پنج نمونه از کمپین‌های تبلیغات در گوگل

کمپین‌های تبلیغات در گوگل

اگر خاطرتان باشد در ابتدا بسیاری از ما گوگل را مرجعی برای پاسخگویی به سوألاتمان می‌شناختیم. در گوگل جستجو می‌کردیم و سوألات خود را مطرح می‌کردیم و با اشتیاق وصف‌ناپذیری از مطالبی که می‌خواندیم لذت می‌بردیم. به مرور زمان نوع استفاده از گوگل تغییر کرد و چهره دیگری از گوگل برای ما نمایان شد. اکنون می‌دانیم که می‌توانیم بعنوان یک تبلیغ کننده، کسب و کار خود را در گوگل تبلیغ کنیم و با استفاده از تبلیغات در گوگل با بودجه‌ها و PPCهای مختلفی تبلیغ کنیم. اگر درست خاطرم باشد گوگل ادوردز اولین بار در اکتبر 2000 شروع به کار کرد و تبلیغاتش بیشتر روی جستجوی گوگل و پس از آن روی سایت‌های تبلیغاتی شکل گرفت.

در اصل توسط تبلیغات در گوگل از مشتریان هزینه ماهانه دریافت می‌شد تا کمپین‌های تبلیغاتی خود را در گوگل ایجاد و مدیریت کنند. به مرور وقتی گوگل رشد پیدا کرد، به تبلیغ‌کنندگان خود اجازه داد تبلیغات سفارشی ایجاد کنند و تنظیمات گوگل را متناسب با کسب‌و‌کار خود بهینه‌سازی کنند.

گوگل ادوردز روی سیستم‌‌عامل‌های مختلف به‌درستی عمل می‌کند، فناوری مدرن و کاربران اینترنت را مدنظر قرار می‌دهد و به آن‌ها این اجازه می‌دهد میزان بودجه‌ای که برای تبلیغات خود در نظر دارند انتخاب کنند.

خیلی جالب است اگر بدانید که حداقل 95درصد از درآمد کلان گوگل از تبلیغات حاصل می‌شود و با بیش از 86درصد مصرف‌کننده اینترنت، ادوردز یک سرمایه‌گذاری بزرگ برای هر کسب‌و‌کار به شمار می‌آید.

اگر بخواهید در فروش محصولات خاص از طریق پلتفرم خرید گوگل سرمایه‌گذاری کنید یا خدمات خود را به افرادی بدهید که در جستجوی کلمات کلیدی‌ پرجستجو در گوگل برای کسب‌و‌کار شما هستند، بالاخره یک فرمت تبلیغاتی برای هر شرکت وجود دارد. ادودرز یک ابزار قابل تنظیم است که به تبلیغ کنندگان اجازه می‌دهد به‌طور مستقیم روی تبلیغات نظارت داشته باشند و کاربران مدنظر خود را هدف قرار دهند و از شبکه عظیم وب‌سایت‌ها برای به‌دست‌آوردن حداکثر بازدید و تبدیل برای کسب‌وکار خود استفاده کنند.

حتماً بخوانید: تبلیغ در گوگل یکی از مؤثرترین روش‌های دیجیتال مارکتینگ

هدف از این مقاله بررسی چند نوع از تبلیغات موجود در گوگل است که برای کسب‌و‌کار شما مفید خواهد بود. این‌گونه شما خواهید فهمید که تبلیغ کسب‌و‌کارتان در گوگل چگونه است.

میزان جستجو در گوگل (Google Search) چقدر است؟

به‌طور متوسط در هر ثانیه بیش از 63,000 کاربر از جستجوی گوگل استفاده می‌کنند. تبلیغات در نتایج جستجوی گوگل باعث می‌شود شغل و محصولات یا خدمات شما به‌صورت گسترده‌تری توسط کاربران دیده شود و از طرفی تبلیغات شما براساس کلمات کلیدی که انتخاب کرده‌اید، ظاهر خواهند شد.

