هک کردن گوگل ادوردز (حقه ای جادویی برای ذخیره بودجه شما)

هک کردن گوگل ادوردز (حقه ای جادویی برای ذخیره بودجه شما)

لطفا قبل از شروع به خواندن یکبار دیگر عنوان را مرور کنید: هک کردن گوگل ادوردز (حقه ای جادویی برای ذخیره بودجه شما) . حال به مطالعه خود ادامه دهید:

بارها و بارها عنوان داشته‌ایم که داشتن کیفیت بالای تبلیغات گوگل ادوردز بسیار حائز اهمیت است. این امر باعث می‌شود که هزینه دریافت هر کلیک شما در تبلیغات گوگل ادوردز کاهش یابد. در این راستا هزینه هر فعالیت شما کاهش یافته و رتبه‌بندی تبلیغات شما بهبود خواهد یافت. طبیعی است وقتی تبلیغ شما از کیفیت مطلوبی برخوردار باشد، شما نیازمند ادیت و بازگشت دوباره به تبلیغ نخواهید بود و همین امر به مرور هزینه ها و کیفیت عملکرد شما را افزایش خواهد داد. بطور خلاصه، داشتن تبلیغاتی با کیفیت بالا بین تمامی فعالیتها و عملکرد موفق شما همبستگی ایجاد می‌کند.

دستیابی به نتیجه‌ای بسیار عالی با دارا بودن حساب کاربری موفق از مزایای چنین تبلیغاتی خواهد بود.

احتمالا با خود می‌گویید من اهمیت این موضوع را دریافتم ولی چگونه بتوانم امتیاز کیفیت بالایی بدست آورم؟!

بجای اینکه از لیست معمولی نظرات در این زمینه استفاده کنید، بهتر است نگاهی عمیق به یک حساب کاربری واقعی داشته باشیم که دارای امتیاز کیفیتی فوق العاده بالایی است و نحوه دستیابی به چنین امتیازی را ببینید.

حتما بخوانید: افزایش امتیاز کیفی تبلیغات گوگل

حساب کاربری گوگل ادوردز که می‌خواهیم بررسی کنیم متعلق به مشتری دارای یک شرکت کوچک در صنعت بیمه است. با وجود اینکه این شرکت رقبای زیادی دارد و پررقابت ترین کلمات کلیدی را در تبلیغات گوگل ادوردز داراست، با این وجود این تبلیغ کننده توانسته است با کمپین‌های گوگل ادوردز خود طوفان به پا کند.

در حقیقت این حساب کاربری دارای امتیاز کیفی متوسط حدود 8.8 است که همانطور که بررسی کردیم تقریبا به امتیاز کامل نزدیک بوده است.

حالا سوأل اینجاست که چگونه موفق به انجام چنین کاری شده است؟

5 ویژگی کلیدی حساب کاربری با امتیاز کیفی بالا

از لحاظ تئوری عوامل زیادی وجود دارد که در نمره کیفیت گوگل تأثیرگذار است. اما مهمترین عامل اصلی، قطعا دارا بودن نرخ کلیک (CRT) نرمال است.

ما از ابزار امتیازدهی کارایی (Performance Grade) گوگل ادوردز استفاده کردیم تا بتوانیم به درک بالایی از نحوه عملکرد صحیح این تبلیغ کننده دست یابیم. با استفاده از گزارش این ابزار گوگل، توانستیم پنج ویژگی کلیدی که در دستیابی به نمره کیفیت بالای 8.8 تأثیرگذار است، شناسایی کنیم.

1-نرخ کلیک شگفت انگیز

همانطور که عنوان شد عوامل بسیاری بر روی نمره کیفیت گوگل تأثیرگذار است که فاکتور اصلی آن نرخ کلیک (CTR) است. این تبلیغ کننده همانطور که از نمودار زیر مشخص است توانسته متوسط نرخ کلیک را بدست آورد:

هک کردن گوگل ادوردز (حقه ای جادویی برای ذخیره بودجه شما)

 

این خط زرد یک منحنی معمولی را نشان می‌دهد، که در مجاورت متوسط نرخ کلیک ترسیم شده است. طبق منحنی نرخهای کلیکی که در این مسیر قرار می‌گیرند بالاتر از میزان متوسط نرخ کلیک هستند و میزان متوسط جستجو CTR به 14.06 درصد می‌رسد (معمولا معیار نرخ کلیک مناسب 2 درصد است). سوأل اینجاست که چگونه موفق شدند که CTR را در موقعیت تبلیغات متوسط 2.88، تا 14 درصد بدست آورند؟

اکثر کلمات کلیدی خروجی که دارای نرخ کلیک یا CTR با درصد 30، 40، 50 و حتی 70 درصد هستند کلمات کلیدی شناخته شده و پرسرچی هستند که عموما نرخ کلیک بسیار بالایی دارند، اما مابقی کلمات کلیدی شناخته شده و پر سرچ نیستند.

