قوانین تبلیغات در اینستاگرام با تاکید بر محتوای غیرقابل قبول

قوانین تبلیغات در اینستاگرام با تاکید بر محتوای غیرقابل قبول

پیش از تولید محتوا برای تبلیغات در اینستاگرام حتماً این مطلب که در مورد قوانین تبلیغات در اینستاگرام با تاکید بر محتوای غیرقابل قبول را بخوانید.

علیرغم آنچه که ما گمان می‌کنیم، محتوای انتشار یافته در اینستاگرام و فیسبوک به شیوه‌های مختلف مورد بازبینی و بررسی قرار می‌گیرد و چنانچه بخشی از آن با قوانین همخوانی نداشته باشد، پاک شده و یا با هشدار محتوای نامتعارف به کاربران نمایش داده می‌شود.

این حساسیت برای محتوای تبلیغات در اینستاگرام و فیس‌بوک چندین برابر است به نحوی که کمپین‌های اسپانسر اینستاگرام براحتی Disapprove می‌شود و تنظیم‌کننده کمپین می‌بایست با ترفندهای مختلف و یا تعویض و تغییر تصاویر و کپشن‌ها، محتوای مطابق با قوانین فیسبوک ارائه دهد.

این امر برای برخی از کمپین‌های اسپانسر اینستاگرام و تبلیغات در فیس‌بوک مشتریان ما نیز اتفاق افتاده است بنابراین مناسب دیدیم که با انتشار اولین سری از قوانین تبلیغات در اینستاگرام با تاکید بر محتوای غیرقابل قبول، به کاربران برای تولید محتوای مناسب کمک کنیم.

حتما بخوانید: گزارش کمپین‌های تبلیغات در اینستاگرام

در بخش قوانین تبلیغات در اینستاگرام و فیس‌بوک به این ۲۵ مورد به عنوان محتوای ممنوعه اشاره شده است.

قوانین تبلیغات در اینستاگرام و فیس‌بوک

۱٫ استانداردهای جامعه:

تبلیغات نباید استانداردهای جامعه ما را زیر پا بگذارند. آگهی‌ها در اینستاگرام نباید دستورالعمل‌های اجتماعی اینستاگرام را نقض کنند.

۲٫ محصولات یا خدمات غیرقانونی:

تبلیعات نباید باعث تسهیل، ترویج یا تبلیغ محصولات و خدمات غیرقانونی شوند. تبلیغاتی که افراد زیر سن قانونی را هدف قرار میدهند، نباید محصولات، خدمات، محتوای نامناسب و یا گمراه کننده‌ای داشته باشند.

۳٫ اقدامات تبعیض آمیز:

تبلیغات نباید باعث ایجاد تبعیض و تشویق مانند تبعیض نژادی، قومیت، مذهب، سن، جنسیت، گرایش جنسی، منشا ملی، وضیعیت خانوادگی، معلولیت، وضعیت جسمی و ژنتیکی شوند.

۴٫ محصولات تنباکو:

تبلیغات نباید فروش یا استفاده از محصولات تنباکو و وسایل مرتبط را ترویج دهد.

۵٫ مواد مخدر و محصولات وابسته به مواد مخدر:

تبلیغات نباید باعث ترویج فروش یا استفاده از داروهای غیر قانونی یا تفریحی شود.

۶٫ مکمل های بی خطر:

تبلیغات نباید افراد را تشویق به فروش یا استفاده از مکمل های ناامن کند اما متاسفانه این امر به وضوح توسط فیس بوک قابل مشاهده است.

۷٫ سلاح، مهمات یا مواد منفجره:

تبلیغات نباید باعث ترویج فروش یا استفاده از سلاح، مهمات و یا مواد منفرجه شود. این خود شامل تبلیغ لوازم جانبی سلاح هم میشود.

۸٫ محصولات یا خدمات بزرگسالان:

تبلیغات نباید فروش یا استفاده از محصولات یا خدمات به افراد بالغ را بجز تبلیغ برای برنامه‌ریزی خانوادگی و جلوگیری از بارداری ترویج دهد. آگهی‌ها برای تبلیغ وسایل جلوگیری از بارداری باید بر روی ویژگی‌های پیش‌گیری از بارداری محصول تمرکز داشته باشند نه بر روی لذت های جنسی و یا افزایش جنسی . این تبلیغات باید افراد ۱۸ سال به بالا را هدف قرار دهد.

