چگونه مدرک گوگل ادوردز خود را طی دو روز دریافت کنیم؟

چگونه مدرک گوگل ادوردز خود را طی دو روز دریافت کنیم؟

آیا شما هم به دنبال دریافت مدرک گوگل ادوردز هستید؟ شاید نمی‌دانید که دریافت مجوز تبلیغات گوگل ادوردز چقدر مهم است؟! بیایید با هم نکاتی را مرور کنیم تا بهتر به این موضوع پی ببریم:

 

  • در سال 2015 ، صنعت تبلیغات دیجیتال 153 میلیارد دلار درآمد کسب کرد و گوگل 67 میلیارد این درآمد را به خود اختصاص داد.
  • کارشناسان انتظار دارند که این صنعت تا سال 2020 با افزایش 69 درصدی به 260 میلیارد دلار درآمد برسد.

 

اکنون زمان بسیار خوبی برای اخذ گواهینامه  گوگل ادز است!

دوره‌های آموزشی متعددی در حوزه گوگل ادز با فیمت‌گذاری‌هایی نزدیک به 500 دلار در دسترس هستند. اما شما تنها با مطالعه این پست متوجه خواهید شد که می‌توانید در سریعترین زمان و بدون صرف هزینه مجوز گوگل ادوردز را دریافت کنید.

شاید فکر کنید که چرا باید این نکات را دنبال کنید یا پست ما را بخوانید! خیلی از افراد هستند که قبل از شروع مطالعه در آزمونهای گوگل ادوردز، هیچ ذهنیتی در مورد آن ندارند.

بعنوان یک کارشناس گوگل ادز در تیم موفق وی دیجیتال مارکتینگ، سعی بر این امر دارم که منابع کاملی را در اختیارتان قرار دهم تا بتوانید با مطالعه آنها مدرک گوگل ادز خود را تنها در دو روز بگیرید! البته بهتر است بدانید که دریافت این مدرک در دو روز کار ساده ای هم نیست. ولی ما نکات و منابعی را با شما به اشتراک می‌گذاریم تا این مهم برایتان میسر شود.

 

ابزار مورد نیاز برای شروع کار

 

برای شروع ، به موارد زیر نیاز دارید:

 

  • رایانه (استفاده از دو مانیتور خوب است ولی ضروری هم نیست)

 

  • اینترنت

 

  • نوت بوک

 

  • ابزار نوشتاری

 

  • کافئین برای رفع خستگی و افزایش کارایی. البته ما چای سبز را بیشتر توصیه می‌کنیم.

 

 

بررسی اجمالی آزمون گوگل ادوردز

 

گرفتن گواهینامه گوگل ادوردز به سه مرحله اساسی نیاز دارد:

 

  1. برای دریافت یک حساب کاربری پارتنر گوگل ثبت نام کنید.

 

  1. آزمون اساسنامه گوگل اوردز را با نمره 80% به بالا پشت سر بگذارید. (این آزمون دارای 100 سوأل است با محدودیت زمانی 120 دقیقه برای پاسخگویی)

 

  1. یکی از پنج آزمون دیگر گوگل ادوردز را با نمره 80٪ یا بالاتر پاس کنید. شاید کنجکاو باشید این پنج آزمون را بشناسید:

 

  • تبلیغات جستجو (100 سوال ، محدودیت زمانی 120 دقیقه)

 

  • تبلیغات نمایشی و بنری (100 سوال ، محدودیت زمانی 120 دقیقه)

 

  • تبلیغات ویدیویی (74 سؤال ، محدودیت زمانی 90 دقیقه ای)

 

  • تبلیغات شاپینگ (60 سؤال ، محدودیت زمانی 90 دقیقه)

 

  • تبلیغات موبایل (70 سؤال ، محدودیت زمانی 90 دقیقه ای)

 

مرحله اول باید بیش از ده دقیقه طول نکشد. دو مرحله بعدی، به زمان بیشتری نیاز دارند.

 

آمادگی برای آزمون گوگل ادز

بیایید با هم شروع کنیم! برای آمادگی در آزمون اساسنامه گوگل ادز، بهتر است درباره اساسنامه گوگل ادوردز اطلاعات کافی بدست آورید.

 

مطالعه ماژول اول با عنوان “درک ارزش تبلیغات آنلاین” درک کلی از نحوه کار گوگل ادوردز را به شما ارائه می‌دهد.

با مطالعه اساسنامه گوگل ادوردز و البته این ماژول درک ابتدایی از گوگل ادز بدست آورده‌اید.