حتما بخوانید: محاسبه قیمت هر کلیک در تبلیغات گوگل

البته جالب است بدانید که کلمات کلیدی وجود دارند که دارای نرخ کلیک صفر درصد هستند درحالی که امتیاز کیفیت آنها 10 است. این نشان می‌دهد که وجود CTRهایی با رنج متوسط به بالا باعث می‌شوند تا امتیازات کلی برای همه کلمات کلیدی در حساب کاربری افزایش یابد. این تجربه در بسیاری از حسابهای کاربری مشهود است و به همین دلیل است که توصیه می‌کنیم که حداقل 15% از بودجه PPC خود را به کلمات کلیدی پر سرچ و شناخته شده گوگل ادوردز اختصاص دهید، اما درباره سایر کلمات کلیدی دراین حساب کاربری چه می‌توان گفت؟

2-کاربرد زیاد کلمات کلیدی طولانی و چندبخشی

کلمات کلیدی پر رقابت نه تنها در دستیابی به رتبه خوب در جستجوی ارگانیک دچار مشکل می‌شوند، بلکه در PPC هم دچار مشکل هستند. بخصوص در کسب و کارهایی پر چالش چون بیمه. با این اوصاف اگر مایلید که به نرخ کلیک و CTRهای بالایی دست پیدا کنید، نیاز دارید که در انتخاب کلمات کلیدی خود تا حدودی منعطف بوده و تدبیر به خرج دهید. با بررسی حساب کاربری گوگل ادوردز مشتری بیمه، مشخص است که این تبلیغ کننده حدود 87 درصد از کلمات کلیدی طولانی استفاده کرده است.

image2

کلمات کلیدی طولانی عموماً تأثیرگذارتر هستند زیرا آنها:

  • در کنترل ترافیک سایت بهتر و دقیق‌ترعمل می کنند.
  • تا انتهای بودجه تبلیغاتی شما را بطور هماهنگ هزینه می‌کنند و در نتیجه به نرخ بالاتری تبدیل می‌شوند.
  • کمتر رقابتی هستند و بدین ترتیب هزینه برمبنای هر کلیک کاهش می‌یابد.

این تبلیغ کننده از بیشترین تعداد کلمات کلیدی طولانی استفاده کرده است- بالای 80% از کلمات کلیدی شامل سه کلمه یا تعداد بیشتر هستند و تنها 1% شامل کلمات کلیدی تک کلمه‌ای هستند. این ویژگی به احتمال زیاد بخش بزرگی از دلیل دارا بودن میانگین نرخ کلیک و نمره کیفیت بالای این مشتری است.

3-بهینه سازی متن تبلیغات در حال اجرا

همزمان با انتخاب کلمات کلیدی مناسب، بهبود نرخ کلیک شما ارتباط مستقیمی با بهینه سازی تبلیغات گوگل شما دارد، استفاده از روشهایی چون تست A/B، درج کلمات کلیدی داینامیک و بطور کلی کاربرد تکنیکهای کپی رایت تبلیغات گوگل که آفر و تبلیغات شما را از سایر رقبا متمایز می‌کند.

حتما بخوانید: حذف کلمات غیرمربوط سرچ شده در تبلیغات گوگل

یکی از راه‌های اطمینان از اینکه تبلیغات شما به شدت هدفمند است، این است که بیشتر آنها را بنویسید. حساب کاربری تبلیغات گوگل ادوردز کسب و کارهای کوچک، تبلیغات متنی متنوعی دارند. افزودن تبلیغات بیشتر این فرصت را برایتان مهیا می‌سازد تا به جستجوگران و کاربران خود اثبات کنید که شما دقیقاً همان چیزی هستید که آنها به دنبالش هستند.

image3
این تبلیغ کننده دارای تقریباً 100 آگهی متنی فعال است که برای یک حساب کاربری این تعداد بسیار بالاست. (نوار زرد نشان دهنده میانگین است که بیشتر از 50 است.)

4-بسیاری از فعالیتهای حساب کاربری اختصاصی

یکی از اهرمهایی که باعث می‌شود موفقیت تبلیغات گوگل ادوردز شما با امتیاز کیفیت خوب پیش بینی شود، فعالیت حساب کاربری است. بسیاری از حسابهای کاربری کسب و کار کوچک به دلایل ساده از جمله اینکه مدیر PPC به اندازه کافی کار نمی‌کند با عدم موفقیت روبرو می‌شوند. آنها ادعا می‌کنند که هر هفته در حساب کاربری فعالیت می‌کنند:

image4
اما داده‌ها حقیقت را بگونه‌ای متفاوت عنوان می‌کنند. بنا به تجربه ما:

  • یکی از 5 مدیر حساب کاربری تبلیغات گوگل ادوردز، در یک ماه هیچ کاری انجام نمی‌دهند.
  • تنها 10 درصد از تبلیغ کنندگان همواره هر هفته در طول یک دوره 90 روزه بطور منظم کار بهینه سازی را انجام می‌دهند.