۹٫ محتوای بزرگسال:

تبلیغات نباید حاوی محتوایی برای افراد بالغ باشند. این آگهی‌ها شامل برهنگی، نمایش افراد در موقعیت‌های صریح یا تلقین آمیز و یا فعالیت‌هایی است که بیش از حد محرک یا تحریک‌کننده جنسی هستند.

۱۰٫ نقض حقوق شخص ثالث:

تبلیغات نباید حاوی مطالبی باشد که حقوق شخص ثالث را نقض کند که این آگهی ها خود شامل کپی رایت، علامت تجاری، حریم خصوصی و یا دیگر حقوق شخصی یا اختصاصی میشود. برای گزارش کردن محتوایی که احساس می‌کنید ممکن است حقوق شخصی شما را نقض کند، لطفا به مرکز کمک به اموال معنوی مراجعه کنید.

۱۱٫ محتوای حساس:

تبلیغات نباید حاوی محتوای شوک آور، مهیج، بی‌احترامی و یا خشونت آمیز باشند.

۱۲٫ ویژگی های شخصی:

تبلیغات نباید حاوی محتوای مدعی کننده و یا محتوایی که بر ویژگی‌های شخصی دلالت دارد، باشد. این تبلیغات شامل اظهارات مستقیم یا غیرمستقیم در مورد نژاد فرد، منشا قومی، مذهب، اعتقادات، سن، گرایش جنسی، وضعیت پزشکی، عضویت در یک اتحادیه کارگری و یا سابقه جنایی می‌شود.

۱۳٫ محتوای غلط یا گمراه کننده:

تبلیغات، صفحات فرود و شیوه‌های کسب‌وکار نباید حاوی محتوای فریبنده، کاذب و یا گمراه کننده از جمله ادعاهای فریبنده، پیشنهادها و یا روش‌های فریبنده باشد.

۱۴٫ محتوای بحث‌برانگیز یا متضاد:

تبلیغات در اینستاگرام نباید حاوی محتوایی باشد که مسائل سیاسی و اجتماعی بحث برانگیزی را برای اهداف تجاری سوق دهد.

۱۵٫ صفحه فرود غیر کاربردی:

تبلیغات در اینستاگرام نباید افراد را به صفحات فرود غیر کاربردی هدایت کند. این آگهی‌‌ها شامل محتوای صفحه اصلی هستند که از توانایی یک فرد برای دور شدن از صفحه تداخل ایجاد میکنند.

۱۶٫ تجهیزات نظارت:

تبلیغات، فروش کمپین های جاسوسی، ردیاب های تلفن همراه و یا دیگر تجهیزات نظارت مخفی را ترویج نمی‌کنند.

۱۷٫ دستور زبان و فساد:

تبلیغات در اینستاگرام نباید حاوی ناسزا و یا دستور زبان بد باشد. نمادها، اعداد و حروف باید به درستی بدون قصد دور زدن فرآیند بازبینی تبلیغ یا سیستم‌های دیگر مورد استفاده قرار گیرند.

۱۸٫ عملکرد نامطلوب:

تبلیغات نباید حاوی تصاویری باشد که عملکرد نامطلوبی را نشان دهد.

۱۹٫ سلامت شخصی:

تبلیغات در اینستاگرام نباید حاوی ” قبل و بعد ” تصویر و یا تصاویری باشد که حاوی نتایج غیر منتظره یا بعید هستند. محتوای تبلیغاتی نباید به منظور ارتقای رژیم، کاهش وزن و یا سایر محصولات مرتبط با سلامت، به معنای تلاش برای ایجاد درک منفی از افراد باشد. تبلیغاتی که برای سلامتی، تناسب اندام و یا کاهش وزن هستند باید افراد ۱۸ سال یا بالاتر را هدف قرار دهد.

۲۰٫ وام‌های Payday ، وجوه نقد و اوراق‌قرضه :

آگهی‌ها ممکن است باعث افزایش وام های خود، چک حقوقی، اوراق‌قرضه به قید وثیقه یا هر گونه وام‌های کوتاه‌ مدتی که برای پرداخت هزینه های شخصی تا زمان پرداخت بعدی آنها هزینه می شود را افزایش ندهد.