هنگامی که ماژول های بعدی را مطالعه می‌کنید، با استفاده از نوت بوک خود نکاتهای مهم را یادداشت کنید چرا که می‌توانید در طول تست به آنها مراجعه کنید. طبق مطالعات دانشگاه پرینستون، یادداشتهای دستنویس به شما امکان می‌دهد تا اطلاعات را بهتر حفظ کنید. گرفتن عکس از بخش نکات هنگام مطالعه نیز می تواند مفید باشد.

 

منابع دیگر برای آزمون مدرک گوگل

 

پس از اتمام راهنمای مطالعه آزمون اساسنامه گوگل ادز، این منابع فوق العاده مفید گوگل را حتما امتحان کنید.

یکی از این منابع “راهنمای بازاریابی در گوگل اوردز” از AdHawk است. تیم AdHawk توانستهاند بخوبی تمامی اطلاعات مربوط به تبلیغات گوگل ادز را پوشش دهند. از دیگر منابع AdHawk می‌توان به راهنمای کامل افزونه‌های تبلیغات گوگل ادز و واژه نامه کامل گوگل ادز اشاره کرد.

 

آمادگی برای آزمون دوم

تا کنون درباره دریافت اساسنامه گوگل ادز صحبت کردیم، اگر همچنان علاقمند به دریافت گواهینامه گوگل ادز هستید، بهتر است خود را برای آزمون دوم گوگل آماده کنید، همانطور که پیش از این گفتیم این آزمون می‌تواند یکی از موارد زیر باشد:

 

  • تبلیغات جستجو

 

  • تبلیغات نمایشی

 

  • تبلیغات ویدیویی

 

  • تبلیغات شاپینگ

 

  • تبلیغات موبایل

 

شاید انتخاب آزمون تبلیغات جستجو خوب باشد پرا که هنگام مطالعه اساسنامه گوگل مقدار قابل توجهی از اطلاعات مربوط به این آزمون را پوشش داده‌اید. البته شما آزادید تا هر یک از آزمونها را تمایل داشتید برگزینید. ما در این مقاله قصد داریم شما را در این مسیر راهنمایی کنیم و تصمیم نهایی بر دوش شما خواهد بود.

 

شاید الان به نوشیدن مقداری قهوه یا چای نیاز باشد تا کمی خستگی در کنید. راهنمای مطالعه درباره تبلیغات جستجو را در گوگل مطالعه کنید و این بار هم مانند مطالعه اساسنامه گوگل، نکات را یادداشت برداری کنید. درست است اطلاعات زیادی برای نکته برداری جلوی خود دارید. همانطور که گفتیم دستیابی به این مدرک کار ساده‌ای نیست، آن هم در دو روز.

برخی از نکات مهم:

از حفظ کردم مطالب بپرهیزید. تلاش برای بخاطر سپردن همه این اطلاعات در این مدت کوتاه فاجعه است. در عوض ، سعی کنید مطالب را به صورت مفهومی و نحوه کاربرد آنها برای یک کمپین جستجوی واقعی درک کنید.

از پرداختن به مطالبی که پیش از این در اساسنامه گوگل مطالعه کردید بیم نداشته باشید! مقدار قابل توجهی از اطلاعات را بدین صورت در طی مطالعه خود خواهید دید.

فکر می‌کنید در مرحله‌ای هستید که روی تبلیغات گوگل تسلط دارید؟ اگر حس خشتگی ندارید، بهتر است با چند آزمون خود را تست کنید.

 

 

آزمونها را تمرین کنید

 

آزمونهای تمرینی به شما کمک می‌کند تا ببینید که چه مقدار از مطالبی را که می‌دانید در واقعیت کاربردی است. به نظرم آزمونهای عملی برای نشان دادن موارد زیر مفید است: 1. من به چه جنبه هایی از ادوردز نیاز داشتم تا به درک بهتر توجه کنم. 2- نحوه سؤال در آزمون چگونه فرم بندی و قالب بندی می‌شود. در اینجا برخی از آزمونهای عملی که به نظرم مفید است برایتان عنوان می‌کنم:

 

iPassExam: در حالی که دوره کامل این آزمون هزینه دارد، یک آزمون رایگان کلی از گوگل ادز و 40 سؤال از آزمون را ارائه می‌دهد.

 

GyaniAkash: این آزمون شامل 50 سوال است. سوالات مفید هستند، اما بعضی اوقات جملات مشخص نیست ، برخی از پاسخها نادرست هستند و سوالات “تبلیغ کننده” را با عنوان “او” خطاب می‌کند.