تبلیغ‌کنندگان می‌توانند کمپینی برای کسب‌‌و‌کار خود ایجاد کنند تا روی مقوله‌های مختلف کلمه کلیدی تمرکز کنند. برای مثال، یک شرکت طراحی وب می‌تواند از کلمات کلیدی طراحی وب، سئو و بازاریابی رسانه‌های اجتماعی استفاده کند که برای هرکدام فرمت تبلیغاتی‌ متفاوتی نوشته شده است.

راه‌هایی برای تبلیغات جستجوی گوگل ادوردز:

برای اینکه بتوانید درک بهتری از نحوه نمایش تبلیغات در نتایج جستجوی گوگل به دست آورید و با پلتفرم‌های مختلف تبلیغاتی آشنا شوید، نمونه‌هایی از تبلیغات گوگل را با هم دنبال می‌کنیم تا بییشتر با این پلتفرم آشنا شویم.

حتماً بخوانید: ۸ نمونه از بهترین تبلیغات گوگل و دلیل موفقیت آن‌ها

افزونه کال اوت (callout): این افزونه در تبلیغات گوگل ادوردز به شما امکان می‌دهد بتوانید اطلاعات بیشتری از محصول خود را در تبلیغ بگنجانید. بهتر است به این نکته توجه کنید که نقاط قوت محصول خود را در تبلیغات قرار دهید تا بازدهی خوبی به دست آوردید. افزونه کال اوت به شما کمک می‌کند اطلاعات ارزشمندی را به کاربر نشان دهید.

شما می‌توانید چهار افزونه کال اوت را به تبلیغات گوگل ادوردز خود اضافه کنید. در هر بخش حداکثر 25 کاراکتر می‌توانید استفاده کنید و برای نمایش پیشنهاد منحصر‌به‌فرد فروش شما گزینه مناسبی است. بدون اینکه هزینه اضافه‌ای برای این افزونه پرداخت کنید می‌توانید تبلیغات تأثیرگذارتری ایجاد کنید.

 

campagne-adwords1

افزونه لینک سایت (Sitelink): اگرچه تبلیغ شما به صفحه‌ای که در آن تبلیغ می‌کنید لینک داده می‌شود، بهتر است لینک‌های اضافی را در قسمت اصلی متن اضافه کنید. این کار به افزایش بازدید تبلیغات توسط کاربر و میزان تعامل آن با کسب‌و‌کار شما کمک خواهد کرد.

campagne-adwords2

افزونه  Call: برای تشویق کاربران به تماس با کسب‌و‌کارتان و همچنین کلیک روی وب‌سایتتان، می‌توانید یک شماره‌ تلفن به تبلیغ خود اضافه کنید. برای کاربرانی که تبلیغ شما را روی گوشی هوشمند می‌بینند، شماره تماس قابل کلیک کردن خواهد بود. با یک کلیک ساده می‌توانند با کسب‌و‌کار شما تماس بگیرند.

campagne-adwords3

کلمات کلیدی منفی: با تبلیغات جستجو شما می‌توانید هنگامی که فردی یک کلید واژه خاص را جستجو می‌کند، تبلیغ خود را راه‌اندازی کنید. با‌این‌حال، بسته به نوع تطبیق کلیدواژه تنظیم‌شده، تبلیغ گاهی می‌تواند در جستجوهای بی‌مورد نشان داده شود. برای مثال کلمه کلیدی شما ممکن است کلمه عینک باشد. هنگامی که کاربر کلمه عینک آفتابی را جستجو می‌کند، تبلیغ شما به وی نشان داده می‌شود.
توجه کنید که شرایط جستجوی حساب خود را باید به‌طور منظم بررسی کنید تا ببینید چه چیزی باعث بازدید آن‌ها شده‌ است و هرگونه ارتباط بی‌ربط به فهرست کلمات کلیدی منفی را حذف کنید.

تنظیمات قیمت: یکی از نکات مثبت تبلیغات آنلاین این است که هزینه‌های تبلیغات قابل تنظیم است. مثال خوبی که برای آن می‌توان زد، پیشنهاد قیمت است. ابزاری که به شما اجازه می‌دهد پیشنهادهای خود را براساس ویژگی‌های خاص تغییر دهید. اگر متوجه شده‌ باشید، تبلیغ شما بین ساعت 9 صبح تا 5 بعد‌از‌ظهر بهتر عمل می‌کند. می‌توانید قانونی ایجاد کنید که پیشنهادهای شما با ضریب یک درصد برای جذب کاربر در آن ساعات افزایش پیدا کند. تنظیمات پیشنهاد‌شده را می‌توان براساس دستگاه، مکان و زمان ویرایش کرد. ضمناً برای آشنایی بیشتر مقاله زیر را مطالعه کنید.

