل مرچند سنتر یک ابزار تحلیل و مدیریت داده است که به کسب و کارها امکان می‌دهد اطلاعات متنوع خود را مرتب کرده و تحلیل کنند. این سرویس از ابزارهای مختلف برای تجزیه و تحلیل داده، پیش‌بینی الگوهای رفتاری و ارائه گزارشات جامع برای بهبود تصمیم‌گیری‌ها استفاده می‌کند. گوگل مرچند سنتر کسب و کارها را در بهره‌وری و بهبود عملکرد کمک می‌کند.

65. بررسی قسمت Conversions زیرشاخه Measurement و مدیریت و دسته‌بندی کانورژن‌ها

قسمت Conversions در بخش Measurement اکانت گوگل، به شما امکان می‌دهد تا تعداد تبدیل‌ها و اهداف کمپین‌هایتان را مدیریت و دسته‌بندی کنید. با این قابلیت، می‌توانید به صورت دقیق عملکرد تبلیغات خود را اندازه‌گیری کنید و کانورژن‌ها را بر اساس اهداف خاص دسته‌بندی کرده و عملکرد کمپین‌های گوگل خود را بهینه کنید.

59. آشنایی با گوگل تگ منیجر و آنالیتیکس و کاربرد در کمپین گوگل ادز

گوگل تگ منیجر و آنالیتیکس ابزارهایی هستند که به شما کمک می‌کنند تا ردیابی و تجزیه و تحلیل دقیقی از عملکرد کمپین‌های گوگل ادز داشته باشید. با این ابزارها، می‌توانید اطلاعات مهمی مانند ترافیک و رفتار کاربران را اندازه‌گیری کرده و بهینه‌سازی کمپین‌هایتان را بر اساس داده‌های به دست آمده انجام دهید. استفاده از این ابزارها از اهمیت بالایی برای بهبود عملکرد تبلیغات شما برخوردار است.