 

 

مقدمات نهایی

آزمونهای تمرینی‌تان تموم شده است؟ بسیار عالی. شما تقریباً در نفطه‌ای هستید که فقط باید مقدمات نهایی را آماده کنید.  من به شدت توصیه می‌‎کنم در طول امتحانات از دو مانیتور یا دو رایانه استفاده کنید (اگر فقط یک مانیتور یا رایانه دارید نگران نباشید – هنوز هم شرایطتان خوب خواهد بود). این رویکرد به شما امکان می‌دهد بدون هدر دادن وقت زیاد، به جستجوی هرگونه اصطلاح یا مفاهیمی بپردازید که نمی‌توانید به یاد بیاورید. البته مراقب باشید که بخاطر کندی اینترنت، زمان زیادی را برای پاسخ به یک سوأل صرف نکنید. همچنین توصیه می کنیم نسخه های PDF راهنمای مطالعه آزمون اساسنامه و راهنمای مطالعه امتحان مورد نظر خود را بعنوان مرجع پیشروی خود باز نگهدارید.

 

حتماً از قبل به حمام بروید (و در صورت گرسنگی یک میان وعده میل کنید)! شما نمی‌توانید حین آزمون مکث کنید، بنابراین پس از تصمیم گیری برای شروع آزمون، باید برای 120 دقیقه زمان  آزمون آماده باشید. در صورتی که شما نیز در حال شرکت در آزمون تبلیغات جستجو هستید، توصیه می‌کنیم کمی پس از اتمام امتحان اساسنامه، آزمون را شروع کنید. مطمئنا نمی خواهید چیزی را فراموش کنید!

 

 

برگزاری آزمونها

 

وقت درخشیدن شماست! اگر با جدیت برای آزمون مدرک گوگل آماده شده اید، اکنون زمان مناسبی برای شماست تا بهترین را برای خود رقم بزنید.

آیا شما هر دو آزمون را گذراندید؟ تبریک می گویم! شما اکنون به طور رسمی گواهینامه گوگل ادز را تأیید کرده‌اید. همه چیز خوب بنظر می‌رسد، مگر نه؟ اینکه برنامه بعدی شما چه خواهد بود آیا تمیل به تشکیل کمپین ادوردز خود داردی، یا می‌واهید با تخصص خود بهترین کارایی را در بازار داشته باشید و دنیای تبلیغات را تسخیر کنید، همه نیاز به کمی تءمل، برنامه ریزی و اهداف تعیین شده دارد تا بهترین عملکر خود را ارائه دهید.

 

 

 

چقدر این پست مفید بود؟

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

اشتراک مقاله:

حسین افسان
حسین متخصص تبلیغات گوگل ماست و تجربه زیادی هم توی تبلیغات فیسبوک داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مقالات وی دیجیتال مارکتینگ

99. آشنایی با کامیونیتی گوگل ادز و امکان پرسش و پاسخ

کامیونیتی گوگل ادز محیطی است که به کاربران امکان می‌دهد، تا اطلاعات و تجارب خود در زمینه تبلیغات را به اشتراک بگذارند و از دیگران سوالات خود را مطرح کنند. در این محیط می‌توانید از تجربیات دیگران بهره‌مند شده و سوالات خود را مطرح کنید تا جواب‌های کاربردی برای بهبود استراتژی تبلیغاتی‌تان در گوگل ادز بدست آورید.

98. بررسی گزینه های Pagespeed Insight برای افزایش سرعت صفحه و کم کردن هزینه گوگل ادز

Pagespeed Insight یک ابزار قدرتمند است که به شما کمک می‌کند سرعت بارگذاری صفحات وبتان را ارتقاء داده و همچنین هزینه‌های تبلیغات در گوگل ادز را کاهش دهید. با استفاده از این ابزار، می‌توانید به بهبود عملکرد وب‌سایت خود پرداخته تا تجربه کاربری بهتری داشته باشید و در عین حال، هزینه تبلیغات خود را به حداقل برسانید.

97. آموزش اجمالی UX در گوگل ادز

در گوگل ادز، UX یا تجربه کاربری، به بهبود رابطه بین مخاطبان و تبلیغات اختصاص دارد. این فرآیند شامل طراحی صفحات کاربری جذاب و بهینه، بهبود تجربه مشاهده تبلیغات و ارتقاء کیفیت کلی تجربه کاربری در تبلیغات گوگل است. تمرکز بر UX به کاربران کمک می‌کند تا با تبلیغات بهتر ارتباط برقرار کنند و به شرکت‌ها در دستیابی به اهداف تبلیغاتی کمک می‌کند.