حتماً بخوانید: افزونه‌های تبلیغاتی گوگل ادوردز

 

فروشگاه گوگل Google Shopping

فروشگاه گوگل ابزاری خوب برای تبلیغ‌کنندگانی است که وب‌سایت فروش اینترنتی دارند. همان‌گونه که یک فعالیت جستجو می‌تواند برای تبلیغ در یک وب‌سایت و ارائه پیشنهاد ویژه استفاده شود، یک کمپین فروش هم می‌تواند هر محصول را بدون اینکه مجبور باشد برای همه محصولات «کلمات کلیدی» تنظیم کند به‌صورت جداگانه تبلیغ کند. شما می‌توانید با ارائه تنها یکی از صدها محصول خود در فروشگاه گوگل و با تعیین قیمت روزانه و CPC، آن را در پلتفرم فروشگاه گوگل نمایش دهید و حتی ممکن است برخی از محصولات شما در نتایج حستجو به‌صورت زیر ظاهر شود:

campagne-adwords4

قیمت محصولات شما در پلتفرم فروشگاه گوگل با دیگر بازرگانان مقایسه می‌شود. همچنین به کاربران این امکان را می‌دهد تا محصولات را براساس قیمت و صفات خاص دیگر فیلتر کنند.

برای اینکه محصول شما در رقابت با دیگر محصولات پیروز شود، می‌توانید یک برچسب تبلیغاتی به محصول خود اضافه کنید. اگر یک کد تخفیف در وب‌سایت خود دارید، این آپشن می‌تواند در فروشگاه گوگل نمایش داده شود و مشتریان زیادی را به خود جذب کند تا از آن برای رسیدن به هزینه دلخواه خود تا حد ممکن استفاده کنند.

campagne-adwords5

تبلیغات ویدئویی (Video Advertising) در یوتیوب

در نوامبر سال 2006، گوگل یوتیوب را بیش از 1.6میلیارد دلار خرید که این خود باعث دیده‌شدن سایت گوگل به شکل تجاری در بین کاربران شد. این تغییر در YouTube فرصت‌های بزرگی را برای تبلیغ‌کنندگان ایجاد کرد. وب‌سایت یوتیوب در حال حاضر انواع مختلفی از فرمت‌های تبلیغاتی را ارائه می‌دهد. این فرمت‌ها عبارت است از:

  • تبلیغات درون‌جریان (TrueView in-stream ads): نوعی تبلیغ ویدئویی است که قبل از پخش ویدئو، در طول زمان پخش ویدئو و بعد از پخش ویدئوهای یوتیوب دیده می‌شود و پس از پنج ثانیه کاربران می‌توانند آن را رد کنند. این برنامه همچنین می‌تواند روی ویدئوهایی در سایت‌های پارتنر گوگل ظاهر شود.
  • تبلیغات یابنده ویدئو (TrueView video discovery ads): به‌جای اینکه تبلیغ ویدئویی خود را به‌صورت خودکار به کاربران نشان دهید، می‌توانید یک آگهی اکتشاف ایجاد کنید که هدف از این تبلیغ به‌دست‌آوردن بازدید‌کننده بیشتر است. این تبلیغ درباره نتایج جستجوی یوتیوب، در کنار ویدئوهای مربوط به یوتیوب و صفحه خانگی سایت یوتیوب نشان داده می‌شود و زمانی هزینه به آگهی‌دهندگان پرداخت می‌شود که بازدیدکنندگان روی تبلیغ کلیک کنند. این یکی از مؤثرترین روش‌های تبلیغات در گوگل است.
  • تبلیغات Bumper: مشابه با فرمت تبلیغ در جریان ویدئوست که تبلیغ شما قبل، در طول زمان پخش ویدئو و یا بعد از ویدئو نمایش داده می‌شود؛ اما حداکثر تبلیغ شش ثانیه است و بازدیدکنندگان نمی‌توانند آن را رد کنند. این تبلیغ مناسب یک پیام تبلیغاتی کوتاه و گیراست.