این تبلیغ کننده بهترین کار را انجام داده و با ورود منظم و مرتب به سیستم توانسته پیشرفت خوبی بدست آورد:

image5

با بررسی این نمودار می توان گفت که این تبلیغ کننده در تاریخ90 روزه، بطور منظم برای بهینه سازی حساب کاربری خود کار می‌کند. این امر نکته کلیدی در کسب نتایج نمرات بالا و تبلیغات موفق جاری است.

اگر تاریخچه مربوط به تغییرات این حساب کاربری را مشاهده کنیم، می‌توانیم ببینیم که تبلیغ کننده در طی 30 روز گذشته کارهای زیادی انجام داده است:

  • 10 آگهی متنی جدید نوشته شده است.
  • 164 کلمه کلیدی افزوده شده است.
  • 4 گروه تبلیغاتی جدید ایجاد شده است.

این تنها فعالیتهای کاربر در تاریخ 30 روزه نیست، شما می‌توانید با بررسی عملکرد این حساب کاربری در 90 روز گذشته به فعال بودن آن پی ببرید.

5-پیوستگی بی عیب و نقص با بهترین روش و عملکرد

تبلیغ کننده مورد نظر به ترتیب 100 درصد از بهترین شیوه‌های مدیریت PPC را دنبال می‌کند:

image6

این هشت روش بهتر (چیزهایی مانند استفاده از پسوندهای تبلیغاتی و گسترش و اصلاح تبلیغات) به سادگی توسط تیک زدن در چک باکس قابل انجام هستند که بسیاری از حسابهای SMB آنها را نادیده می‌گیرند.  در واقع تنها نیمی از کسب و کارهای کوچک دارای ردیابی تبدیل تبلیغات هستند!

این تبلیغ کننده تمامی هشت روش برتر را تجربه کرده است. برای اینکه بتواند از تبلیغات خود سودی ببرد، از مقدار زیادی کلمات کلیدی منفی در راستای کاهش هزینه استفاده کرده است و بدنبال بهترین شیوه‌های بهینه سازی صفحه فرود است چرا که صفحات فرود می‌توانند بر روی QS تأثیر بگذارند.

اثبات موفقیت در PPC

آن طور که بنظر می‌رسد این حساب کاربری بر روی کاغذ عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد. مزایای واقعی چنین نمرات کیفیت بالایی برای کسب و کارها چیست؟

این تبلیغ کننده قبلا در حدود 1000 دلار در ماه برای PPC هزینه کرده است و در حال حاضر حدود نیمی از این مقدار را صرف می‌کند. هزینه این شرکت برای هر کلیک تقریباً نیمی از میانگین پرداختی است و میانگین CPA حدود 12 دلار است. تأثیرگذاری کیفیت به روشنی مشهود است، درست است؟

اگر نمرات کیفیت شما به این میزان بالا نباشد (که به احتمال زیاد بالا نیست)، براحتی می‌توانید تفاوت را احساس کنید.

حساب خود را بصورت رایگان تنظیم کنید و سعی کنید تمام جوانب را برای پیشبرد حساب کاربری تبلیغات گوگل خود تست کنید و سپس شروع بکار کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

میانگین امتیاز 4 / 5. تعداد آرا: 8

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

اشتراک مقاله:

حسین افسان
حسین متخصص تبلیغات گوگل ماست و تجربه زیادی هم توی تبلیغات فیسبوک داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مقالات وی دیجیتال مارکتینگ

99. آشنایی با کامیونیتی گوگل ادز و امکان پرسش و پاسخ

کامیونیتی گوگل ادز محیطی است که به کاربران امکان می‌دهد، تا اطلاعات و تجارب خود در زمینه تبلیغات را به اشتراک بگذارند و از دیگران سوالات خود را مطرح کنند. در این محیط می‌توانید از تجربیات دیگران بهره‌مند شده و سوالات خود را مطرح کنید تا جواب‌های کاربردی برای بهبود استراتژی تبلیغاتی‌تان در گوگل ادز بدست آورید.

98. بررسی گزینه های Pagespeed Insight برای افزایش سرعت صفحه و کم کردن هزینه گوگل ادز

Pagespeed Insight یک ابزار قدرتمند است که به شما کمک می‌کند سرعت بارگذاری صفحات وبتان را ارتقاء داده و همچنین هزینه‌های تبلیغات در گوگل ادز را کاهش دهید. با استفاده از این ابزار، می‌توانید به بهبود عملکرد وب‌سایت خود پرداخته تا تجربه کاربری بهتری داشته باشید و در عین حال، هزینه تبلیغات خود را به حداقل برسانید.

97. آموزش اجمالی UX در گوگل ادز

در گوگل ادز، UX یا تجربه کاربری، به بهبود رابطه بین مخاطبان و تبلیغات اختصاص دارد. این فرآیند شامل طراحی صفحات کاربری جذاب و بهینه، بهبود تجربه مشاهده تبلیغات و ارتقاء کیفیت کلی تجربه کاربری در تبلیغات گوگل است. تمرکز بر UX به کاربران کمک می‌کند تا با تبلیغات بهتر ارتباط برقرار کنند و به شرکت‌ها در دستیابی به اهداف تبلیغاتی کمک می‌کند.