۲۱٫ بازاریابی چندسطحی:

تبلیغات فرصت های کسب درآمد باید به طور کامل مدل کسب‌وکار را توصیف کنند و نباید باعث ارتقا مدل‌های کسب‌وکار شوند چرا که جبران سریع برای سرمایه‌گذاری کوچک، از جمله فرصت‌های بازاریابی چند سطحی را ارائه می‌دهد.

۲۲٫ مزایده کوچک (پنی):

تبلیغات، مزایای پنی، مزایده یا سایر مدلهای تجاری مشابه را تبلیغ نمی‌کند.

۲۳٫ اسناد تقلبی:

تبلیغات در اینستاگرام، اسناد جعلی مانند مدارک جعلی، پاسپورت و یا مدارک مهاجرت را ترویج نمی‌دهد.

۲۴٫ کیفیت پایین یا محرمانه:

تبلیغات در اینستاگرام نباید حاوی مطالب منتهی به صفحات فرود خارجی باشند زیرا یک تجربه غیر منتظره را ارائه می‌دهند. این آگهی‌ها شامل موقعیت گمراه کننده تبلیغاتی است. مانند آگهی‌هایی مانند عناوین بسیار حساس و یا هدایت افراد برای پیاده کردن صفحاتی که حاوی حداقل محتوای اصلی و حداکثر محتوای آگهی با کیفیت پایین است.

۲۵٫ نرم افزار جاسوسی یا بدافزارها:

تبلیغات در اینستاگرام نباید حاوی نرم افزارهای جاسوسی، بدافزارها یا هر نرم‌افزاری باشد که منجر به یک تجربه غیر منتظره یا فریبنده شود. این خود شامل لینک هایی است که به سایت‌های حاوی این محصولات مرتبط می‌شود.

حتما بخوانید: پاسخ به پرسش‌های متداول درباره تبلیغات در اینستاگرام

چقدر این پست مفید بود؟

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 4

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

اشتراک مقاله:

حسین افسان
حسین متخصص تبلیغات گوگل ماست و تجربه زیادی هم توی تبلیغات فیسبوک داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مقالات وی دیجیتال مارکتینگ

85. معرفی و بررسی اجمالی گوگل مرچند سنتر

گوگل مرچند سنتر یک ابزار تحلیل و مدیریت داده است که به کسب و کارها امکان می‌دهد اطلاعات متنوع خود را مرتب کرده و تحلیل کنند. این سرویس از ابزارهای مختلف برای تجزیه و تحلیل داده، پیش‌بینی الگوهای رفتاری و ارائه گزارشات جامع برای بهبود تصمیم‌گیری‌ها استفاده می‌کند. گوگل مرچند سنتر کسب و کارها را در بهره‌وری و بهبود عملکرد کمک می‌کند.

65. بررسی قسمت Conversions زیرشاخه Measurement و مدیریت و دسته‌بندی کانورژن‌ها

قسمت Conversions در بخش Measurement اکانت گوگل، به شما امکان می‌دهد تا تعداد تبدیل‌ها و اهداف کمپین‌هایتان را مدیریت و دسته‌بندی کنید. با این قابلیت، می‌توانید به صورت دقیق عملکرد تبلیغات خود را اندازه‌گیری کنید و کانورژن‌ها را بر اساس اهداف خاص دسته‌بندی کرده و عملکرد کمپین‌های گوگل خود را بهینه کنید.

59. آشنایی با گوگل تگ منیجر و آنالیتیکس و کاربرد در کمپین گوگل ادز

گوگل تگ منیجر و آنالیتیکس ابزارهایی هستند که به شما کمک می‌کنند تا ردیابی و تجزیه و تحلیل دقیقی از عملکرد کمپین‌های گوگل ادز داشته باشید. با این ابزارها، می‌توانید اطلاعات مهمی مانند ترافیک و رفتار کاربران را اندازه‌گیری کرده و بهینه‌سازی کمپین‌هایتان را بر اساس داده‌های به دست آمده انجام دهید. استفاده از این ابزارها از اهمیت بالایی برای بهبود عملکرد تبلیغات شما برخوردار است.