حتماً بخوانید: راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغات ویدئویی در یوتیوب

 تبلیغات موبایلی (Mobile Advertising):

جستجوهای موتور جستجوی گوگل روی موبایل در چندین کشور در سراسر جهان از جستجوی دسکتاب پیشی گرفته است و گوگل با ایجاد فرمت‌های تبلیغاتی جدیدی به نام تبلیغات موبایلی (تبلیغاتی مخصوص کاربران تلفن‌های هوشمند) قدمی نو در عرصه تبلیغات برداشت. کما اینکه تبلیغات در گوگل در ایران نیز متأثر از این تغییر بزرگ در روند رفتار کاربران است.

برخی فرمت‌های تبلیغاتی موبایلی:

  • کمپین‌های اپلیکیشن فراگیر (Universal App campaigns): در نوامبر 2017، کمپین‌های اپلیکیشن فراگیر تنها راه تبلیغ برنامه‌های کاربردی تلفن همراه از طریق گوگل ادوردز بودند. فرمت جدید تبلیغاتی بینندگان را به دانلود و نصب برنامه‌ها برای نمایش در شبکه جستجو، فروشگاه گوگل پلی و یوتیوب تشویق می‌کند. کمپین تبلیغاتی برای ایجاد دانلود بیشتر یا تشویق برای انجام خدمات درون‌برنامه‌ای و فرایند تنظیم آن، بیشتر از دیگر انواع تبلیغات ادوردز در موبایل کارآمد است. تمام تبلیغاتی که انجام باید داد این است که مقداری متن و یک پیشنهاد ویژه تهیه کنید. گوگل بقیه کارها را انجام می‌دهد. گوگل چند ترکیب تبلیغاتی ایجاد می‌کند و آن‌هایی که بیشترین تأثیر را دارند، اجرا می‌شوند.
  • تبلیغات تماسی Call-only ads: تبلیغات موبایل فقط شبیه تبلیغات متنی هستند و در شبکه جستجو ظاهر می‌شوند. همانند تبلیغات متنی، آن‌ها به URL، نام تجاری و دو خط از متن تبلیغاتی نیاز دارند. اما این عنوان تبلیغ با یک شماره‌ تلفن جایگزین می‌شود که جستجوگران را تشویق می‌کند به‌جای بازدید از وب‌سایت شما، با کسب‌و‌کار شما تماس بگیرند.

نمایش تبلیغات (Display Advertising)

شبکه نمایش گوگل انتخاب گسترده‌ای از وب‌سایت‌هایی است که تبلیغ از طریق ادوردز را می‌پذیرند و به تبلیغ‌کنندگان اجازه می‌دهد کسب‌‌و‌کار خود را با فرمت‌های مختلفی تبلیغ کنند:

تبلیغات متنی (Text ads): تبلیغات در قالب یک متن در شبکه جستجو یکسان هستند، اما در شبکه وب‌سایت‌های همکار نمایش داده می‌شوند.

تبلیغات تصویری (Image ads): این تبلیغ بسیار چشمگیر است و به شما این امکان را می‌دهد که از تصاویر روی شبکه نمایش استفاده کنید تا افراد بتوانند از آن طریق روی وب‌سایت شما کلیک کنند.

تبلیغات رسانه‌ای غنی (Rich media ads): تبلیغات رسانه‌های غنی شبیه تبلیغات تصویری است. با این تفاوت که از عناصر و انیمیشن‌های تعاملی استفاده می‌کنند که باعث جذابیت بیشتر تبلیغ خواهد شد.

تبلیغات ویدئویی (Video ads): این نوع تبلیغ شبیه تبلیغ رسانه غنی است؛ اما در تبلیغات ویدئویی می‌توان یک ویدئو را به‌طور مستقیم پخش کرد.

