ساخت Dynamic ad برای کمپین تبلیغات در گوگل

ساخت Dynamic ad برای کمپین تبلیغات در گوگل

در این ویدیو قصد داریم در مورد ایجاد یک dynamic ad در یک کمپین تبلیغات در گوگل صحبت کنیم. که این کار رو بر روی یک نمونه از کمپینها به صورت آزمایشی انجام خواهیم داد.

در این ویدئو با این موضوع آشنا می‌شویم که تبلیغات داینامیک گوگل چطور کار می‌کند؟

تبلیغات داینامیک تعیین می‌کند که تبلیغات گوگل شما برای کدام جستجو نمایش داده شود، البته با استفاده از خزنده‌های گوگل ! اگر کلید واژه‌ای که سرچ می‌شود با محتوای سایت شما مرتبط باشد، عنوان اگهی به طور خودکار براساس محصولی که شما ارائه می‌کنید و البته آنچه توسط کاربر جستجو شده به شکلی کاملا خودکار سفارشی سازی می‌شود. خب می‌بینید که چقدر این تبلیغات هدفمند است. یعنی دیگر برای نمایش نتایج نیازی به تطابق با کلمه کلیدی نیست! این خیلی خوب است برای اینکه باعث می‌شود هیچ کوئری مرتبطی را برای نمایش تبلیغات خود از دست ندهید.

در این ویدئو قرار است ترفندهایی را به شما آموزش بدهیم که هیچ کوئری مرتبط را برای نمایش تبلیغات خود را از دست ندهید. یکی دیگر از موارد مهم و پرکاربردی که در این ویدئو با آن آشنا میشویم Ad Relevence هست. ابتدا کیوردهایی که مقدار relevence آنها پایین‌تر از حد میانگین است را انتخاب می‌کنیم و مشکلشان را حل می‌کنیم.

چگونه میتوان ad relevence را بالا برد؟

ابتدا باید بدانیم کسی که به دنبال این کلمات کلیدی در گوگل جستجو میکند، در واقع ترجیح میدهد جمله مرتبط با آن را هم مشاهده کند. در واقع ربات گوگل وقتی متوجه این موضوع می شود که شما حداقل یک یا دو تا کیوورد را توی هدلاین و discription تبلیغ در گوگل خودتان به کار برده باشید. البته این کار به دلیل جای کم برای نوشتن کیووردها در تبلیغ به مشکل خواهد خورد. حال برای این کار باید از چه روشی استفاده کرد؟

حتما ببینید: کی وردها و تغییرات مورد نیاز برای کاهش هزینه های هر کلیک در گوگل ادورودز

روش استفاده از Dynamic ad برای تبلیغ در گوگل

در قسمت ads برای ایجاد یک ad جدید اقدام می‌کنیم. گزینه‌ی dynamic ad را مشاهده می‌کنید که بسیار گزینه‌ی پیچیده ایست. بنابراین وارد قسمت ad text می‌شویم.

قبل از هرچیز باید بدانید که برای اینکار حداقل باید 2 ads داشته باشید.

حال در ad text جدید لندینگ پیج را همان قبلی میگذاریم. و در قسمت headline1 باید کلید shift+{ را بزنیم تا 3 گزینه باز شود.

  1. گزینه اول Countdown می باشد که برای زمانبندی شروع و پایان تبلیغ هست.
  2. گزینه دوم if function هست که برای نمایش جمله مناسب برای هر Device (موبایل، رایانه و…)
  3. گزینه سوم که مورد نظر ماست Keyword insertion می‌باشد.

✔مزیت استفاده از dynamic ad جهت تبلیغ در گوگل

این مدل کمک میکند تا هرکس که کلمه کلیدی مد نظر شما را سرچ کرد، در لاین اول همان کلمه را ببنید که باعث میشود مشتری از اینکه آدرس را درست آمده مطمئن شود.

همچنین این کار باعث بالا رفتن Ad relevence شما خواهد شد. و همین باعث می‌شود هزینه تبلیغات‌تان تا حد زیادی کاهش پیدا کند.

در انتها امیدواریم که با استفاده از این ویدیوی آموزشی بتوانید از Ad relevence در کمپین تبلیغات در گوگل خودتان استفاده کنید تا هزینه‌های کمپین تبلیغی خود را کاهش دهید.

حتما ببینید: استراتژی استفاده از نام رقبا در تبلیغات گوگل ادوردز

✔با ما خلاق تبلیغ کنید تا دیده شوید

شرکت وی دیجیتال مارکتینگ سعی دارد تا با تهیه ویدیوهای آموزشی مربوط به تبلیغات گوگل به شما عزیزان کمک کند تا بتوانید با یادگیری این ابزار قدرتمند به کسب و کار خود رونق ببخشید. اگر در مدیریت و پرداخت شارژ اکانت گوگل ادوردزتان مشکل دارید حتما از متخصصین ما کمک بگیرید. ما همیشه برای پاسخگویی به سوالات شما آماده‌ایم.

✔برای یادگیری بیشتر تبلیغات در گوگل پیشنهاد می‌کنیم ویدیوهای جذاب زیر را از دست ندهید:

  1. آموزش اتصال اکانت گوگل ادوردز به آنالیتیکس
  2. آموزش حذف کلمات غیرمربوط سرچ شده در کمپین تبلیغات گوگل
  3. روش محاسبه هزینه هر کلیک تبلیغات در گوگل توسط کی ورد پلنر
  4. آموزش گوگل ادوردز (۲از۷): نوشتن عنوان و توضیحات برای تبلیغ گوگل

چقدر این پست مفید بود؟

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 3

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

اشتراک مقاله:

حسین افسان
حسین متخصص تبلیغات گوگل ماست و تجربه زیادی هم توی تبلیغات فیسبوک داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مقالات وی دیجیتال مارکتینگ

99. آشنایی با کامیونیتی گوگل ادز و امکان پرسش و پاسخ

کامیونیتی گوگل ادز محیطی است که به کاربران امکان می‌دهد، تا اطلاعات و تجارب خود در زمینه تبلیغات را به اشتراک بگذارند و از دیگران سوالات خود را مطرح کنند. در این محیط می‌توانید از تجربیات دیگران بهره‌مند شده و سوالات خود را مطرح کنید تا جواب‌های کاربردی برای بهبود استراتژی تبلیغاتی‌تان در گوگل ادز بدست آورید.

98. بررسی گزینه های Pagespeed Insight برای افزایش سرعت صفحه و کم کردن هزینه گوگل ادز

Pagespeed Insight یک ابزار قدرتمند است که به شما کمک می‌کند سرعت بارگذاری صفحات وبتان را ارتقاء داده و همچنین هزینه‌های تبلیغات در گوگل ادز را کاهش دهید. با استفاده از این ابزار، می‌توانید به بهبود عملکرد وب‌سایت خود پرداخته تا تجربه کاربری بهتری داشته باشید و در عین حال، هزینه تبلیغات خود را به حداقل برسانید.

97. آموزش اجمالی UX در گوگل ادز

در گوگل ادز، UX یا تجربه کاربری، به بهبود رابطه بین مخاطبان و تبلیغات اختصاص دارد. این فرآیند شامل طراحی صفحات کاربری جذاب و بهینه، بهبود تجربه مشاهده تبلیغات و ارتقاء کیفیت کلی تجربه کاربری در تبلیغات گوگل است. تمرکز بر UX به کاربران کمک می‌کند تا با تبلیغات بهتر ارتباط برقرار کنند و به شرکت‌ها در دستیابی به اهداف تبلیغاتی کمک می‌کند.