در‌حالی‌که در شبکه جستجو، تبلیغ‌کنندگان از روی کلمات کلیدی پیشنهاد می‌دهند که تبلیغشان کجا ظاهر شود، شبکه نمایش بسیار متفاوت عمل می‌کند و تبلیغ‌کنندگان دارای انتخابی از نوع هدف‌گیری هستند:

هدف‌قراردادن محتوا (Contextual targeting): با انتخاب کلمات کلیدی، هدف ما وب‌سایت‌هایی هستند که به کسب‌و‌کار شما مرتبط است. این یعنی افراد تبلیغ شما را هنگام خواندن درباره محصول یا خدمات شما می‌بینند.

هدفگیری مکان نمایش (Placement targeting): این کار به تبلیغ‌کنندگان اجازه می‌دهد تا سایت‌های خاصی را برای نمایش‌دادن تبلیغاتشان انتخاب کنند.

بازاریابی مجدد (Remarketing): فقط برای شبکه نمایش اعمال نمی‌شود، بلکه در صفحه نمایش، شما می‌توانید کسب‌وکار خود را برای افرادی تبلیغ کنید که قبلاً از وب‌سایت شما بازدید کرده‌اند.

موضوع هدف (Topic targeting): به شما این امکان را می‌دهد که وب‌سایت‌هایی را انتخاب کنید که به تبلیغ کسب‌وکار شما مربوط می‌شود تا آگهی‌های شما را نمایش دهند.

هدفگیری جمعیتی/ جغرافیایی و زبان (Demographic/Geographic & Language targeting): اگر تبلیغ شما به مخاطبان خاص نیاز داشته باشد، می‌تواند برای هدف‌قرار‌دادن مردم براساس سن، جنسیت، مکان و زبان تنظیم شود.

فکر می‌کنم تا اینجا به‌خوبی با انواع تبلیغات در گوگل ادوردز و همین‌طور تبلیغات موبایلی آشنا شده باشید. اگر می‌خواهید بیشتر درباره نحوه تبلیغات در گوگل ادوردز آشنا شوید، هم می‌توانید پست‌های مرتبط را بخوانید و هم از مشاوران مجرب ما در وی دیجیتال مارکتینگ بهره ببرید.

تبلیغات در گوگل موفق را با وی دیجیتال مارکتینگ تجربه کنید

 

چقدر این پست مفید بود؟

میانگین امتیاز 4.5 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

اشتراک مقاله:

حسین افسان
حسین متخصص تبلیغات گوگل ماست و تجربه زیادی هم توی تبلیغات فیسبوک داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مقالات وی دیجیتال مارکتینگ

99. آشنایی با کامیونیتی گوگل ادز و امکان پرسش و پاسخ

کامیونیتی گوگل ادز محیطی است که به کاربران امکان می‌دهد، تا اطلاعات و تجارب خود در زمینه تبلیغات را به اشتراک بگذارند و از دیگران سوالات خود را مطرح کنند. در این محیط می‌توانید از تجربیات دیگران بهره‌مند شده و سوالات خود را مطرح کنید تا جواب‌های کاربردی برای بهبود استراتژی تبلیغاتی‌تان در گوگل ادز بدست آورید.

98. بررسی گزینه های Pagespeed Insight برای افزایش سرعت صفحه و کم کردن هزینه گوگل ادز

Pagespeed Insight یک ابزار قدرتمند است که به شما کمک می‌کند سرعت بارگذاری صفحات وبتان را ارتقاء داده و همچنین هزینه‌های تبلیغات در گوگل ادز را کاهش دهید. با استفاده از این ابزار، می‌توانید به بهبود عملکرد وب‌سایت خود پرداخته تا تجربه کاربری بهتری داشته باشید و در عین حال، هزینه تبلیغات خود را به حداقل برسانید.

97. آموزش اجمالی UX در گوگل ادز

در گوگل ادز، UX یا تجربه کاربری، به بهبود رابطه بین مخاطبان و تبلیغات اختصاص دارد. این فرآیند شامل طراحی صفحات کاربری جذاب و بهینه، بهبود تجربه مشاهده تبلیغات و ارتقاء کیفیت کلی تجربه کاربری در تبلیغات گوگل است. تمرکز بر UX به کاربران کمک می‌کند تا با تبلیغات بهتر ارتباط برقرار کنند و به شرکت‌ها در دستیابی به اهداف تبلیغاتی کمک می‌کند.